Τραγική η κατάσταση στον κλάδο έλξης λόγω της μεγάλης έλλειψης μηχανοδηγών. Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τις 600 μέρες κανονικής άδειας που ΔΕΝ χορηγήθηκε στο προσωπικό.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το 2016 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλήρωσε 13.000 ρεπό στους μηχανοδηγούς με ότι αυτό συνεπάγεται για
την ασφάλεια της κυκλοφορίας.
13.000 ρεπό με ΜΟ 90 Ευρώ (μαζί με τις εργοδοτικές -ασφαλιστικές εισφορές) την ημέρα μας βγάζουν ένα κονδύλι της τάξης άνω του 1.200.000 Ευρώ ετησίως, ποσό που θα επαρκούσε για την πρόσληψη τουλάχιστο 60 μηχανοδηγών!
Ενώ ανάλογο είναι και το ποσό που θα αναγκαστεί να καταβάλει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις 600 μέρες κανονικής άδειας που ΔΕΝ χορηγήθηκαν στο προσωπικό το 2016 λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού. Ποσό που με τις προσαυξήσεις ξεπερνά τα 100 χιλιάδες Ευρώ ετησίως.
Φυσικά σε όλα αυτά δεν υπολογίζουμε και τα χρήματα που χάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο δρομολόγια που δεν πραγματοποιεί (περικοπές στα Προαστιακά δρομολόγια,καταργήσεις εμπορικών κτλπ).
Φυσικά σε όλα αυτά δεν υπολογίζουμε και τα χρήματα που χάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο δρομολόγια που δεν πραγματοποιεί (περικοπές στα Προαστιακά δρομολόγια,καταργήσεις εμπορικών κτλπ).
Θυμίζουμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το Δεκέμβρη του 2015 είχε αποφασίσει για την άμεση πρόσληψη 75 μηχανοδηγών,για πρώτη φορά στην ιστορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχοντας ΚΑΙ την σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ (που αρνήθηκε τις προσλήψεις σε άλλους Οργανισμούς πχ ΟΛΘ).
Ωστόσο η κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς πάγωσε τα πάντα για το θέμα καθώς δεν μπορεί να προχωρήσει καμία διαδικασία.
Διαβάζοντας όμως ότι καθυστερεί εκ νέου το θέμα της επίλυσης για τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και βλέποντας την τραγική κατάσταση σε όλα τα μηχανοστάσια με την έλλειψη μηχανοδηγών θεωρούμε πως η ΠΕΠΕ πρέπει άμεσα να ανακινήσει το θέμα.
Με την δεδομένο χρόνο που απαιτείται για την εκπαίδευση ενός μηχανοδηγού (και φτάνει τους 14 μήνες απο την πρόσληψη του) είναι βέβαιο ότι ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο του ΑΝ δεν γίνουν ΑΜΕΣΑ προσλήψεις.
Προσλήψεις που φυσικά θα δώσουν οριστικό τέλος και στην εσωστρέφεια για τα κυκλώματα εργασίας, που πρωταρχικά πηγάζει απο την δεδομένη έλλειψη προσωπικού.
Προσλήψεις που θα ανακουφίσουν και το προσωπικό έλξης που εργάζεται υπερεντατικά ενώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε σε όλους ότι προσλήψεις ουσιαστικά έχουν να γίνουν στην έλξη απο το 1984 ενώ το 70% των μηχανοδηγών είναι ηλικιακά άνω των 50 ετών.
Το στέκι της έλξης - Τo blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου