Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 16 Ιουνίου 2018

ΕΕΣΣΤΥ :Το τίμημα δεν ήταν ποτέ το ζητούμενο για τους εργαζόμενους ,η διασφάλιση τους ΕΙΝΑΙ

Η  χτεσινή κατάθεση προσφοράς 22 εκατομμυρίων Ευρώ απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ "δικαίωσε" όσους εντός του σιδηροδρομικού συνδικάτου, εδώ και 6 μήνες έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για την
λάθος στρατηγική της πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών  τόσο ενάντια  στην ιδιωτικοποίηση της μεγαλύτερης τεχνικής βάσης στην χώρα,όσο και για την προάσπιση των δικαιωμάτων των συναδέλφων.
 Η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας παγιδεύτηκε κυριολεκτικά σε ένα κυνήγι μαγισσών, συνδικαλίσθηκε με τεχνοκρατικούς όρους που δεν μπορούσε να εξηγήσει,αμφιλοεγόμενους τουλάχιστο, ενώ με την στάση της αυτή καλλιέργησε την αντιπαλότητα μεταξύ των εργαζομένων αφού σε καμία ανακοίνωση της ΠΟΤΕ δεν αναφέρθηκε ότι τα θέματα των οικονομικών διαφορών 2 εταιρειών δεν αφορούν τους εργαζόμενους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας ΣΤΗΡΙΞΕ στην ουσία, με την πολιτική που ακολούθησε 5 μήνες τώρα, την διεταιρική σύμβαση συντήρησης, που η ΙΔΙΑ κατήγγειλε το 2015 ως λεόντειο υπέρ της ΕΕΣΣΤΥ και που οδηγούσε σύμφωνα με όσα κατήγγειλε η ΠΟΣ το 2015,στην ιδιωτικοποίηση της τεχνικής βάσης!
 Και με την στήριξη της αυτή, η Ομοσπονδία, ενίσχυσε την άποψη των τεχνοκρατών -σοβαρών τεχνοκρατών- που ανέφεραν ότι αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εξαγοράσει την ΕΕΣΣΤΥ είναι καταδικασμένη τουλάχιστο.
Αντί να αναδείξει -όπως την καλούσε το Δίκτυο Σιδηροδρομικών- το αδιέξοδο συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών και να ζητήσει την επίλυση τους,η Ομοσπονδία μπήκε στην αντιπαράθεση για τα ...-υποτιθέμενα;- χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την ΕΕΣΣΤΥ. 

Και αυτή της επιλογή ήταν συνειδητή,αφού η πλειοψηφία της ΠΟΣ είχε ανοιχτούς λογαριασμούς με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την συμφωνία της με τους μηχανοδηγούς το Δεκέμβρη του 2017,λογαριασμούς που θεωρούσε ίσως ότι θα λύσει με αυτόν τον τρόπο.
Η πλειοψηφία της ΠΟΣ δεν έλαβε ΠΟΤΕ υπόψιν την θέση των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι τυχαία.

Αντίθετα,ακόμα και στις τελευταίες συνελεύσεις σε μηχανοστάσια συγκεκριμένοι συνδικαλιστές των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ (αλλά και του ΠΑΜΕ) προσπαθούσαν να διαχωρίσουν τους εργαζόμενους, στοχοποιόντας συγκεκριμένα πρόσωπα που διαφωνούσαν με την τακτική της ΠΟΣ θέτοντας επί τάπητος το βασικό ζήτημα.
Αυτό των εργαζομένων που ποτέ στην ουσία του η ΠΟΣ δεν έθεσε, 6 μήνες τώρα.
Αλήθεια γιατί η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας, εδώ και 2 μήνες δεν έβγαλε μια ανακοίνωση για την τακτική του ΤΑΙΠΕΔ;
Γιατί αρνήθηκε να στηρίξει την πρόταση του Δικτύου Σιδηροδρομικών για ενίσχυση της διαπραγμάτευσης για την ΣΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ με την απαίτηση για γραπτή διαβεβαίωση απο το ΤΑΙΠΕΔ,πρόταση που τελικά δεν δέχτηκαν ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ.
Η απάντηση που έδωσαν στην πρόταση του Δικτύου ήταν ενδεικτική των προθέσεων τους.
Αν δεν υπογραφεί ΣΣΕ, υπάρχει πολιτική ευθύνη,είπαν.
Αυτό τους ενδιαφέρει προφανώς, ο επιμερισμός πολιτικών ευθυνών για να επιβιώσουν συνδικαλιστικά οι ίδιοι, όπως ανόητα και αφελώς θεωρούν.

Ακόμα και η πρόταση της ΠΑΣΚ στην τελευταία συνεδρίαση της ΠΟΣ, στο παρά 1 της ιδιωτικοποίησης,για πρόσληψη δικηγορικού γραφείου για την ανατροπή της στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκάλεσε θυμηδία στον σιδηροδρομικό κόσμο.
Παρότι στηρίχτηκε απο όλες τις πλευρές,το Δίκτυο υπενθύμισε σε όλους τους τόνους ότι και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η Ομοσπονδία κινήθηκε Νομικά απο το 2014... και μάθαμε το αποτέλεσμα της δίκης 1 χρόνο ΜΕΤΑ την ιδιωτικοποίηση (και ήταν αρνητικό).
Το θέμα  των ιδιωτικοποιήσεων είναι λοιπόν βαθιά πολιτικό. 
Το θέμα της διασφάλισης των θέσεων εργασίας,των δικαιωμάτων των συναδέλφων και της προοπτικής τους, είναι συνδικαλιστικό.
Η ΠΟΣ απέτυχε και πρέπει να επαναπροσδιορίσει την θέση της.
ΔΕΝ είναι καθόλου τυχαίο,ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που οι δυνάμεις του Δικτύου είναι πρωταγωνίστριες,δεν υπήρξαν μετατάξεις που να διαχωρίσουν και να προβληματίσουν το προσωπικό αλλά διατηρήθηκαν ΟΛΕΣ οι θέσεις εργασίας,τα δικαιώματα των συναδέλφων και μάλιστα τρέχουν και οι πρώτες 80 προσλήψεις.
ΔΕΝ έιναι καθόλου τυχαίο οτι στην ΕΕΣΣΤΥ που ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ έχουν την συνδικαλιστική ευθύνη, είχαμε επανάληψη του έργου που ζήσαν οι σιδηροδρομικοί το 2010, με τις μετατάξεις και την ανασφάλεια να κυριαρχούν στο προσωπικό και τις ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ και ΠΑΜΕ να επενδύουν σε αυτά για να επιβιώσουν την επόμενη μέρα.

Η επόμενη μέρα στην ΕΕΣΣΤΥ για το προσωπικό

Η πλειοψηφία της ΠΟΣ οφείλει να ζητήσει άμεσα συνάντηση με την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να αφήσει τα παιχνιδάκια των τελευταίων μηνών στο περιθώριο. Τα παραμύθια τελείωσαν το ίδιο και τα παιχνιδάκια των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ που δεν ενδιαφέρουν τους εργαζόμενους.
Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να απαντήσει για τα σχέδια της για το μέλλον και να εγγυηθεί τις θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα όσων παραμείνουν (οι μετατάξεις τρέχουν και είναι ατομικό δικαίωμα των συναδέλφων η επιλογή που θα κάνουν). 
Η χτεσινή τοποθέτηση του κ. Mazzoncini, ότι η ΕΕΣΣΤΥ θα ενσωματωθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί για εμάς μια πρώτη εγγύηση  για τους εργαζόμενους καθώς στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Κανονισμός Εργασίας υπάρχει και συνδικάτα υπάρχουν και μέχρι σήμερα δεν έχει τεθεί ποτέ σε αμφισβήτηση το εργασιακό περιβάλλον.
Ιδιαίτερα μετά την πρόσκληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για υπογραφή ΣΣΕ -στα 2 Σωματεία που δραστηριοποιούνται σε αυτήν- είναι προφανής η πρόθεση της για διατήρηση του Συλλογικού Δικαίου με ότι αυτό συνεπάγεται. Ενώ με την συμφωνία ΠΕΠΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν διορθωθεί εκκρεμή ζητήματα στον υφιστάμενο Κανονισμό Εργασίας (πχ έδρα).
Θυμίζουμε στους συναδέλφους ότι εδώ και 5 μήνες, ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ και ΠΑΜΕ υποστήριζαν ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επικρατήσουν οι ατομικές συμβάσεις,για άλλη μια φορά έπεσαν έξω.
Τελικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η μοναδική εταιρεία στον Όμιλο που κάλεσε τα συνδικάτα για υπογραφή ΣΣΕ (και όχι το αντίθετο) και αυτό αποτελεί και νίκη των 2 Σωματείων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στο θέμα της ΣΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ, ασφαλώς και θα πρέπει να απαντηθεί αν τελικά υπάρχει εξουσιοδότηση για την υπογραφή της απο το ΤΑΙΠΕΔ -ιδιαίτερα μετά την χτεσινή εξέλιξη-.
Είναι προφανές ότι ΔΕΝ συμφέρει και τους ίδιους τους εργαζόμενους στην τεχνική βάση να υπάρχουν 2 ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μια για το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μια για το προσωπικό που θα προέρχεται απο την ΕΕΣΣΤΥ. Να υπάρχουν δηλαδή εργαζόμενοι 2 ταχυτήτων στην ίδια εταιρεία.
Γιατί ΟΛΟΙ θα εργάζονται με τον ΙΔΙΟ κανονισμό εργασίας,εφόσον ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών (Κανονισμός που ισχύει σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Αυτή είναι η άποψη μας.
Τέλος, μέριμνα θα πρέπει να υπάρξει για τους συναδέλφους που εργάζονται με μπλοκάκια στην ΕΕΣΣΤΥ αλλά και τους μαθητές.

Για όσους σπεύσουν να μας αναπαράγουν -και πάλι- γνωστά ευφυολογήματα.
Και η σημερινή,όπως και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις, θα κριθούν για την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.
Το ζητούμενο είναι η διασφάλιση των συναδέλφων.
Και τα Σωματεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν αποδείξει σε όλο τον σιδηρόδρομικό κόσμο ότι ΜΠΟΡΟΥΝ και αποτελούν εγγυητή του εργασιακού περιβάλοντος,καθώς ΠΡΩΤΗ μέριμνα αποτελεί ο εργαζόμενος και όχι τα παιχνιδάκια του παρελθόντος .


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

υ.γ, Δεν ξεχνάμε ποτέ τον ρόλο της Διοίκησης της ΕΕΣΣΤΥ που κατάφερε σε 2 χρόνια μόλις και σε ένα περιβάλλον ασφυκτικό τουλάχιστο,να επαναφέρει το τροχαίο υλικό σε πολύ καλύτερη κατάσταση απο αυτήν που παρέλαβε με τους επαγγελματίες σιδηροδρομικούς να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους,με αυταπάρνηση τουλάχιστο σε πολλές περιπτώσεις.
Και αυτή είναι μια διαπίστωση της πλειοψηφίας των μηχανοδηγών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου