Βήμα-βήμα προχωρά η ολοκλήρωση της προσυμβατικής περιόδου που θα μας φέρει στην υπογραφή για την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ιταλική FS Group.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές
του ypodomes.com το Υπουργείο Οικονομίας έστειλε επιστολή στην DG Competition, την αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής στις Βρυξέλλες για το θέμα των ενισχύσεων.
του ypodomes.com το Υπουργείο Οικονομίας έστειλε επιστολή στην DG Competition, την αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής στις Βρυξέλλες για το θέμα των ενισχύσεων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές υπήρξε απάντηση από την DG Com ότι το θέμα είναι "on track" και ότι είναι προτεραιότητα να ολοκληρωθεί η διαγραφή του βάρους των 750εκ.ευρώ, που έχει χρεωθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως κρατικές ενισχύσεις την περίοδο πριν το 2010.
Μόλις ολοκληρωθεί και αυτό το στάδιο, θα συνεχιστεί στην Ελλάδα η διαδικασία με ΚΥΑ από τα Υπουργεία Οικονομίας και προφανώς Υποδομών και Μεταφορών για τη διαγραφή του χρέους.
Κατόπιν θα πρέπει να δώσει το πράσινο φως και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, πράγμα που θα μας φέρει στην υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane, έναντι τιμήματος 45εκ.ευρώ.
Η διαδικασία αυτή αναμένεται (αν δεν υπάρξουν αγκυλώσεις) να ολοκληρωθεί μέσα στην Άνοιξη.
ΤΙ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Η FS GROUP
Οι Ιταλοί, θα παραλάβουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν μέσω μεγάλων μεγάλων αλλαγών, λόγω ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού μεγάλων τμημάτων του σιδηρόδρομου. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, τον Απρίλιο θα ξεκινήσουν τα πλήρως ηλεκτροκινούμενα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας προς το Αεροδρόμιο και το Κιάτο, ενώ από τις αρχές του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν και ηλεκτροκινούμενα δρομολόγια προς Τιθορέα.
Επίσης η ολοκλήρωση μέσα στο καλοκαίρι του τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι μήκους 52χλμ, θα δώσει επιπλέον δυναμική, ενώ η πλήρης μεταμόρφωση θα έρθει σε περίπου 13 μήνες με την ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος του Αθήνα-Θεσσαλονίκη, του Λιανοκλάδι-Δομοκός μήκους 54χλμ. Η πλήρης ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης μέχρι την Ειδομένη θα επιτευχθεί μέσα στο 2018.
Τέλος, προς το τέλος του έτους αναμένεται και η λειτουργία, χωρίς ηλεκτροκίνηση αρχικά, του τμήματος Κιάτο-Αίγιο.
Νίκος Καραγιάννης- ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου