Η αγορά έχει πια ανοίξει και αναγκάζει τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του να επιταχύνουν ρυθμούς, προωθώντας μελέτες και έργα.
Ξυπνάει στην Ελλάδα ο γίγαντας των μεταφορών που ονομάζεται σιδηρόδρομος.
H ιδιωτική ρουμάνικη Grup Feroviar Roman έχει υποβάλει φάκελο
στη ΡΑΣ για να της χορηγηθεί άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης, ενώ μεθαύριο Τετάρτη, η Rail Cargo Logistics Goldair, από τη Σίνδο, θα εκτελέσει το πρώτο της δρομολόγιο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Μετά από τρεισήμισι χρόνια μακρόσυρτων διαδικασιών και προετοιμασίας (σ.σ. ιδρύθηκε τέλος 2014) η R.C.LG. – joint venture του ελληνικού ομίλου Goldair και των Αυστριακών Σιδηροδρόμων- ετοιμάζεται να πανηγυρίσει την έναρξη της λειτουργίας της, κανονικά, πάνω στις ράγες πλέον, με παρούσα την πρέσβη της Αυστρίας κ. Αndrea Ikic- Boehm, όπως επίσης με παρόντα τον πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Γεώργιο Κακουλάκη.
Η αγορά έχει πια ανοίξει και αναγκάζει τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του (ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, με τη δεύτερη να περνά στο Υπερταμείο), να επιταχύνουν ρυθμούς, να προωθήσουν μελέτες και έργα. Πέρα από τις Κοινοτικές στρατηγικές επιλογές για ενίσχυση του σιδηροδρόμου σε συστήματα συνδυασμένων μεταφορών, πέρα από τις πολιτικές επιλογές της Ελλάδας για ενίσχυση της θέσης της στα μεταφορικά δίκτυα στη Νότια και Ν.Α. Ευρώπη, υπάρχει και η αγορά που ασκεί μεγάλες πιέσεις.
Πρώτος και κύριος παίκτης στην αγορά, όχι μόνο των επιβατικών αλλά και των εμπορευματικών μεταφορών, είναι βεβαίως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ελέγχεται από την ιταλική F.S.I., έχει καταθέσει προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ στο πλαίσιο διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ και βλέπει, σε επόμενη φάση, και άλλους τομείς των μεταφορών και πιο συγκεκριμένα των αστικών.
Αλλά στο παιχνίδι των εμπορευματικών έχει μπει ήδη η R.C.L.G, ενώ άδειες έχουν πάρει η P.E.A.R.L. , εταιρεία που ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2015 από την αγγλική εταιρία Piraeus Europe Asia Rail Logistics Limited, και η ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε., πιο πρόσφατα, τον Μάιο του 2018. PEARL και MAKIOΣ ενδιαφέρονται για την εκτέλεση εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Όμως το παιχνίδι ανοίγει ακόμη περισσότερο από τη στιγμή που κατέθεσε φάκελο για την απόκτηση Πιστοποιητικού Ασφαλείας η ρουμάνικη Grup Feroviar Roman, μία εταιρεία που στο παρελθόν είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στον πρώτο διαγωνισμό που είχε διενεργηθεί για την πώληση της ελληνικής ΔΕΚΟ, όπως τότε ήταν.
Η αγορά πιέζει, η Ελλάδα βρίσκεται πάνω στο δρόμο εξυπηρέτησης των φορτίων που από την Ασία κινούνται προς την Ευρώπη και ήδη, παρά τις ελλείψεις και τα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, οι εμπορευματικές μεταφορές στο πρώτο τρίμηνο του 2018 αυξήθηκαν κατά 16%, ενώ με ταχύτερους αυξητικούς ρυθμούς κινήθηκαν στο πεντάμηνο της φετινής χρονιάς.
Οι προσδοκίες είναι μεγάλες και για τα βόρεια της χώρας, με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ και την αναμενόμενη αύξηση των διακινούμενων φορτίων, όπως και με τα σχέδια για το διευρωπαϊκό έργο Sea2Sea. To Sea2Sea αφορά στην ανάπτυξη διαδρόμου πολυτροπικών εμπορευματικών μεταφορών για τη σύνδεση του Αιγαίου Πελάγους με τη Μαύρη Θάλασσα, project που απαιτεί την σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της βορειοανατολικής Ελλάδας με τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας.
Άννη Καρολίδου-www.voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου