Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

KKE: Καταψήφισε κανονισμούς που παραδίδουν στο κεφάλαιο σιδηροδρόμους και λιμάνια

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταψήφισε τους τρεις κανονισμούς για τον «ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο», τις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές και τους λογαριασμούς των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, που αποτελούν το λεγόμενο «4ο πακέτο» για
την ενιαία σιδηροδρομική αγορά της, που ολοκληρώνουν την παράδοση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ενωση και τα κράτη - μέλη της στους επιχειρηματικούς ομίλους. Επίσης, καταψήφισε τον κανονισμό για την «πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών» που παραδίδει τα λιμάνια στους μονοπωλιακούς ομίλους.
Για τους σιδηροδρόμους σημειώνει: «Η παράδοση των σιδηροδρόμων, όλων των σχετικών δημόσιων υποδομών και δικτύων και του μεταφορικού έργου στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους υπηρετεί την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Επιφέρει ένα ακόμη σοβαρό χτύπημα στους όρους εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους. Χειροτερεύει δραστικά την ποιότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών και την ασφάλειά τους, εκτοξεύει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων για τη λαϊκή οικογένεια.
Τα συμφέροντα του κεφαλαίου υπηρετεί και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την παραχώρηση σε ιδιώτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο της συνολικής αντιλαϊκής πολιτικής της, του 3ου και των προηγούμενων μνημονίων, που χαράζει μαζί με την ΕΕ και το ΔΝΤ και τη συμφωνία των άλλων κομμάτων της αστικής διαχείρισης.
Για να γίνουν οι σιδηρόδρομοι και συνολικά οι μεταφορές χερσαίες, θαλάσσιες και εναέριες, λαϊκή περιουσία, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών, η πάλη των εργαζομένων πρέπει να βάλει στο στόχαστρο την ίδια την εξουσία των μονοπωλίων, την ιμπεριαλιστική ένωσή τους, την ΕΕ, για ριζικές αλλαγές στην εξουσία και την οικονομία».
Για τα λιμάνια
Σε ό,τι αφορά την καταψήφιση του κανονισμού για την «πρόσβαση στην αγορά των λιμενικών υπηρεσιών», όπως συμφωνήθηκε με το Συμβούλιο, υπογραμμίζει ότι αυτός οδηγεί στην πλήρη «απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών», στην παράδοσή τους, δηλαδή, μαζί με τα ίδια τα λιμάνια και τις υποδομές τους στους μονοπωλιακούς ομίλους. Η εφαρμογή του κανονισμού θα σημάνει ισχυρό πλήγμα και στα δικαιώματα των εργαζομένων στα λιμάνια, όπως οι κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με χειροτέρευση των όρων δουλειάς και αμοιβής, εντατικοποίηση κ.ά.
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σημειώνει σχετικά: «Τα λιμάνια και οι υπηρεσίες τους, είτε με διάφορες μορφές απευθείας παράδοσής τους στο κεφάλαιο, είτε με φορέα εκμετάλλευσης το αστικό κράτος, υπηρετούν τα κέρδη των μονοπωλίων, σε βάρος των εργαζομένων, συνολικά του λαού.
Πιστή στην κατεύθυνση αυτή, στο «κοινοτικό κεκτημένο», η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ παραδίδει στους επιχειρηματικούς ομίλους λιμάνια, υποδομές και υπηρεσίες, υπηρετώντας το στρατηγικό στόχο της εγχώριας αστικής τάξης, να αναβαθμίσει τον γεωπολιτικό ρόλο της στην περιοχή. Γι' αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε τον κανονισμό μαζί με τους συνεταίρους του στα μνημόνια τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι, Λαϊκό Κόμμα, Φιλελεύθερους και σοσιαλδημοκράτες.
Τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας μπορούν να γίνουν λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία των κοινωνικών αναγκών, όταν ο εργαζόμενος λαός απαλλαγεί από την κυριαρχία των μονοπωλίων και των ενώσεών τους, παίρνοντας στα δικά του χέρια την εξουσία και την οικονομία».

Απο τον Ριζοσπάστη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου