Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Μέσα στο 2018 ντιζελοκίνητα τρένα από Κιάτο μέχρι Αίγιο, Η ανατομία των Σιδηροδρομικών έργων στη γραμμή Κιάτο-Πάτρα

Φέτος ένα μεγάλο τμήμα 71χλμ. της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου - Πάτρας θα δοθεί στην κυκλοφορία κι έτσι το μοντέρνο τρένο θα φτάσει μέχρι το Αίγιο.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, το έργο έχει πάρει παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου
και γίνεται αγώνας δρόμου για να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί.
Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του έτους να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια, που θα συνδέσουν την Αχαΐα με την Αθήνα. Για τα πρώτα 2 χρόνια θα κυκλοφορούν ντιζελοκίνητα τρένα που θα φτάνουν μέχρι 150χλμ. την ώρα και από το 2021 θα μπουν στη γραμμή τα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα πιάνουν 200χλμ/ώρα.

www.pelop.gr

Η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον. Πρόκειται για ένα τμήμα που δυστυχώς (και ατυχώς) η γραμμή διακόπηκε κόβωντας το τρένο από τη Βόρεια Πελοπόννησο και τα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικά την Πάτρα.

Σήμερα, 10 χρόνια μετά από αυτή την απόφαση η γραμμή εξακολουθεί να μη λειτουργει το τμήμα αυτό των 100χλμ. Αυτό βέβαια πρόκειται να αλλάξει μιας και φέτος ένα μεγάλο τμήμα 71χλμ θα δοθεί στην κυκλοφορία και το μοντέρνο τρένο θα φτάσει μέχρι το Αίγιο. Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com το έργο έχει πάρει παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2018 και γίνεται αγώνας δρόμου για να ολοκληρωθεί και παραδοθεί. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια που επιτέλους θα συνδέσουν την Αχαϊα με την Αθήνα. Για τα πρώτα 2 χρόνια θα κυκλοφορούν ντιζελοκίνητα τρένα που θα φτάνουν μέχρι 150χλμ την ώρα και από το 2021 θα μπουν στη γραμμή τα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα πιάνουν 200χλμ/ώρα.

Το επόμενο τμήμα από το Αίγιο μέχρι τον Ψαθόπυργο και έχει σχεδόν ολοκληρωμένη υποδομή και ετοιμάζεται εργολαβία-σκούπα για να λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το 2021. Στο πιο δυτικό τμήμα από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο η υποδομή είναι σε στάδιο κατασκευής και απαιτείται ένας ακόμα διαγωνισμός για εργολαβία-σκούπα για να λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το 2022.

Τέλος έχουμε το τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος-Λιμένας Πάτρας που έχει εξαγγελθεί διαγωνισμός για μελετοκατασκευή που θα πρέπει να έχει διεξαχθεί-κατασκευαστεί και περατωθεί μέχρι το τέλος του 2022 γιατί σε άλλη περίπτωση η χώρα μας κινδυνεύει (όπως και στην περίπτωση των αυτοκινητόδρομων) να καλεστεί να επιστρέψει όλα τα κονδύλια πίσω και μιλάμε για ποσά που ξεπερνούν συνολικά το 1δισ.ευρώ.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου