Πραγματοποιήθηκε χτες η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου μας.
Σε αυτήν
εγκρίθηκαν τα ΤΑΠΕΛ , ενώ συζητήθηκαν τα τρέχοντα θέματα του κλάδου.
Η πληρωμή των χρεωστούμενων αδειών προχωράει κανονικά και η καθυστέρηση που υπήρξε αφορά αιτήματα που έγιναν απο συναδέλφους απο άλλο κλάδο για το ύψος της αποζημίωσης για κάθε μέρα.
Συμφωνήθηκε ομόφωνα ότι το Σωματείο θα εξετάσει το θέμα όταν ξεκαθαρίσει το θέμα και δούμε το ποσό αποζημίωσης που καταβάλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η πληρωμή των αναπαύσεων για το 2016 και παρελθόντες χρόνους επίσης προχωρά ενώ θα υπάρξει εντός της εβδομάδας η επιστολή προς τους Ιταλούς συναδέλφους για να έρθουν στην Ελλάδα.
Όπως όλα δείχνουν οι 5 συνάδελφοι ΥΕ, θα πληρωθούν ως ΜΕ στις 27 Φλεβάρη ενώ και οι συνάδελφοι στην Ειδομένη πληρώνονται τις αποζημιώσεις μετακίνησης τους.
Θα γίνει επιστολή για την κατάσταση που επικρατεί στην υποδομή και τα συνεργεία που πολλές φορές εργάζονται εντός αυτής χωρίς τα απαιτούμενα μέσα προστασίας (σήματα κάλυψης κτλπ).
Για το θέμα της εκπαίδευσης των 22 βοηθών επαναδιατυπώθηκε ότι υπάρχει στασιμότητα καθώς υπήρξε προσπάθεια για να ενταχθεί στο πρόγραμμα μαθητείας τους αριθμός συνταξιούχων που θέλουν να πιστοποιήσουν ιδιωτικές εταιρείες για να γλυτώσουν το κόστος μαθητείας άνεργων νέων συμπολιτών μας.
Η απαίτηση για πιστοποίηση συνταξιούχων βρίσκει κάθετα αντίθετη την ΠΕΠΕ αλλά και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας που δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι με την ανεργία των νέων στο 50% και αυτούς να μεταναστεύουν στο εξωτερικό , θα βρεθεί πολιτική ηγεσία που θα δεχτεί να πιστοποιήσει συνταξιούχους. Σήμερα το Υπουργείο Μεταφορών κατανοεί και συμφωνεί με αυτήν την θέση του Σωματείου μας που εκφράζει τον σιδηροδρομικό κόσμο (και όχι μόνο).
Θα πρέπει λοιπόν το θέμα των 22 να απεμπλακεί απο τις βλέψεις ορισμένων για την πιστοποίηση συνταξιούχων , ενώ όποιος επιθυμεί να εκπαιδεύσει μηχανοδηγούς θα πρέπει να το κάνει ικανοποιώντας τις απαιτήσεις του Νόμου 3911.
Οι 22 συνάδελφοι είναι οι τελευταίοι που εκπαιδεύονται με το παλαιό καθεστώς - δεν πρόκειται να ξαναυπάρξει ειδικότητα βοηθού- και αυτό δημιουργεί προβλήματα που θα πρέπει να ξεπεραστούν και θα ξεπεραστούν το προσεχές διάστημα σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου,
Στα κυκλώματα εργασίας
Διατυπώθηκε απο την Νέα Έλξη πρόταση που προσθέτει 1 επιπλέον υπηρεσία στο -ήδη επιβαρυμένο- ΜΘ , 2 στο ΜΑΙ (σύνολο 3 για τα τρένα στον άξονα) ενώ έρχεται και σε αντίθεση με την θέληση των μηχανοδηγών στο Λειανοκλάδι που την είχαν απορρίψει με μεγάλη πλειοψηφία τον περασμένο Οκτώβριο (58 διανυκτέρευση Θεσσαλονίκη 53). Η πρόταση περιλαμβάνει συναντήσεις στον άξονα, διανυκτέρευση για τους μηχανοδηγούς του Βόλου στην Θεσσαλονίκη και διημέρευση για τους βοηθούς στο Λειανοκλάδι (884 διαν 885).
Ως αντιστάθμισμα για το ΜΑΙ η Νέα Έλξη πρότεινε σύμπτυξη υπηρεσίας στον Προαστιακό Αθήνας όπου μπορεί να εξοικονομηθεί ένα άτομο ενώ για το ΜΘ κατέθεσε πρόταση για επιπλέον μια εφεδρεία στο κύκλωμα εργασίας και αλλαγή στα ωράρια των εφεδρειών και στο "χτίσιμο" του.Τέλος οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης αναρωτήθηκαν γιατί στο Βόλο υπάρχουν 7 υπηρεσίες για 11 μηχανοδηγούς και στην Λάρισα 9-10 υπηρεσίες για 11.
Η Δημοκρατική Συμπαράταξη δήλωσε με τον εκπρόσωπο της συνάδελφο Αλεξίου ότι οι μηχανοδηγοί στο Λειανοκλάδι είναι ικανοποιημένοι στην μεγάλη τους πλειοψηφία με το νέο κύκλωμα εργασίας , ενώ ο συνάδελφος Συρόπουλος ζήτησε το εμπορικό να γίνεται εφ όλης απο το ΜΑΙ και την επιστροφή του 55/52 στο ΜΘ (συνάντηση) ενώ έθεσε και την πρόταση για διανυκτέρευση του ΜΘ στην Αθήνα.Επίσης ζήτησε τοπικές αλλαγές στο κύκλωμα του ΜΘ.
Η +ΣυνΕξέλιξη τόνισε ότι έγινε ο απαιτούμενος διάλογος για τα κυκλώματα, οι μηχανοδηγοί -παρά τις κατά καιρούς κορώνες- δεν είδαν μεγάλες αλλαγές, ούτε περαιτέρω εντατικοποίηση υπήρξε. Οι ώρές μηχανοδήγησης που προβλέπονται ΜΟΝΟ για την περίπτωση του ενός μηχανοδηγού σε Η/Α ή Α/Α δεν αυξήθηκαν σε καμία περίπτωση και σε κανένα τρένο.
Όσον αφορά τις προτάσεις των παρατάξεων θα μεταφερθούν στην Κεντρική Υπηρεσία για να συζητηθούν και να διαπιστωθεί αν προκύπτει αύξηση των μηχανοδηγών που απαιτούνται στο σύνολο και καθημερινά για τα κυκλώματα. Φυσικά τέτοιο ενδεχόμενο με την δεδομένη έλλειψη προσωπικού καθιστά άλλες προτάσεις πολύ δύσκολα υλοποιήσημες.
Για την περίπτωση της Λάρισας /Βόλου ειπώθηκε ότι το πρόβλημα είναι σύνθετο. Οι συνάδελφοι απο τον Βόλο αιτήθηκαν τα ρεπό τους και πρέπει το αίτημα να ικανοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό (για αυτό και έχουν 7 υπηρεσίες) ενώ υπάρχουν πάντα και οι συγκρούσεις για τα τρένα που θέλει να πραγματοποιεί το κάθε μηχανοστάσιο.Η ΠΕΠΕ πρέπει να διατηρεί΄την ισορροπία και αυτός είναι ο κοινός στόχος.
Τέλος ειπώθηκε απο την +ΣυνΕξέλιξη ότι στο ΜΑΙ μερίδα -παλαιών-μηχανοδηγών ζήτησε να υπάρξει διαχωρισμός υπηρεσιών για αυτούς.
Η παλαιότητα στην εργασία αναγνωρίζεται απο όλους στο ΜΑΙ και απο το Φύλλο Υπηρεσίας διαχρονικά. Αυτό θα συνεχίσει να γίνεται αλλά χωρίς να υπάρχει η αντίληψη για προνομιακές καταστάσεις.Ήδη ο προγραμματισμός υπηρεσίας φροντίζει να τηρούνται -για πρώτη φορά - εβδομάδες στο κύκλωμα και απο κανένα παλαιό μηχανοδηγό -δεν έχει και- δεν θα ζητηθεί να εργαστεί σε βαριές υπηρεσίες (εμπρορικά , νύχτα κτλπ).Αυτό όμως δεν συνεπάγεται και επιλογή συγκεκριμένων υπηρεσιών απο μέρος του προσωπικού, πράξη που μπορεί να δημιουργήσει ανισοκατανομή έργου κ απολαβών και να επαναφέρει καταστάσεις που ζήσαμε στο παρελθόν στην έλξη και δημιούργησαν μεγάλες πληγές.
Ισονομία και δικαιοσύνη στον καταμερισμό εργασίας με σεβασμό στην παλαιότητα στην εργασία είναι το ζητούμενο τόνισαν οι εκπρόσωποι της +ΣυνΕξέλιξης ενώ συμπλήρωσαν ότι στο ΜΘ μπορεί να γίνει διάλογος των τοπικών συνδικαλιστών για το χτίσιμο του κυκλώματος.
Τέλος τόνισαν ότι και στο ΜΑΙ θα πρέπει να υπάρξει κάλυψη στην νυχτερινή βάρδια που πολλές φορές μένει κενή όταν υπάρχει 2ο εμπορικό.
Για τα θέματα που αναδείχτηκαν το τελευταίο διάστημα (μηχανοδήγηση σε έκτακτη περίπτωση κτλπ) η +ΣυνΕξέλιξη τόνισε ότι όλοι οι προιστάμενοι γνωριζουν τα καθήκοντα τους και ότι αυτές οι έκτακτες περιπτώσεις δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο αντιπαράθεσης αλλά ούτε καν να δημοσιεύονται. Άλλωστε ΠΟΤΕ στο παρελθόν η αντιπαράθεση σε τέτοια θέματα που αποτελούν στεγανά για τον κλάδο, δεν γινόταν στην βάση της εξυπηρέτησης μικροσκοπιμοτήτων.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου