Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018

ΕΛΛΑΔΑ: Η χώρα που στο protagon (και όχι μόνο) δεν έβλεπαν τα αδιέξοδα της πολιτικής που ασκήθηκε στον σιδηρόδρομο

Ένα άρθρο που πρέπει να διαβάσουν ΟΛΟΙ οι μηχανοδηγοί (και όχι μόνο).
Με πραγματική έκπληξη,διαβάσαμε στον ηλεκτρονικό τύπο το άρθρο του protagon.gr για την πιστοποίηση των μηχανοδηγών (Δείτε το εδώ). Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση μας έκανε η εύκολη αναδημοσιευσή του απο blog μηχανοδηγών χωρίς
κανένα σχολιασμό. 
Προφανώς η ΑΣΚΕ αλλά και μέρος (έχει σημασία αυτό) της Νέας Έλξης δεν έχει άποψη για το θέμα.

Ενώ λοιπόν τόσο η ΑΣΚΕ μέσω του γραφικού της εκπροσώπου, όσο και η Νέα Έλξη (μέρος αυτής-γνωστό για τις εμπάθειες που το διακατέχουν),έγραψε μερικές αράδες για την πίτα που έκοψε το Σωματείο μας και δεν...σήμανε προσκλητήριο για την εκδήλωση,αμφότερες κράτησαν εκωφαντική σιωπή απέναντι στο άρθρο του protagon.gr που τελικά επιδιώκει να ανοίξει το θέμα της πιστοποίησης προς όφελος τρίτων (ιδιωτικών εταιρειών) χωρίς όμως να αναφέρει πως οδηγηθήκαμε στο αδιέξοδο.
Μάλιστα η επίκληση απο το protagon, "πηγών  σιδηροδρομικών" , για το θέμα των πιστοποιήσεων,δίνει και την πρώτη απάντηση για τον εσωτερικό πόλεμο που δέχεται η ΠΕΠΕ τα τελευταία χρόνια πόλεμος που  έχει ενταθεί σε υπερθετικό βαθμό τους τελευταίους 2 μήνες με κύρια ευθύνη της πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ).
Δεν είναι άλλωστε καθόλου περίεργο ότι στα πλαίσια αυτής της πολεμικής, η Ομοσπονδία ζήτησε και είχε συνάντηση με παίκτη που θέλει να δραστηριοποιηθεί στις σιδηροδρομικές μεταφορές και  που φέρεται να απασχολεί συνταξιούχους μηχανοδηγούς.
Προσέξτε, η Ομοσπονδία ΔΕΝ συναντήθηκε με τους εργαζόμενους που απασχολεί η εταιρεία,αλλά κατευθείαν με την εργοδοσία που όμως ακόμα ΔΕΝ έχει δρομολογήσει τρένο ενώ δεν έχει ολοκληρώσει την σύναψη των απαραίτητων συμφωνιών. (πχ Σύμβαση συντήρησης τροχαίου υλικού,εγκαταστάσεις κτλπ). Και φυσικά το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών δεν έβγαλε κουβέντα για αυτήν την συνάντηση,αφού είχε ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΙ και αυτό με την σειρά του, όπως έχουμε πληροφορηθεί. Βέβαια τελευταία στιγμή,ο εκπρόσωπος του "απέφυγε διακριτικά" να συμμετέχει στην συνάντηση.
Αυτή η κίνηση προκάλεσε σοβαρά ερωτηματικά για τους στόχους της Ομοσπονδίας,καθώς ο παραιτηθείς Πρόεδρος της Παρασκευόπουλος,είναι παντελώς άσχετος σε θέμα πιστοποιήσεων,πόσο μάλλον σε θέματα πιστοποίησης μηχανοδηγών που αποτελούν και φλέγον ζήτημα.
Μάλιστα ο παραιτηθείς Πρόεδρος της ΠΟΣ,ουδέποτε ενημέρωσε την ΠΕΠΕ για την συνάντηση αυτή,ενώ αναγκάστηκε να αναφερθεί σε αυτήν μετά την καταγγελία που δέχτηκε στο τελευταίο ΔΣ της Ομοσπονδίας απο τον συνάδελφο Τουρλή.

Ο ρόλος της ΠΕΠΕ 
Το Σωματείο μας με την δράση του τα τελευταία χρόνια πέτυχε να σταματήσει η πιστοποίηση συνταξιούχων μηχανοδηγών ,πιστοποίηση που είχε δρομολογήσει τουλάχιστο 1 ενδιαφερόμενος στον χώρο των εμπορευματικών μεταφορών. 
Αυτή η επιτυχία έχει δημιουργήσει σοβαρή αναστάτωση στην σιδηροδρομική πιάτσα καθώς πολλοί ήταν αυτοί που μέσω της πιστοποίησης συνταξιούχων μηχανοδηγών  έβλεπαν αφενός την λύση στα αδιέξοδα της πολιτικής που ασκήθηκε στον σιδηρόδρομο,αφετέρου πετύχαιναν το άνοιγμα του πλέον εξειδικευμένου επαγγέλματος στον σιδηρόδρομο,με πολύ φτηνό κόστος και κυρίως,χωρίς κανόνες.

Τα αδιέξοδα ξεκίνησαν με την απόσχιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο τον ΟΣΕ 

Η επίκληση του protagon είναι τουλάχιστο άστοχη καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πιστοποιεί τους μηχανοδηγούς της απο το 2007 και μέχρι σήμερα. Δεν ξεκίνησε η πιστοποίηση σήμερα και προφανώς δεν θα τελειώσει σήμερα.  Απλά σήμερα για κάποιους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιδιωτική εταιρεία,ενώ μέχρι χτές ήταν δημόσια. Δημόσια ναι ,αλλά όχι θυγατρική του ΟΣΕ αφού απο το 2007 οι μετοχές της άνηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ το 2013 μεταφέρθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ με την μετέπειτα πώληση της το 2017 στην Ferrovie Dello Stato.
Στην δεκαετία που πέρασε όλοι γνώριζαν τα υπαρκτά προβλήματα που δημιουργούσε στον σιδηρόδρομο η απόσχιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,αφού ΟΛΟΙ οι μηχανοδηγοί είχαν μεταφερθεί σε αυτήν,αλλά κανείς δεν έδινε σημασία.
Και δεν έδινε σημασία γιατί μέχρι το 2015 ήταν γνωστά στην πιάτσα τα σχέδια για άνοιγμα ιδιωτικών σχολών που θα μοίραζαν τις άδειες μηχανοδήγησης σαν τα μαρούλια(όπως συμβαίνει δηλαδή στις χώρες του ανατολικού μπλόκ,που πρόσφατα πέρασαν στην "καπιταλιστική¨ανάπτυξη),σχέδια που πάντα ήθελαν και τον ΟΣΕ να διαλύεται με την συντήρηση της υποδομής να περνάει εξ ολοκλήρου σε ιδιώτες.
Μικρός ΟΣΕ, ιδιωτικές εταιρείες για πιστοποιήσεις,ανεξέλεγκτο άνοιγμα της αγοράς,μεγάλα κέρδη για τους λίγους,μικρές αμοιβές για τους σιδηροδρομικούς.
Αυτός ήταν ο στόχος του εγχώριου παρασιτικού συστήματος,στόχος που άλλαξε καίρια με την δράση του Σωματείου μας τα τελευταία χρόνια ,αλλά και χάρη στην συνεπή στάση, μέχρι σήμερα, της πολιτικής ηγεσίας  του Υπουργείου Μεταφορών και δη του Υπουργού κ. Σπίρτζη.
Η ίδρυση της σιδηροδρομικής ακαδημίας το φθινόπωρο του 2016 αποτέλεσε σοκ για πολλούς, η ξεκάθαρη άρνηση του Υπουργείου για πιστοποίηση συνταξιούχων και η ενίσχυση της ΡΑΣ που αποκτά ουσιαστικό ρόλο μετά απο χρόνια,αποτελέσαν σοβαρά χτυπήματα σε όσους απεργάζονταν σχέδια "'άλλωσης" των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Σε όλα αυτά, καίριο ρόλο παίζει η στάση του Σωματείου μας.

Το Σωματείο των μηχανοδηγών,έγκαιρα,ξεκαθάρισε τις θέσεις του,ενώ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ότι αποτελεί ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ συνομιλήτη που ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου αλλά και την κατοχύρωση των επαγγελματιών μηχανοδηγών (και όχι μόνο).
Τα προγράμματα μαθητείας για την κτήση της άδειας μηχανοδήγησης και η συμμετοχή της ΠΕΠΕ στον καταρτισμό τους, κατοχύρωσαν τον ρόλο της ΠΕΠΕ αλλά και το  επάγγελμα μας. 
Η συμμετοχή της ΠΕΠΕ σε Ευρωπαικά προγράμματα (Ρηγος -Shift2Rail, Καραχάλιος -ERA) υπό την ομπρέλα της ALE, η αναβάθμιση της σχέσης και του ρόλου μας σε αυτήν (Ευρωπαική Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών) και τελικά η διοργάνωση του συνεδρίου της ALE στην Αθήνα το φθινόπωρο του 2017 με την συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών σε αυτό, έστειλαν το μήνυμα σε ΟΛΟΥΣ, με τον Πρόεδρο της ALE να τονίζει ότι οι μηχανοδηγοί πλέον σε Ευρωπαικό επίπεδο δραστηριοποιούνται αυτόνομα στα πλαίσια του κοινωνικού διαλόγου.(έκδοση οδηγιών κτλπ).
Η Ελλάδα δεν αποτελεί μια ακόμα χώρα (σαν αυτές του πρώην ανατολικού μπλοκ) όπου η σιδηροδρομική αγορά θα ανοίξει χωρίς κανόνες.
Φυσικά μετά απο όλα αυτά ήταν λογικό και επόμενο το Σωματείο μας να στοχοποιηθεί.
Ο πόλεμος που δέχεται η ΠΕΠΕ, ΜΟΝΟ ΤΥΧΑΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
Οι συμφωνίες που είχαν εκπονηθεί τα τελευταία χρόνια για τον σιδηρόδρομο ήταν μεγάλες και έσπασαν καθώς κάποιοι λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο.

Λύση υπάρχει - Γιατί δεν την λένε; 

Και επειδή εδώ είμαστε και ρεαλιστές,θα αναφερθούμε και στο "δήθεν" πρόβλημα.
Όποιος θέλει να τρέξει τρένα δεν έχει παρά να κάνει προσφορά σε εν ενεργεία μηχανοδηγούς,ανοιχτή αγορά έχουμε,θα βρούν AN πληρώσουν. Αυτοί είναι οι κανόνες στον καπιταλισμό και στην ελεύθερη αγορά, ή μήπως όχι ;
Εκτός αν οσοι φέρονται να θέλουν να επενδύσουν εκκατομύρια,τσιγουνεύονται τις αμοιβές σε ενεργεία μηχανοδηγούς! 
Ξέρουμε ότι μάλιστα μια εταιρεία έχει στο οπλοστάσιο της,2 χρόνια τώρα, τον πλέον ....αγαπητό συνταξιούχο που έχει βαρεθεί να πληρώνει τηλέφωνα για να καλεί συνταξιούχους. 
Γιατί οι εν ενεργεία,δεν θέλουνε να τον ακούνε,αφού ο ρόλος του είναι γνωστός διαχρονικά.

Η Σιδηροδρομική Ακαδημία
Σύντομα άλλωστε θα ανοίξει η Σιδηροδρομική Ακαδημία και θα μπορούν όλες οι εταιρείες να εκπαιδεύσουν και να πιστοποιήσουν μηχανοδηγούς.
Για να γίνει αυτό προφανώς θα χρειαστεί να υπάρξει συμφωνία μεταξύ ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το θέμα των εκπαιδευτών καθώς μετά την ιδιωτικοποίηση μόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απασχολεί πιστοποιημένους μηχανοδηγούς.Εκεί θα μπορεί να πιστοποιήσει και ο ΟΣΕ τους δικούς του μηχανοδηγούς (μηχανές βοηθείας κτλπ). 
Για να έχει όμως ο ΟΣΕ  και  εκπαιδευτές,απαιτείται τεράστια εμπειρία που κατέχουν ΜΟΝΟ τα έμπειρα σήμερα στελέχη του κλάδου έλξης. 

Και τέλος...
Μια κλαδική Σύμβαση για το επάγγελμα του μηχανοδηγού, θα λύσει "πολλά αδιέξοδα" που μπορεί να προκύψουν  και θα στείλει μια για πάντα τους συνταξιούχους σπίτι,παρέα με τα εγγόνια τους.
Άλλωστε πολλοί είναι αυτοί που ερμηνεύουν την λυσαλέα επίθεση της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών στην συμφωνία ΠΕΠΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως "προσπάθεια" για να περιοριστούν οι επιχειρησιακές δυνατότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να επιστρατευτούν απο την πίσω πόρτα,συνταξιούχοι.
Θα μείνουν για άλλη μια φορά με την προσδοκία αυτή.
Ξέρουμε ότι πολλοί,γραφικοί και μή, θα στεναχωρηθούν για αυτήν την εξέλιξη καθώς 3 χρόνια τώρα επένδυαν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 








3 σχόλια:

  1. Ενταξει δεν το κατάλαβαν τα παιδια το αρθρο μη βαράτε.θελει να εισαι και λιγο ψυλλιασμενος.αν και το προταγκον δεν ειναι ψύλλος.κοριος ολόκληρος ειναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν αφήνετε επιτελους τις σπεκουλες;ολα κατά λαθος.καταλαθος πηγε στο σεπε κι έκοψε το γεύμα καταλαθος έγραψε για ουρησεις εν πορεία ,μήπως εγινε και καταλαθος κομμουνιστης?ελεος πια

    Αντρέας Πατερούλης του Κώστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. NEMEΣΙΣ είναι ο συνταξιούχος που έχει κολητό τον γιαλαντζή κομμουνιστή και μετράνε μόνο προβατάκια.Γιατί μηχανοδηγούς δεν μπορεί να μετρήσει ο συνταξιούχος.
    ΝΕΜΕΣΙΣ είναι η μέρα που θα υπογραφεί η κλαδική και αυτοί που μιλήσανε ως "πηγές" το δημοσίευμα,θα κλαίνει όπως κλαίνε και μετά την υπογραφή της σύμβασης ΠΕΠΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
    ΝΕΜΕΣΙΣ είναι οι πασκίτες που τα είχαν βρεί σε όλα και έλπιζαν ότι ο έταιρος συνταξιούχος που μαζεύει πορτοκάλια θα τους έκανε διευθυντές.
    ΝΕΜΕΣΙΣ είναι οι εκπαιδευτές.Έτσι δεν είναι λεβέντες μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή