Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Ο ισχυρός ρόλος και η δράση της ΠΕΠΕ προκαλούν αναμενόμενες και ακραίες αντιδράσεις

Ξεκάθαρη πλέον η συλλογική ενόχληση για την δράση του Σωματείου μας.
Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση ο καθημερινός λίβελος εναντίον της 
δράσης του Σωματείου μας,γεγονός απόλυτα λογικό.
Απόλυτα λογικό γιατί οι επερχόμενες εκλογές και η κυρίως η έλλειψη αφηγήματος απο ΔΑΚΕ -ΠΑΣΚ Έλξης- ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών τις οδηγούν σε πρακτικές εκτόξευσης λάσπης.
Είναι πλέον ξεκάθαρο σε όλους τους μηχανοδηγούς αυτό που συμβαίνει.
Για παράδειγμα  καμία απο τις 3 παρατάξεις στον χώρο μας ή η Ομοσπονδία  δεν μίλησε ποτέ για τους 2 συνταξιούχους που επιχείρησαν να εργαστούν ως μηχανοδηγοί ,δεν υπήρξε ούτε μια ανακοίνωση για το θέμα παρά τα γνωστά ευχολόγια. Κάποιοι περίμεναν μάλιστα αυτήν την εξέλιξη για να ασκήσουν κριτική,παρουσιάζοντας την ως αποτυχία του Σωματείου μας. Είχαν επενδύσει σε αυτήν την εξέλιξη,φτάνοντας στο σημείο πρόσφατα να επικαλούνται τι συμβαίνει στην Ρουμανία,παρουσιάζοντας εκθέσεις της ALE το 2013,πριν δηλαδή η παρέμβαση του Σωματείου μας στην ALE βάλει το θεμα σε προτεραιότητα στην ατζέντα του κοινωνικού διαλόγου στην Ευρώπη.
Η επιστολή της ALE για τους συνταξιούχους και η δίωρη συνομιλία του Ισπανού Προέδρου της  Jesus,με τον Υπουργό Μεταφορών στην Αθήνα στο επίσημο γεύμα που παρατέθηκε στην Ακρόπολη για τα σιδηροδρομικά δρώμενα σε πολιτικό επίπεδο,εκνεύρισαν απίστευτα τους συνδικαλιστές του χτες στην έλξη και όχι μόνο.
Αφενός γιατί αποδείχτηκε ότι οι μέν  (συνδικαλιστές έλξης) επί χρόνια πηγαινοέρχονταν ως τουρίστες στην ALE κάνοντας μόνο διαπιστώσεις και μεταφέροντας -περιορισμένα και ενδεχομένως και λανθασμένα-μόνο μέρος των όσων συζητούνταν ενώ οι δε (συνδικαλιστές ΠΟΣ) δεν μπορούσαν ποτέ να φανταστούν ότι η σιδηροδρομική Ευρώπη θα έχει ως επίκεντρο την Αθήνα πέρυσι το φθινόπωρο.
Η φωτογραφία με τους εκπροσώπους της ALE, την πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ, τις διοικήσεις των εταιρειών του Ελληνικού Σιδηροδρόμου και των συνδικαλιστών του Σωματείου μας κάτω απο την Ακρόπολη,έχει γίνει ο εφιάλτης για το σύστημα του χτες γιατί πλέον η ΠΕΠΕ έδειξε ότι ξεφεύγει απο τα τετρημένα.
Η αναβάθμιση του Ελληνικού Σωματείου στην ALE, ήταν εμφανής στην συνεδρίαση της Αθήνας τον Οκτώβρη,οι επιστολές όλων των Σωματείων σε Ευρωπαικό επίπεδο για την κατάσταση του δικτύου μετά το ατύχημα στο Άδενδρο πιστοποίησαν αυτήν την αναβάθμιση, ενώ η συνεργασία με το Σωματείο των Ιταλών μηχανοδηγών και η παρουσία του στην Αθήνα με την κοινή συνέντευξη τύπου τον Απρίλη, απέδειξε ότι η ΠΕΠΕ σχεδιάζει το μέλλον σε ισχυρές βάσεις.

Την ίδια ώρα....
 Την ίδια ώρα με καθημερινές ανακοινώσεις οι παρατάξεις του χτες, βάζουν στην κορυφή της συνδικαλιστικής αντιπαράθεσης... συναντήσεις για καφέδες αλλά και την χορηγία των ΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την διεξαγωγή της συνεδρίας της ALE στην Αθήνα.
Πράγματα είτε γνωστά (χορηγίες) αφού ψηφίστηκαν ομόφωνα στο ΔΣ και δημοσιεύονται στον οικονομικό απολογισμό του Σωματείου μας,είτε δήθεν άγνωστα (πχ συναντήσεις για..καφέδες) που με το πέπλο της γνωστής  δήθεν συνωμοσιολογίας προσπαθούν να παρουσιάσουν ως κριτική οι παρατάξεις του χτες, κυρίως μέσω του γραφικού εκπροσώπου του ΠΑΜΕ. 
Η ουσία είναι ότι η δράση του Σωματείο των μηχανοδηγών έχει αποδομήσει τις πρακτικές της και έχει εκφυλίσει την δυναμική της Ομοσπονδίας και για αυτό αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο ΠΑΣΚ -ΔΑΚΕ και ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών.
Είναι άλλο να συναντάς εκπροσώπους της Rail Cargo στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά και άλλο η Ομοσπονδία να παρακαλά για συναντήσεις,τις οποίες δεν δημοσιοποιεί ποτέ και στις οποίες μάλιστ θέτει ατζέντα για πιστοποιήσεις προκειμένου να "χτυπήσει" τους μηχανοδηγούς.
Η επιστολή της ΠΕΠΕ ότι η Ομοσπονδία ΔΕΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ τους μηχανοδηγούς για θέματα εκπαίδευσης και πιστοποίησης, έστειλε το μήνυμα ότι το Σωματείο μας πλέον δεν είναι διατεθειμένο να αναλώνεται σε εσωτερικές διαδρομές για θέματα που συζητάμε με την ALE στην Ε.Ε. στα πλαίσια του κοινωνικού διαλόγου εκεί.

ΔΕΝ είναι κρυφό στους παροικούντες την σιδηροδρομική κοινότητα, ότι κορυφαίο στέλεχος της Ομοσπονδίας,πρόσφατα και με αφορμή τους 2 συνταξιούχους μηχανοδηγούς διατύπωσε την άποψη ότι είχαν υπογράψει σε άλλη εταιρεία την επόμενη μέρα της παραίτησης τους απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άρα δεν αποτελούσαν συνταξιούχους!
Χρειάστηκε μάλιστα να στείλει η Διεύθυνση Προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τις αποφάσεις συνταξιοδότησης στην Ομοσπονδία για να πειστεί ο "κορυφαίος". Αυτά όμως δεν τα έμαθαν τάχα όσοι ξέρουν τους καφέδες στου Ψυρρή. Και δεν τα έμαθαν οι συνάδελφοι γιατί πολύ απλά η ΠΕΠΕ δεν επιθυμούσε να πολώσει το ήδη άσχημο κλίμα που δημιούργησε η Ομοσπονδία με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας μας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η απόλυτη αλήθεια είναι ότι η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας επιθυμούσε διακαώς την εργασία συνταξιούχων μηχανοδηγών. Δεν έχει άλλωστε κάνει κάτι για να εμποδίσει την εργασία συνταξιούχων άλλων ειδικοτήτων σε πολλές εταιρείες τα τελευταία χρόνια. Ακόμα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι το 2015 η ΠΟΣ δεχόταν συνταξιούχους,πως να μιλήσει για το θέμα αυτό με πειστική επιχειρηματολογία.
Η επιτυχία της ΠΕΠΕ στο θέμα αυτό, με την παράλληλη σταθερή άποψη της πολιτικής ηγεσίας,εξέθεσε την πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Όπως την εξέθεσε ΚΑΙ  η συμφωνία ΠΕΠΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα στο Υπουργείο Εργασίας παρά τις διαβεβαιώσεις κορυφαίων της ΠΟΣ ότι θα εξευτελίσουν το Σωματείο μας. Άγνωστο απο που εκπορευόταν αυτήν η έπαρση μήνες τώρα.
Σήμερα , 4 μέρες μετά την τριμερή και ακόμα η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας δεν έχει εκδώσει ανακοίνωση για να ζητήσει συγνώμη για τους χαρακτηρισμούς σε βάρος των μηχανοδηγών τους τελευταίους 3 μήνες.
Αντίθετα προσπαθούν οι συνδικαλιστές της να δυναμιτίσουν το κλίμα ακόμα περσότερο.
Η ΠΕΠΕ δεν έχει απαντήσει ΠΟΤΕ  σε αυτές τις προκλήσεις της ΠΟΣ ενώ για πρώτη φορά έδειξε τις διαθέσεις και την νομικά κατοχυρωμένη άποψη της για την διαπραγματευτική της ισχύ στο νέο περιβάλλον, στην Τριμερή του Υπουργείο Εργασίας. 
Και αυτό γιατί το Σωματείο μας έχει πλέον στεγανά και ξεκάθαρο στρατηγικό προσανατολισμό προς όφελος των μηχανοδηγών.

Ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι   η νομική κατοχύρωση της διαπραγματευτικής ισχύς της ΠΕΠΕ, αποτελεί ένα επιπλέον τεράστιο πρόβλημα για την Ομοσπονδία.
Και αυτό ενώ οι διαπραγματεύσεις για την επόμενη ΣΣΕ αποτελούσαν ήδη δύσκολο γρίφο για τους ελλάσονες της Κάννιγγος.
Πως δηλαδή θα διαπραγματευτεί η ΠΟΣ, όταν θα έχει απο την μία το ενιαίο μισθολόγιο,με τους γνωστούς περιορισμούς, για ΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (αν δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί) και απο την άλλη την ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην οποία οι μηχανοδηγοί  - και όχι μόνο-θα απαιτήσουν και θα διαπραματευτούν νέο μισθολόγιο. 
Και κανείς δεν ξεχνά ότι η Ομοσπονδία στην τελευταία ΣΣΕ,υπέγραψε πρώτα για ΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ αφήνοντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το τέλος και την υπογραφή της ΣΣΕ μετά απο αγώνες 13 ημερών. Αυτή είναι μια πραγματικότητα που ενδεχομένως θα χρειαστεί να θυμηθούμε σύντομα στο μέλλον.


Η παράλληλη προκήρυξη προσλήψεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί άλλο ένα πονοκέφαλο για την πλειοψηφία της Ομοσπονδίας, αφού αυξάνεται η συνδικαλιστική πυκνότητα εκεί που οι παρατάξεις του χτες (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ) δεν έχουν ή διατηρούν ελάχιστες δυνάμεις.

Με λίγα λόγια
Η δυναμική της ΠΕΠΕ έχει εγκλωβίσει τις ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ και ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών.
Και όσο η δυναμική αυξάνεται τόσο η μικροπολιτική  και η λάσπη θα κάνει την εμφανίση της μέσω των γραφικών εκπροσώπων του συστήματος του χτες.

Το ζητούμενο είναι η ορθή διαχείριση των σωστών κινήσεων του Σωματείου μας τους επόμενους μήνες και η υπογραφή μιας ΣΣΕ που θα κατοχυρώνει το παρών και θα ανοίγει δρόμους για το μέλλον στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους. Η ΠΕΠΕ είναι εγγυητής για αυτό.
Το Σωματείο μας θα πρωταγωνιστήσει σε αυτήν την προσπάθεια μετά τις εκλογές του, απευθύνοντας πρόσκληση στην ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την απο κοινού διαπραγμάτευση και υπογραφή της επόμενης ΣΣΕ.
Ξέρουμε ότι αυτή η τοποθέτηση μας θα προκαλέσει σάλο στην Κάνιγγος αλλά πλέον τα πράγματα πρέπει να μπούν την θέση τους.

Ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι στον ιδιωτικό τομέα που ανήκουν πλέον οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ,δεν χωρούν τα παιχνιδάκια του Κιουτσούκη, του Παρασκευόπουλου του Πουρλιάκα και των γραφικών του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών.
Το παρελθόν δεν μπορεί να κρατά αιχμάλωτο το παρών και να καταδυναστεύει το μέλλον. 
Και ούτε αυτοί που εργάζονται υπό το καθεστώς της προστασίας του Δημοσίου μπορούν να συνεχίσουν να αγνοούν το καθεστώς όσων  εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα,πόσο μάλλον να αμφισβητούν τις δημοκρατικά ψηφισμένες συμφωνίες των Σωματείων.
Ο ρόλος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών ήταν  είναι και θα είναι θεσμικός,ομπρέλλα για τον σιδηροδρομικό κόσμο,για την χάραξη κοινής πολιτικής.

Επειδή λοιπόν ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ δεν μπορούν να σκεφτούν ούτε πως θα κατοχυρώσουν το παρόν,πόσο μάλλον να σχεδιάσουν το μέλλον, θα δούμε και άλλα πολλά τις επόμενες μέρες και μέχρι τις εκλογές του Σωματείου.

Οι μηχανοδηγοί όμως γνωρίζουν πολύ καλά.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου