Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 17 Μαΐου 2018

H αγορά και η σχολή του ΟΣΕ έχουν ανοίξει, μηχανοδηγοί υπάρχουν ..

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον διαβάσαμε την τοποθέτηση όλων των συμμετεχόντων στο πολύ πετυχημένο 2ο Συνέδριο Yποδομών και Μεταφορών, που διοργάνωσαν οι ιστοσελίδες metaforespress.gr και ypodomes.gr. Ωστόσο μεγάλη εντύπωση προκαλεί η αναφορά στο θέμα των μηχανοδηγών και του
μονοπωλίου που φέρεται να κατέχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε μια ανοιχτή μάλιστα αγορά εδώ και 10 μήνες περίπου!
Αναφερόμαστε φυσικά στην τοποθέτηση του συναδέλφου μας Παναγιώτη Κακαβά, σημερινού Διευθυντή Σιδηροδρομικών Μεταφορών της Rail Cargo Logistics Goldair για την μοναδική "δεξαμενή" που υπάρχει σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα "εμπόδια" που δημιουργεί αυτή η κατάσταση στην ανάπτυξη ιδιωτικών εταιρειών.

Η δική μας θέση  αλλά και η πραγματικότητα,είναι ξεκάθαρη γύρω απο το ζήτημα.
Η σιδηροδρομική αγορά έχει ανοίξει, σε αυτήν δραστηριοποιείται σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ιδιωτική εταιρεία, που απασχολεί εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.
Στην Ελλάδα, ισχύουν όπως και σε όλη την Ευρώπη,  οι κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
Δηλαδή εφόσον μια εταιρεία έχει ανάγκη προσωπικό και δη εξειδικευμένο,όπως οι μηχανοδηγοί, δεν έχει παρά να προσφέρει αμοιβές σε αυτούς οι οποίες θα τους πείσουν να περάσουν απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε μια άλλη εταιρεία.
Η Rail Cargo Logistics Goldair, είναι θυγατρική μιας μεγάλης εταιρείας στον χώρο των logistics-με εμπειρία δεκαετιών στον χώρο-, συνεργάζεται με την OBB, ενδιαφέρεται για την επένδυση στο Θριάσσιο και είναι βέβαιο ότι δεν θα αποτελούσε για αυτήν πρόβλημα να προσφέρει αμοιβές σε εν ενεργεία μηχανοδηγούς, ικανές για να τους προσελκύσουν και  να λειτουργήσει.
Φυσικά το ίδιο διάστημα μπορεί να προσλάβει και να εκπαιδεύει νέους μηχανοδηγούς στην ακαδημία του ΟΣΕ, που ήδη λειτουργεί.
Δεν μπορεί να προβάλονται λοιπόν οι μηχανοδηγοί ως πρόβλημα.
Απο κει και πέρα, είναι γνωστό στους παροοικούντες την σιδηροδρομική κοινότητα ότι κύρια αιτία για τα σημερινά προβλήματα -που τεχνηέντως μεταφέρονται στο θέμα των μηχανοδηγών- για την μην λειτουργία άλλων ιδιωτικών εταιρειών και τις όποιες καθυστερήσεις,αποτελούν οι  παράγοντες με λογικές περασμένων δεκαετιών,σημερινοί συνταξιούχοι, οι οποίοι έχουν παρεισφρύσει σε νέες εταιρείες λανσάροντας εαυτούς ως "παντογνώστες" και προσπαθώντας να προσφέρουν "φτηνές και εύκολες λύσεις" λησμονώντας ότι η κατάσταση στην Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά εδώ και 3-4 χρόνια ,απέναντι σε αυτές τις λογικές που θέλουν να απορυθμίσουν την σιδηροδρομική αγορά και την αγορά εργασίας γενικότερα.
Οι συνταξιούχοι αυτοί έχουν καταστρέψει την εικόνα όσων θέλουν να επενδύσουν στον σιδηρόδρομο, καθώς είναι πρόσωπα γνωστά στην σιδηροδρομική κοινότητα και δη στην οικογένεια της έλξης.
Και σίγουρα δεν είναι γνωστά για την αξιοπιστία τους, το αντίθετο μάλλον.
Τα πράγματα είναι απλά.
Μηχανοδηγοί υπάρχουν, η σχολή λειτουργεί, η σιδηροδρομική αγορά στην Ελλάδα έχει ανοίξει.
Απλά αν θές να δουλέψεις,ακολουθείς τους κανόνες της αγοράς και δουλεύεις.
Ζήτηση - προσφορά καταρτισμένου προσωπικού,αμοιβές με βάση αυτές τις αρχές.
Εκπαίδευση νέων μηχανοδηγών στην σιδηροδρομική ακαδημία.


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου