Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Να μην αποκλειστεί η μετρική γραμμή από το Λουτράκι

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπρούσαλης*
  Με παλιότερο έγγραφό μας από 9/7/2014  προς την προηγούμενη διοίκηση του ΟΣΕ είχαμε θέσει το ζήτημα της πρόβλεψης γραμμής συνδυασμένου εύρους στο σιδηροδρομικό κλάδο Ισθμού - Λουτρακίου στο προγραμματιζόμενο έργο για τη
σιδηροδρομική επανασύνδεση του Λουτρακίου.  Επειδή τελευταία πληροφορηθήκαμε ότι σχεδιάζεται  σύνδεση με στρώσιμο μόνο κανονικής γραμμής θέλουμε για άλλη μια φορά να επισημάνουμε  ότι,  εφόσον το έργο θα γίνει στον υφιστάμενο ανενεργό σιδηροδρομικό διάδρομο της «μετρικής» γραμμής, κάτι τέτοιο σημαίνει αποκλεισμό της μετρικής γραμμής και της  διαλειτουργικής αξιοποίησης του διαδρόμου. Και είναι αυταπόδεικτη  η αξία της δυνητικής πρόσβασης στο Λουτράκι τόσο από τη νέα σιδηροδρομική «κανονική» γραμμή υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) όσο και από τον παλιότερο «μετρικό» διάδρομο με δεδομένη την υπάρχουσα πρόσβαση της μετρικής γραμμής στην καρδιά της πόλης του Λουτρακίου, κάτι το οποίο θεωρούμε και ως σημαντικό πλεονέκτημά της. Άλλωστε όταν γίνεται τόσος λόγος για την ενεργοποίηση  γενικότερα της μετρικής γραμμής της Πελοποννήσου και την αξιοποίησή της για τουριστικούς σκοπούς ο αποκλεισμός της μετρικής γραμμής από το Λουτράκι συνιστά έναν ακόμα λειτουργικό ακρωτηριασμό του μετρικού δικτύου. 
   Εμείς θεωρούμε εγκληματικό να μη διασυνδεθεί η «μετρική» γραμμή του Πελοποννησιακού δικτύου και της Αττικής με το Λουτράκι στο όνομα μιας μικρής επιβάρυνσης του έργου λόγω στρωτήρων συνδυασμένου εύρους, ενός ειδικού μηχανισμού αλλαγής τροχιάς και λίγων χιλιομέτρων σιδηροτροχιάς. Θεωρούμε δε αυτονόητη   τη σημασία ενός ενιαίου διαδρόμου, ειδικά για το τουριστικό τραίνο και με δεδομένο άλλωστε ότι και η μετρική γραμμή Αγίων Αναργύρων – Κορίνθου έχει χαρακτηριστεί ως ενεργή γραμμή υπό καθεστώς προσωρινής αναστολής λειτουργίας. 
    Καλούμε λοιπόν τον ΟΣΕ να επανεξετάσει έγκαιρα το ζήτημα προκειμένου να δρομολογηθούν οι ενέργειες που θα διασφαλίσουν την προοπτική ενός πραγματικά ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού έργου.

Υ.Γ. Ευχαριστώ τους Φίλους Σιδηροδρόμου Μεγάρων για τις δημοσιευόμενες  φωτογραφίες με τη σύνδεση της κανονικής και της  μετρικής γραμμή στην Κακιά Σκάλα.

* Εκπαιδευτικός, ιστορικός συγγραφέας
 Επικεφαλής ΣΦΣ Αρκαδίας – Κίνησης Πελοποννησιακής Γραμμής «Σταθερή Τροχιά»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου