Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018

Επερωτήσεις του Ν.Νικολόπουλου για καθυστερήσεις στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ & εσπευσμένη παράδοση τους

2 νέες Επερωτήσεις γύρω απο τον σιδηρόδρομο κατέθεσε ο Ανεξάρτητος Βουλευτής Αχαΐας και Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος κ Νίκος Νικολόπουλος.  Διαβάζουμε >

Με την Ερώτησή μας  υπ’ αρ. πρωτ. 2228/20-12-2017 σας επισημάναμε τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα υπό εκτέλεση και προς δημοπράτηση έργα  της ΕΡΓΟΣΕ και σας υποβάλαμε μια σειρά από καυτά ερωτήματα. Δυστυχώς, συνεχίσατε την προσφιλή σας και απαράδεκτη κοινοβουλευτικά τακτική σας και δεν απαντήσατε και σ’ αυτή, όπως σε τόσες άλλες τώρα τελευταία,  ερώτησή μας. Μήπως, λοιπόν κύριε υπουργέ, είστε σε πραγματικά δύσκολη θέση, βλέποντας ότι η εμπιστοσύνη που δείχνετε στις προβλέψεις και διαβεβαιώσεις της ΕΡΓΟΣΕ σας εκθέτει, αφού εξαγγέλλετε χρονοδιαγράμματα δημοπρατήσεων και παράδοσης έργων, που ποτέ δεν τηρούνται; 

Αλλά η απαράδεκτη κοινοβουλευτικά τακτική σας να μην απαντάτε συνεχίστηκε και στην  υπ’ αρ. πρωτ. 2637/143/15-1-2018 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε.,  με την οποία σας κατήγγειλα, ότι η παράδοση προς χρήση στοιχειωμένων έργων της  ΕΡΓΟΣΕ «γίνεται εσπευσμένα, χωρίς να τηρούνται οι νόμοι, οι  κανόνες ασφαλείας και οι αρχές διαλειτουργικότητας, που διέπουν  τη θέση σε λειτουργία των υποσυστημάτων υποδομής, ενέργειας και παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και σηματοδότησης ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου, όπως οφείλει να είναι και το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο».
Είναι ποτέ δυνατό, κύριε υπουργέ, να σας καταγγέλλονται από Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου τα παραπάνω κι εσείς να μην πράττετε τα δέοντα και ν’ αφήνετε να συνεχίζεται η  παράδοση προς χρήση έργων της  ΕΡΓΟΣΕ, χωρίς να τηρούνται οι νόμοι, οι  κανόνες ασφαλείας και οι αρχές διαλειτουργικότητας; Μήπως αυτό δείχνει, ότι οι παράνομες αυτές ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ  έχουν πιθανώς την έγκρισή σας ή έστω την ανοχή σας, προκειμένου να μην εκτεθείτε άλλο, λόγω  των μεγάλων αποκλίσεων που υπάρχουν ανάμεσα στις εξαγγελίες σας και στις παραδόσεις σε λειτουργία διαφόρων έργων; 
Κατανοούμε και αναγνωρίζουμε, όπως αναφέραμε στην παραπάνω Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., την προσπάθεια που καταβάλλετε, για να βάλετε σε τροχιά ολοκλήρωσης τα στοιχειωμένα σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά δεν συμφωνούμε καθόλου αυτό να γίνεται με τον παραπάνω παράνομο τρόπο,  που εγκυμονεί  μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Αν, κύριε υπουργέ, συμβεί κάποιο ατύχημα, που απεύχομαι, θα το αποδώσετε πάλι, όπως άλλα(π.χ. στο Άδενδρο), στον ανθρώπινο παράγοντα;

Επίσης, κύριε υπουργέ Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, δεν είναι σωστό να σας καταγγέλλονται από Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου συγκεκριμένες και προφανείς παραβάσεις των νόμων και, αντί να ζητήσετε στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας από τη Δικαιοσύνη τη διερεύνηση των καταγγελιών, να του απαντάτε, πως θεωρείτε βέβαιο «ότι εφόσον -στο πλαίσιο σχετικών ερευνών από το αρμόδιο Υπουργείο- εντοπιστούν στοιχεία από τα οποία προκύπτουν αξιόποινες πράξεις, αυτά θα τεθούν υπόψη των δικαστικών αρχών». Γιατί, όπως αναφέρουμε προηγουμένως, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, όχι μόνο δεν ερεύνησε τις καταγγελίες μας, για να εντοπιστούν οι αξιόποινες πράξεις, αλλά άφησε την ΕΡΓΟΣΕ να συνεχίσει την ίδια παράνομη πρακτική στην παράδοση προς χρήση άλλων έργων. Ελπίζουμε, λοιπόν, ότι, έστω και καθυστερημένα, θα ζητήσετε από τη Δικαιοσύνη να διερευνήσει τις καταγγελίες μας, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι κοινοποιούμε κάθε φορά τις ερωτήσεις μας στα αρμόδια όργανα της Δικαιοσύνης.

Θεωρούμε όχι αναγκαίο και περιττό να επαναλάβουμε, κύριε υπουργέ  Υποδομών και Μεταφορών, όλα όσα αναφέρουμε στις παραπάνω κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, για να τεκμηριώσουμε τις καταγγελίες μας, αλλά θα επαναλάβουμε και με την παρούσα τα ερωτήματα της υπ’ αρ. πρωτ. 2637/143/15-1-2018 Ερώτησής μας & Α.Κ.Ε., ζητώντας σας παράλληλα να απαντήσετε, έστω και καθυστερημένα, στα ερωτήματα που σας υποβάλλαμε με την υπ’ αρ. πρωτ. 2228/20-12-2017 Ερώτησή μας. Ελπίζουμε, ότι αυτή τη φορά θα μας απαντήσετε, γιατί διαφορετικά θα αναγκαστούμε να καταφύγουμε σε όλα τα προβλεπόμενα από τον Κανονισμό της Βουλής μέτρα, καταγγέλλοντας παράλληλα την απαράδεκτη κοινοβουλευτικά συμπεριφορά σας στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων.

Κατόπιν  των ανωτέρω, ερωτάσθε: 

1) Είναι σε γνώση σας, ότι σε ΟΛΑ τα έργα ή μέρη των έργων που παραδόθηκαν το τελευταίο διάστημα ή έχει εξαγγελθεί ότι θα παραδοθούν το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα σε λειτουργία-χρήση δεν έχει τηρηθεί τίποτα από τα παραπάνω και η παράδοση σε λειτουργία-χρήση δομικών υποσυστημάτων του σιδηροδρομικού συστήματος γίνεται χωρίς να υπάρχει έγκριση για θέση σε λειτουργία−χρήση από την εθνική αρχή για την ασφάλεια(!!!), που είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων(Ρ.Α.Σ); 
     
       - Στην περίπτωση, που υπάρχει έγκριση της Ρ.Α.Σ. για κάποιο από τα παραπάνω δομικά  υποσυστήματα, που παραδόθηκαν ή έχει εξαγγελθεί ότι θα παραδοθούν το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα σε λειτουργία-χρήση, να μας δοθεί, μαζί με όλα τα στοιχεία του σχετικού φακέλου.
   
2) Είναι ποτέ δυνατό να αγνοείτε, τόσο εσείς και η Ρ.Α.Σ, όσο και οι Διοικήσεις και τα στελέχη  της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, τα προβλεπόμενα από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες  για την παράδοση σε λειτουργία-χρήση δομικών υποσυστημάτων του σιδηροδρομικού συστήματος; 

3) Είναι ποτέ δυνατό, στο βωμό της επίσπευσης της ολοκλήρωσης των στοιχειωμένων έργων της ΕΡΓΟΣΕ, να μη λαμβάνονται υπόψη οι κίνδυνοι που εγκυμονούν για την ασφάλεια της κυκλοφορίας οι παραδόσεις σε λειτουργία-χρήση δομικών υποσυστημάτων του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να υπάρχει η απαιτούμενη έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων(Ρ.Α.Σ) ; 

4) Είναι ποτέ δυνατό η ΕΡΓΟΣΕ και οι Ανάδοχοι των έργων τους να παραδίδουν σε λειτουργία-χρήση δομικά υποσυστήματα του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να έχουν κάνει όσα προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες;

5) Είναι ποτέ δυνατό οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ να καταρτίζουν δρομολόγια, στα οποία συμμετέχουν δομικά υποσυστήματα  του σιδηροδρομικού συστήματος, για τα οποία δεν υπάρχει η απαιτούμενη έγκριση της Ρ.Α.Σ.; 

6) Είναι ποτέ δυνατό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογεί τρένα, χωρίς να υπάρχει από τη Ρ.Α.Σ η απαιτούμενη έγκριση ασφαλείας των δρομολογίων της;

7) Είναι ποτέ δυνατό Επιτροπές Παραλαβής για χρήση να αγνοούν τα παραπάνω και να παραλαμβάνουν για χρήση δομικά υποσυστήματα του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να έχουν γίνει όσα προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες; 

8) Έχουν σχέση οι διακοπές στην κυκλοφορία, που σημειώθηκαν την δεύτερη εβδομάδα του περασμένου Ιανουαρίου στα δρομολόγια του Προαστιακού Αττικής, με την εσπευσμένη παράδοση σε λειτουργία-χρήση δομικού υποσυστήματος; Σε τι οφείλονταν αυτές;

- Να κατατεθεί όλη η σχετική αλληλογραφία μεταξύ των υπηρεσιών της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, καθώς και αυτή με την Ανάδοχο εταιρεία. 

9) Αν αληθεύουν τα παραπάνω, θα στείλετε στον Εισαγγελέα όλους αυτούς που παρανόμησαν, θέτοντας σε κίνδυνο επιβάτες και τροχαίο υλικό; 

10) Αφού ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, όχι μόνο δεν ερεύνησε τις καταγγελίες μας, για να εντοπιστούν οι αξιόποινες πράξεις, αλλά άφησε την ΕΡΓΟΣΕ να συνεχίσει την ίδια παράνομη πρακτική στην παράδοση προς χρήση άλλων έργων, θα ζητήσετε, κύριε υπουργέ Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, από τη Δικαιοσύνη να διερευνήσει τις καταγγελίες μας;

11) Θα απαντήσετε, έστω και καθυστερημένα, στα ερωτήματα που σας υποβάλαμε με την υπ’ αρ. πρωτ. 2228/20-12-2017 Ερώτησή μας;

Ο Ερωτών Βουλευτής 
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος 

ΘΕΜΑ: «Λεηλασία δημοσίου χρήματος στις αμαρτωλές διαιτησίες  έργων της ΕΡΓΟΣΕ»

Με τους Νόμους 4117/2013 και 4155/2013 θεσπίστηκε, με το πρόσχημα της «επιτάχυνσης του χρόνου εκτέλεσης των συγχρηματοδοτούμενων έργων»,  η δυνατότητα προσφυγής στη «Διαιτησία» για την επίλυση διαφορών που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων και στα συγχρηματοδοτούμενα από κοινοτικούς πόρους δημόσια έργα. Οι «Διαιτησίες» αυτές, όπως προκύπτει από τα έργα στα οποία εφαρμόστηκαν(π.χ. Μετρό Θεσσαλονίκης και σύμβαση 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ),αφενός δεν συνέβαλαν επουδενί στην επιτάχυνση του χρόνου εκτέλεσης των έργων και αφετέρου είχαν σαν αποτέλεσμα να καταλογιστούν ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του Δημοσίου, που δεν θα είχε επωμισθεί το Ελληνικό Δημόσιο, αν οι εργολαβικές διεκδικήσεις εκδικάζονταν από την Τακτική Δικαιοσύνη, όπως προέβλεπε  ο Ν. 3669/2008( άρθρο 77), που ίσχυε μέχρι να ψηφιστούν οι παραπάνω νόμοι, το 2013.
Με επανειλημμένες κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις(Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε.: 7423/900/2-4-14,  7424/901/2-4-14, 7425/902/2-4-14, 7426/903/2-4-14, 7427/904/2-4-14, 4051/443/29-10-2014, 4043/440/29-10-2014, 4045/441/29-10-2014, 4047/442/29-10-2014, 4043/440/29-10-14, 4045/441/29-10-2014, 1836/144/20-4-2015, 1838/145/20-4-2015, 1839/146/20-4-2015, 1840/147/20-4-2015, 1841/148/20-4-2015 και 1842/149/20-4-2015 και Επίκαιρες Ερωτήσεις: 369/19-6-2015, 391/24-6-2015 και 429/16-7-2015) προς τους αρμόδιους υπουργούς είχαμε θέσει υπόψη τους το τεράστιο αυτό σκάνδαλο και ρωτούσαμε αν «προτίθενται να αναλάβουν νομοθετική πρωτοβουλία, για να σταματήσει η φάμπρικα των «Διαιτησιών», που οδήγησε, στην τραγική οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η χώρα μας, στη λεηλασία τεράστιων ποσών σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου. 
Όμως, ούτε ο Πρωθυπουργός, ούτε κανένας υπουργός δεν έκανε τίποτα, για να σταματήσει το πάρτι των «Διαιτησιών», που όπως αναφέρουμε στις παραπάνω κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, ήταν κατά παραγγελία των «εθνικών εργολάβων», οι οποίοι υπαγόρευσαν σε κυβερνητικούς αξιωματούχους τους παραπάνω νόμους και με τη συνεργασία πρώην υπουργών και μεγαλο-δικηγόρων σαν «Διαιτητών» και ανωτάτων δικαστικών, ακόμη και πρώην πρωθυπουργών(Παναγιώτης Πικραμμένος), σαν «Επιδιαιτητών» αποκόμισαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ(!!!), που σε καμιά περίπτωση δεν θα είχαν αποκομίσει, αν οι εργολαβικές τους διεκδικήσεις εκδικάζονταν από την Τακτική Δικαιοσύνη. Όπως καταγγείλαμε με τις υπ’ αρ. πρωτ. 4403/31-3-2016 και 4499/05-04-2016 Ερωτήσεις αντιστοίχως προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και προς τον Πρωθυπουργό, αλλά και σε Δελτίο Τύπου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος  στις 13 Απριλίου 2016,   οι «Διαιτησίες» είχαν στοιχίσει μέχρι τότε στην ΕΡΓΟΣΕ εξήντα πέντε(65) εκατ.€, ενώ στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είχαν υπερβεί τα εκατό σαράντα(140) εκατ. €. Τεράστιο, επίσης, σκάνδαλο συνιστούν οι υπέρογκες αμοιβές των «Διαιτητών» και των «Επιδιαιτητών», ακόμη και των «γραμματέων» τους, που φθάνουν τις πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ(!!!) ανά «Διαιτησία». 
Με τις υπ’ αρ. πρωτ. 4740/331/12-4-2016 και 4741/732/12-4-2016 Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε αντιστοίχως προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και προς τον υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θέσαμε ιδιαιτέρως το θέμα της διαιτησίας στο έργο της αμαρτωλής σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ και με τις υπ’ αρ. πρωτ. 6191/15.06.2016 και 6192/15.06.2016 Ερωτήσεις αντιστοίχως προς τους ίδιους υπουργούς  καταγγείλαμε, ότι η υπ’ αρ. πρωτ. Δ17α/13/247/Φ.8δ/6.11.2013 Απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για την υπαγωγή των διαφορών που προέκυψαν κατά την εκτέλεση της εν λόγω σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ στη διαδικασία της διαιτησίας ήταν εκπρόθεσμη και ως εκ τούτου παράνομη και άκυρη, ζητώντας την ανάκληση της άκυρης αυτής απόφασης, που με τις αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου στοίχισαν στο Ελληνικό Δημόσιο δεκάδες εκατομμύρια €,  και την παραπομπή όσων ευθύνονται γι αυτή την απάτη στη Δικαιοσύνη. Καταγγείλαμε επίσης, ότι η διαιτησία εφευρέθηκε από τους «εθνικούς εργολάβους», όπως αποδείχθηκε από τις αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου, για να γίνει το «ξέπλυμα» της υπόθεσης και για να απαλλαγούν από τις κακουργηματικού χαρακτήρα κατηγορίες που αντιμετώπιζαν.
Οι παραπάνω, όμως, υπουργοί αγνόησαν τις καταγγελίες μας και δεν έκαναν τίποτα από αυτά που τους ζητήσαμε, ενώ δεν απάντησαν σε πολλά από τα ερωτήματα, που τους υποβάλαμε με τις παραπάνω κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις.
Αλλά για το θέμα αυτό και γενικότερα για τα όσα συνέβησαν στο έργο της αμαρτωλής σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ θα επανέλθουμε ιδιαιτέρως, γιατί, όπως αναφέραμε σε Δελτίο Τύπου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος  στις 23 Δεκεμβρίου 2017, με Βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών για το μεγάλο αυτό σκάνδαλο της σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ, παρά το «ξέπλυμα» της υπόθεσης μέσω της διαιτησίας που επιχειρήθηκε,  παραπέμφθηκαν σε δίκη, με κακουργηματικές κατηγορίες, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος και στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, ο Διευθυντής Έργου της αναδόχου εταιρείας και σαν ηθικός αυτουργός ο Πρόεδρος της εταιρείας «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.» των «εθνικών εργολάβων».
Αλλά, σύμφωνα με ασφαλείς και αξιόπιστες πληροφορίες μας, ό,τι έγινε με τη σύμβαση 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ το ίδιο συνέβη και στις υπόλοιπες συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ, των οποίων οι διαφορές με την υπ’ αρ. 2972 Απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ(αρ. πρωτ. 234589/10-10-2013) παραπέμφθηκαν στη διαδικασία διαιτησίας. Συγκεκριμένα, ενώ η δήλωση-πρόταση των αναδόχων των συμβάσεων αυτών περί υπαγωγής των διαφορών που έχουν ανακύψει κατά την εκτέλεσή τους στη διαδικασία της διαιτησίας   επιδόθηκε στο Γραφείο του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις 06/09/2013(ημέρα Παρασκευή), στις σχετικές αποφάσεις του τότε Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αναφέρεται σαν ημερομηνία επίδοσης η 09/09/2013(ημέρα Δευτέρα),στην οποία έγινε η πρωτοκόλληση της δήλωσης-πρότασης των αναδόχων,    προκειμένου να παρακαμφθεί το εκπρόθεσμο των αποφάσεων, που τις καθιστά άκυρες και ανυπόστατες. Αυτό προκύπτει αμέσως από την υπ’ αρ. πρωτ. Δ17α/09/247/Φ.8δ/6-11-2013 Απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για την υπαγωγή των διαφορών που προέκυψαν κατά την εκτέλεση της σύμβασης 535/2006(Υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της σήραγγας Καλλιδρόμου), στην οποία(παρ.3) αναφέρεται σαν ημερομηνία επίδοσης η 09/09/2013, δηλαδή η ημερομηνία πρωτοκόλλησης της δήλωσης-πρότασης στην ΕΡΓΟΣΕ, όπως προκύπτει από την υπ’ αρ. πρωτ. 2344758-10-2013 σχετική Εισήγηση προς το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ(σελ. 2, παρ.3) και μένει να επιβεβαιωθεί και για τις υπόλοιπες συμβάσεις από τα στοιχεία, που θα ζητήσουμε να κατατεθούν με την παρούσα Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων.
Σημειωτέον, ότι, όπως αναφέρεται στην παραπάνω Εισήγηση προς το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ (σελ.2,παρ.2) «υπεβλήθησαν εμπροθέσμως 13 αιτήσεις αντισυμβαλλομένων αναδόχων εταιρειών περί υπαγωγής στην ως άνω διαδικασία διαιτησίας», αλλά το Δ.Σ.  της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε με την παραπάνω απόφασή του την υπαγωγή των διαφορών στη διαδικασία της διαιτησίας μόνο για οκτώ(8) συμβάσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έχει σαν αναδόχους τους «εθνικούς εργολάβους» και τους συνεργάτες τους στη λεηλασία δημοσίου χρήματος(ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ- ΤΕΡΝΑ Α.Ε- J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.).
Ενδεικτικό επίσης της απάτης που διαπράχθηκε με τις διαιτησίες στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ είναι ότι, ενώ με την αρχική παραπάνω απόφαση του Δ.Σ.  της ΕΡΓΟΣΕ, την οποία έχουμε στη διάθεσή μας,  παραπέμφθηκαν στη διαδικασία της διαιτησίας οι διαφορές σε επτά(7) συμβάσεις, επινοήθηκε το τέχνασμα της «ΟΡΘΗΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ», για να προστεθεί και η σύμβαση 463/2007, η οποία, εντελώς συμπτωματικά, έχει ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ των «εθνικών εργολάβων»… Ξέχασαν, όμως, στη βιασύνη τους πάνω να διορθώσουν στην επόμενη παράγραφο και τον αριθμό επτά των υποβληθεισών προτάσεων-δηλώσεων και αναφέρεται και στην «ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ» ό,τι αναφέρεται και στην  αρχική απόφαση(«οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στην κάθε μία εκ των υποβληθεισών επτά προτάσεων-δηλώσεων και αναφέρονται στις ανωτέρω επτά συμβάσεις»).
Είναι αυτονόητο μετά τα παραπάνω, ότι το λόγο πλέον τον έχει η Εισαγγελέας Διαφθοράς, η οποία οφείλει να επιληφθεί, προκειμένου να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη όσοι ευθύνονται για το τεράστιο σκάνδαλο των Διαιτησιών στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, που στοίχισαν στο ελληνικό δημόσιο δεκάδες εκατομμύρια €…
Όσο για τους ερωτώμενους υπουργούς, για να μη θεωρηθούν συνυπεύθυνοι, ελπίζω να κάνουν ό,τι δεν έκαναν, όταν τους κατήγγειλα με τις παραπάνω κοινοβουλευτικές μου παρεμβάσεις, ότι η απόφαση Δ17α/13/247/Φ.8δ/6.11.2013 του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για την υπαγωγή των διαφορών που προέκυψαν κατά την εκτέλεση της αμαρτωλής σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ ήταν εκπρόθεσμη και ως εκ τούτου παράνομη και  άκυρη. Δηλαδή, ο μεν κ. Σπίρτζης θα προβεί άμεσα στην ανάκληση όλων των εκπρόθεσμων και ως εκ τούτου άκυρων και παράνομων αποφάσεων του προκατόχου του υπουργού και θα παραπέμψει στη Δικαιοσύνη όσους ευθύνονται για τη μεγάλη αυτή απάτη, ο δε κ. Κοντονής θα ζητήσει αρμοδίως από τη Δικαιοσύνη να επιληφθεί, προκειμένου να οδηγηθούν ενώπιόν της όσοι εμπλέκονται στο τεράστιο αυτό σκάνδαλο, που με τις αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου στοίχισαν στο Ελληνικό Δημόσιο δεκάδες εκατομμύρια €.  

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε: 
1) Γιατί αδιαφορήσατε για τις καταγγελίες μου για την προφανή απάτη, που διαπράχθηκε, προκειμένου να καλυφθεί η  εκπρόθεσμη έκδοση της παραπάνω Δ17α/13/247/Φ.8δ/6.11.2013  απόφασης του προκατόχου σας υπουργού και δεν προέβητε στην ανάκληση της εν λόγω απόφασης; Τι προτίθεστε να κάνετε, έστω και τώρα, για να επανορθωθούν οι συνέπειες της άκυρης και παράνομης αυτής απόφασης, που με τις αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου στοίχισαν στο Ελληνικό Δημόσιο δεκάδες εκατομμύρια €;

2) Θα ερευνήσετε τις παραπάνω καταγγελίες μου, ότι δηλαδή και οι αντίστοιχες αποφάσεις του προκατόχου σας υπουργού για τις άλλες συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ, που υπήχθησαν, σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση του Δ.Σ.  της ΕΡΓΟΣΕ, στη διαδικασία της διαιτησίας, είναι εκπρόθεσμες και ως εκ τούτου παράνομες και άκυρες; Θα προβείτε για λόγους ασφαλείας Δικαίου στην έκδοση Αποφάσεων με την οποία θα ανακαλούνται ρητά όλες οι εκπρόθεσμες και ως εκ τούτου παράνομες και άκυρες αποφάσεις του προκατόχου σας υπουργού; 
  - Να κατατεθούν για κάθε μια ξεχωριστά από τις συμβάσεις,  που υπήχθησαν, σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση του Δ.Σ.  της ΕΡΓΟΣΕ, στη διαδικασία της διαιτησίας: α) Το αποδεικτικό επίδοσης στο Γραφείο του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων  της δήλωσης-πρότασης του αναδόχου της σύμβασης περί υπαγωγής των διαφορών που έχουν ανακύψει κατά την εκτέλεσή της στη διαδικασία της διαιτησίας β) Η ημερομηνία πρωτοκόλλησης κάθε δήλωσης-πρότασης στο Γραφείο του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων γ) Το σχέδιο κάθε απόφασης του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με τις υπογραφές όλης της ιεραρχίας και δ) Η αντίστοιχη απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
3) Σε τι ενέργειες θα προβείτε για την παραπομπή όσων ευθύνονται γι αυτή την απάτη στη Δικαιοσύνη;
4) Αν, κύριε υπουργέ Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξακολουθήσει να κλείνει τα μάτια στις παραπάνω παρανομίες και απάτες που του καταγγέλλουμε, δεν θα πράξετε εσείς το καθήκον σας;
5) Δεν οφείλει να επιληφθεί άμεσα η Εισαγγελέας Διαφθοράς, προκειμένου να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη όσοι ευθύνονται για το τεράστιο σκάνδαλο των Διαιτησιών στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ;

6) Γιατί δεν απαντήσατε στα ακόλουθα με αριθμούς 4,5,7,8,9,10 ερωτήματα της προηγούμενης Ερώτησής μας & Α.Κ.Ε. υπ’ πρωτ. 4740/331/12-4-2016; 
«4. Ήταν ποτέ δυνατό οι διεφθαρμένοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, που διώκονται για κακουργηματικές πράξεις στην ίδια σύμβαση και παρέμεναν παρά ταύτα στις θέσεις τους, να μην εισηγηθούν την αποδοχή της πρότασης της «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ» για την υπαγωγή στη διαδικασία της διαιτησίας των διαφορών που προέκυψαν κατά την εκτέλεση της παραπάνω σύμβασης, όταν αυτές οι διαφορές οφείλονται ακριβώς στις πράξεις, λόγω των οποίων διώκονται και αυτοί και τα στελέχη της «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ» για κακούργημα»;
«5. Πως προχώρησε ο κ. Χρυσοχοΐδης στην παραπάνω απόφασή του για υπαγωγή στη διαδικασία της διαιτησίας των διαφορών που προέκυψαν κατά την εκτέλεση της αμαρτωλής σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ, ενώ γνώριζε ότι είχαν ήδη ασκηθεί γι αυτές τις διαφορές διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά στελεχών και υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ και της «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ»; Δεν βοήθησε, όπως αποδείχθηκε από τις αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου, στο «ξέπλυμα» της υπόθεσης και στη δικαίωση «των εθνικών εργολάβων», που ήταν απαραίτητη για την απαλλαγή των κατηγορουμένων από τις κακουργηματικού χαρακτήρα κατηγορίες που αντιμετωπίζουν»;  
«7. Μήπως, η φάμπρικα της διαιτησίας «στήθηκε», όπως υποδεικνύει ο συσχετισμός των ημερομηνιών της έκθεσης Ρακιντζή, της άσκησης ποινικών διώξεων και της παραγωγής των νομοθετικών πρωτοβουλιών που καταγγείλαμε με προηγούμενες κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις,  και για το «ξέπλυμα» δύσοσμων υποθέσεων, όπως αυτή της αμαρτωλής σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ»;
«8. Είναι συνταγματική η δυνατότητα εφαρμογής της διαιτησίας στα δημόσια έργα, δεδομένου ότι η δυνατότητα της διαιτησίας, που προβλέπεται από το άρθρο 78 του ν, 3669/2008, περιοριζόταν μόνο στις Συμβάσεις Παραχώρησης(Οδικοί Άξονες, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κ.λ.π.), αποκλείοντας τη διαιτησία στα δημόσια έργα»;
«9. Είναι ποτέ δυνατό η διαδικασία της διαιτησίας να έχει αναδρομική ισχύ και να παρέχεται η δυνατότητα εφαρμογής της και για διαφορές σε συμβάσεις που είχαν υπογραφεί πριν από το ν. 4155/2013, χωρίς να υπάρχει σ’ αυτές σχετική νομοθετική ή συμβατική πρόβλεψη, ακόμη και για διαφορές που είχαν προκύψει πριν από αυτό το νόμο»;
«10. Δεν αποτελεί βαρύτατη παράβαση των θεμελιωδών κανόνων του ανταγωνισμού η κατά την διάρκεια της εκτέλεσης μίας δημόσιας σύμβασης αλλαγή του τρόπου επιλύσεως των διαφορών; Αν ήταν γνωστό στους διαγωνισθέντες, ότι οι διαφορές που προκύπτουν κατά την διάρκεια εκτέλεσης του έργου θα λύνονταν, όχι με την επίπονη διαδικασία του τακτικού δικαστηρίου, αλλά με την ταχεία και σχετικά «φιλική» διαδικασία της διαιτησίας, τότε οι ανταγωνιστές  δεν θα έδιναν μεγαλύτερη έκπτωση»;
7) Θα απαντήσετε, όπως υποχρεούστε από τον Κανονισμό της Βουλής, στην παρούσα Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. ή θα συνεχίσετε την προσφιλή τώρα τελευταία τακτική σας να μην απαντάτε ή να μας διαβιβάζετε αντί απαντήσεως έγγραφα των ελεγχομένων υπηρεσιών σας;
8) Μετά την έκδοση του παραπάνω Βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών, θα διατηρήσετε στη θέση τους τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, που παραπέμπονται σε δίκη, με κακουργηματικές κατηγορίες; Θα εξακολουθήσετε να τους καλύπτετε, αφήνοντάς τους να δρουν σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και υπέρ των συμφερόντων  των «εθνικών εργολάβων»; Δεν γίνεστε έτσι συνυπεύθυνος;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου