Κορυφώνεται η διαπραγμάτευση για την αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Ολα δείχνουν ότι η ενδιαφερόμενη ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει να ανεβάσει το προσφερόμενο τίμημα σε σχέση με αυτό που οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ όρισαν ως
«εύλογο τίμημα», αλλά το ταμείο θα πρέπει να δώσει «κάτι» στον ενδιαφερόμενο επενδυτή, προκειμένου αυτός να δικαιολογήσει το υπέρογκο υπερτίμημα.
Αυτό το «κάτι» παραμένει απροσδιόριστο μέχρι στιγμής και γι’ αυτό κάθε φορά αναβάλλεται η υποβολή της βελτιωμένης προσφοράς από την πλευρά του ενδιαφερόμενου επενδυτή.
Ετσι, προχθές Τρίτη, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε νέα παράταση 15 ημερών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την τρίτη κατά σειρά, προκειμένου να υποβάλει τη βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά της.
Το μόνο θετικό από τις συνεχείς αναβολές είναι ότι μαζί τους αναβάλλονται και οι κινητοποιήσεις και απεργίες των συνδικαλιστών κατά της ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ. Ετσι και η σημερινή κινητοποίηση που είχε εξαγγελθεί πριν από λίγες ημέρες αναβλήθηκε χθες μόλις έγινε γνωστή η νέα αναβολή στην υποβολή της βελτιωμένης προσφοράς από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη παράταση στην υποβολή της προσφοράς από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δόθηκε λίγο πριν από την 12η Απριλίου 2018, η δεύτερη λίγο πριν από τις 26 του ίδιου μήνα και η τρίτη δόθηκε προχθές, καθώς η νέα διορία έληγε σήμερα Πέμπτη 10 Μαΐου και όλα δείχνουν ότι θα ήταν άκαρπη.
Τώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλείται να υποβάλει την προσφορά της στις 24 Μαΐου 2018. Δεν αποκλείεται να δοθεί και νέα προθεσμία. Παράγοντες της αγοράς, μάλιστα, τόνιζαν ότι ενδέχεται η συμφωνία να παραμείνει ανοικτή μέχρι τον Σεπτέμβριο, μέχρι να βρεθεί το «κάτι» που δικαιολογεί το υπερτίμημα που θα καταβάλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν ότι στις συζητήσεις που διεξάγονται περιλαμβάνεται το ενδεχόμενο μετάταξης στο Δημόσιο μέρους του προσωπικού της ΕΕΣΣΤΥ, το οποίο «φούσκωσε» πρόσφατα με τοποθετήσεις, κυρίως συμβασιούχων. Κάποιοι κάνουν λόγο για συζητήσεις που αφορούν σημαντικό μέρος του μόνιμου προσωπικού που ανήκει στην εταιρεία και το οποίο βρίσκεται κοντά στη συνταξιοδότηση.
Πρόκειται κυρίως για εργαζομένους που δεν έχουν επαγγελματικές ανησυχίες και θα ήθελαν να μεταταγούν στο Δημόσιο μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή τους.
Μάλιστα, το θέμα αυτό είχε συζητηθεί κατά την επίσημη επίσκεψη του πρώην πρωθυπουργού Μανουέλ Βαλς στην Αθήνα με τον Ελληνα ομόλογό του Αλ. Τσίπρα το 2016, καθώς τότε για την ΕΕΣΣΤΥ ενδιαφερόταν η γαλλική εταιρεία Alstom.
Αλλες πηγές αναφέρουν ότι στην ατζέντα των συζητήσεων μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τεθεί το ενδεχόμενο παροχής συμβολαίων υποστήριξης και άλλων φορέων του Δημοσίου, όπως π.χ. της ΣΤΑΣΥ.
Βεβαίως μια τέτοια απόφαση συνιστά αλλαγή των όρων του διαγωνισμού πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ και γι’ αυτό τα βήματα γίνονται με μεγάλη προσοχή.
Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Μαρτίου 2018 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέβαλε τη μοναδική προσφορά για το 100% της ΕΕΣΣΤΥ, και το ύψος της εκτιμάται στα 9 εκατ. ευρώ. Οι δύο ανεξάρτητοι αποτιμητές που προσέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμάται ότι όρισαν ως εύλογο τίμημα για το 100% της ΕΕΣΣΤΥ τα 18,5 και 23 εκατ. αντίστοιχα.
Σαν συνέπεια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να δώσει υπερδιπλάσια χρήματα για να αναλάβει την εταιρεία.
www.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου