Κυρίαρχη δύναμη στο εγχώριο σιδηροδρομικό τοπίο θα καταστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την χτεσινή ανακοίνωση του κ. Τσαλίδη,ότι θα καταθέσει δεσμευτική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ. Αν τελικά η ΕΕΣΣΤΥ καταλήξει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την ενοποίηση των 2 εταιρειών αλλάζει
το σιδηροδρομικό τοπίο.
Και αυτό γιατί όποιος καταλαβαίνει το τοπίο που διαμορφώνεται, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι η εταιρεία που θα κατέχει -εκτός της εκμετάλευσης- και την βάση συντήρησης.
Γεγονός που δυσκολεύει -σε απίστευτο βαθμό- την προσπάθεια οποιουδήποτε ανταγωνιστή.
Με τα νέα δεδομένα, οι νέες ιδιωτικές εταιρείες -που πολλά έχουν κατά καιρούς έχουν ακουστεί για την έναρξη λειτουργίας τους- θα χρειαστούν ΟΝΤΩΣ επενδύσεις εκκατομυρίων για να μπορέσουν όχι μόνο να σταθούν στην αγορά,αλλά να ξεκινήσουν κάν την λειτουργία τους.
Που θα συντηρεί ο ανταγωνιστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τρένα του πλέον, αναρωτιόταν χτες έμπειρος σιδηροδρομικός αναλυτής,σκεπτόμενος τους συνταξιούχους -και όχι μόνο- που έσπευσαν να προδικάσουν αποτελέσματα επί χάρτου για τις εξελίξεις στο εμπορευματικό έργο.
Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της FS να κατέβουν στο διαγωνισμό,δημιουργεί νέα δεδομένα καθώς είναι πλέον σοβαρό ερωτηματικό το πως θα διαμορφωθεί η σιδηροδρομική αγορά και ιδιαίτερα είναι τεράστια τα κεφάλαια που θα απαιτηθούν σε επενδύσεις για να ανταγωνιστεί κάποιος την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μέχρι χτες,σχολίαζε κάποιος, χρειαζόταν ένα μικρό κεφάλαιο για να νοικιάσεις και να συντηρήσεις μια μηχανή αφού υπήρχε η δημόσια ΕΕΣΣΤΥ που θα παρείχε έργο στον κάθε operator.
Αυτό πλέον αλλάζει και η κάθε σιδηροδρομική εταιρεία θα πρέπει να έχει την τεχνική της βάση,εξέλιξη που απαιτεί μεγάλα κεφάλαια.
Τα πάντα άλλαξαν χτες και είναι βέβαιο ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τεχνογνωσία που κατέχει, τους ανθρώπους της και την σταθερότητα που παρέχει η παρουσία της Ferrovie Dello Stato , μπορεί να εξελιχθεί σε κυρίαρχο παίκτη στα Βαλκάνια - και όχι μόνο-.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου