Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

Πρώτη διαμαρτυρία κατοίκων στα Λιόσια- Έκλεισαν την γραμμή, η άποψη μας για το θέμα


Η άποψη μας για το θέμα...
Μεγάλη ομάδα κατοίκων της περιοχής των Λιοσίων σήμερα έκλεισε για περίπου 40 λεπτά την γραμμή του Προαστιακού,διαμαρτυρόμενοι για τα νέα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Το προσωπικό αντιμετώπισε με
ψυχραιμία το θέμα, οι περίπου 80 με 100 κάτοικοι συνομίλησαν με τους εργαζόμενους τονίζοντας την διαμαρτυρία τους και λέγοντας πως θα εντατικοποιήσουν τις αντιδράσεις τους.

Το θέμα του σταθμού των Λιοσίων είναι πολύπλοκο καθώς ο ΟΣΕ μερικές μέρες πριν, προκήρυξε εργολαβία για την ανάταξη του interface μεταξύ ΣΚΑ - Λιοσίων, γεγονός που σύμφωνα με τους υπευθύνους του Οργανισμού καθιστά απαγορευτική την κυκλοφορία των τρένων, σε μια γραμμή μήκους περίπου 1100 μέτρων.
Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο,σύμφωνα με τους ίδιους υπεύθυνους.
Εμείς σημειώνουμε ότι και το Σωματείο μας σήμερα επισήμανε το θέμα, λαμβάνοντας την ίδια απάντηση.
Τέλος, είναι αυτονόητο ότι η φυσική εκμετάλλευση του Προαστιακού αφορά την δρομολόγηση τρένων με προορισμό και αφετηρία το κέντρο Αθηνών προς Κιάτο,Χαλκίδα και Αεροδρόμιο
Η πολυευτής καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και οι αλλαγές στην χάραξη των δρομολογίων για αυτό το λόγο (Κιάτο -Αεροδρόμιο -Κιάτο) έφεραν κοντά στον Προαστιακό μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες στην Δυτική Αττική, παρά το ότι ακόμα και ο σταθμός του ΣΚΑ (στην εργοταξιακή γραμμή) δεν προβλεπόταν ποτέ στον αρχικό σχεδιασμό.
Σήμερα η κατάσταση είναι δύσκολη, οι κάτοικοι των Λιοσίων δικαίως διαμαρτύρονται αλλά τα σοβαρότερα προβλήματα είναι μπροστά μας.
Αναφερόμαστε στην τεράστια έλλειψη μηχανοδηγών που θέτει σε άμεσο κίνδυνο την εκτέλεση του δευτέρου δρομολογίου μεταξύ ΣΚΑ - Αεροδρομίου, απο τις αρχές Σεπτέμβρη καθώς στην έλλειψη τροχαίου υλικού ηλεκτροκίνησης.
Τα 15 Desiro που νοικιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο την ΓΑΙΑ ΟΣΕ , με την νέα σύμβαση για το τροχαίο υλικό, δεν επαρκούν για να καλύψουν τα δρομολόγια ανά 20 λεπτά στο Αεροδρόμιο και την Χαλκίδα ανά ώρα. Αν αυτό αποφασιστεί θα πρέπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποσύρει τροχαίο υλικό απο την Βόρεια Ελλάδα,κάτι που επίσης είναι πολύ δύσκολο αφού ο Προαστιακός Λάρισας είναι απο τις πλέον πετυχημένες γραμμές και τυχόν τέτοια απόφαση θα επιφέρει σοβαρές διαμαρτυρίες.
Την ίδια ώρα η τεχνική αποκατάσταση των άλλων 2-3 Desiro (18 συνολικά θα μπορούσαν να είναι λειτουργικά άμεσα) θα πρέπει να αποφασιστεί απο τον νέο ιδιοκτήτη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και φυσικά να πληρωθεί απο αυτόν.
Φυσικά και αυτά δεν θα δώσουν λύση στο πρόβλημα, καθώς η δημιουργία του Προαστιακού Αθήνας το 2004 είχε γίνει βάση μελετών που προέβλεπαν προοδευτικά εκατοντάδες χιλιάδες επιβατών καθημερινά. Η καταστροφική για το μέσο διαχείριση της πενταετίας 2004-2009 αλλά και η μετέπειτα κρίση και η στρατηγική στροφή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς αξιοποίηση του προσωπικού σε εμπορευματικές δραστηριότητες που επιφέρουν κέρδη, έχει σήμερα διογκώσει το πρόβλημα.
Κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι πλέον ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος, μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει μετατραπεί σε επιχείρηση εντάσεως κεφαλαίου με ότι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, που σήμερα αρχίζει και βιώνει στο πετσί του τις πρώτες συνέπειες μιας πολιτικής που είχε σαν τελικό σκοπό την σημερινή εξέλιξη και ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Οι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα οι επαγγελματίες σιδηροδρομικοί θα συνεχίσουν τον αγώνα για την προάσπιση του κοινωνικού χαρακτήρα του μέσου, αλλά όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν ότι τα πάντα πλέον έχουν αλλάξει.
Και ιδιαίτερα οι πολίτες που πολλές φορές λοιδόρησαν τους σιδηροδρομικούς, επηρεασμένοι απο τις πολιτικές κοινωνικού αυτοματισμού,απαιτώντας την ιδιωτικοποίηση που θα ...έδινε λύσεις στα προβλήματα της καθημερινής τους μετακίνησης.
Εμείς, οι σιδηροδρομικοί, μαζί με τον κόσμο της εργασίας, τους άνεργους, τους φοιτητές και τους συνταξιούχους θα συνεχίσουμε τον αγώνα,σε ένα νέο και εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον.
Η ενοποίηση της φωνής μας πλέον καθίσταται όχι αναγκαία,αλλά επιτακτική.
Γιατί πλέον όλοι καταλαβαίνουν....

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου