Με συνοπτικές διαδικασίες και μέσα στην καλοκαιρινή ραστώνη, λίγο πριν αναχωρήσει για τις θερινές της διακοπές, η Διοίκηση του ΟΣΕ
αποφάσισε κατά πλειοψηφία, το νέο Οργανόγραμμα του ΟΣΕ. Δυστυχώς ακόμη μία Διοίκηση, παρά τις διαφορετικές εντυπώσεις και τις ελπίδες που επιχείρησε να καλλιεργήσει, ακολούθησε τον ίδιο μικροκομματικό τρόπο Διοίκησης των προηγούμενων, ενισχύοντας την ανασφάλεια του προσωπικού για το μέλλον του Οργανισμού.
Το νέο Οργανόγραμμα, ενώ το υπάρχον δεν έχει υλοποιηθεί στο σύνολο του ποτέ, έρχεται να υπηρετήσει την πολιτική επιλογή και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ για μία μικρή εταιρεία τεχνοκρατών, που θα λειτουργεί ουσιαστικά ως σύμβουλος ιδιωτών. Θα μοιράζει δηλαδή δουλειές στους ιδιώτες στο νέο σιδηροδρομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ και τη λειτουργία και άλλων εταιρειών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σχεδιασμός που υπηρετήθηκε από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις Σημίτη, Καραμανλή, Παπανδρέου και Σαμαρά υλοποιείται σήμερα από την κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου και τη Διοίκηση Αθανασόπουλου – Πετράκη.
Αρνητικό σημείο η άλλοτε ενδοτική και άλλοτε παθητική στάση της ΠΟΣ,
των σωματείων και των εργοδοτικών και κυβερνητικών παρατάξεων
ΠΑΣΚ-Σ, ΔΑΚΕ και ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Σαν να μην έφτανε μόνο αυτό, η Διοίκηση του ΟΣΕ θέλοντας να πάρει τα πρωτεία του αυταρχισμού και της επικινδυνότητας από τη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προχώρησε στις 4 Αυγούστου (Σοβαρά;) σε εκκαθάριση στελεχών σε δύο νευραλγικές Διευθύνσεις. Στη Διεύθυνση Συντήρησης Γραμμής (ΔΙΣΥΓ) η οποία διαχειρίζεται όλα τα έργα στην υποδομή του δικτύου και στη Διεύθυνση Προμηθειών και Εφοδιασμού (ΔΙΠΕΦ) η οποία διαχειρίζεται όλες τις προμήθειες και όλους τους διαγωνισμούς του Οργανισμού.
Ποιοι λόγοι επέβαλλαν αυτές τις εκκαθαρίσεις;
Οι βίαιες, παράνομες και αναιτιολόγητες παύσεις των στελεχών των 2 νευραλγικών Διευθύνσεων, δημιούργησαν ερωτηματικά για την αναγκαιότητα τους. Οι θέσεις αυτές έτσι κι αλλιώς θα προκηρύσσονταν αμέσως με την εφαρμογή του νέου Οργανογράμματος και ο Διευθ. Σύμβουλος με νόμιμο τρόπο μέσω του Δ.Σ. θα μπορούσε να τοποθετήσει πρόσωπο της αρεσκείας του.
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωση του, ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. του ΟΣΕ, συνάδελφος Θανάσης Λεβέντης: «το Δ.Σ. του ΟΣΕ είναι το μοναδικό νομικά και καταστατικά αρμόδιο όργανο, για την προκήρυξη, επιλογή και παύση θέσεων των ανωτάτων στελεχών».
Εντύπωση προκαλεί πάλι, η καθυστερημένη και χαλαρή αντίδραση της ΠΟΣ και η εκκωφαντική σιωπή των παρατάξεων ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ. Γιατί σιωπούν;
Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,
δεν είναι φυσικά αυτά τα μόνα προβλήματα των σιδηροδρομικών και του σιδηροδρόμου.
Η αγωνία των σιδηροδρομικών είναι καθημερινή, τόσο γι αυτά όσο και για τα οικογενειακά και προσωπικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κάθε πολίτης.
Αναφερόμαστε πολλές φορές στο ρόλο των συνδικάτων και των παρατάξεων όχι από διάθεση μικροπαραταξιακής αντιπαράθεσης, αλλά για να υπενθυμίζουμε σε όλους σας ότι, χωρίς ταξικά και αγωνιστικά συνδικάτα δεν μπορεί να ελπίζουμε σε τίποτα.
Σε αυτήν την κατεύθυνση μπορούν να παίξουν ρόλο, τόσο παρατάξεις που έχουν τέτοιο προσανατολισμό όπως το ΠΑΜΕ, αλλά και μεμονωμένοι συνάδελφοι.
ΡΙ.Κ.ΣΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου