Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2018

Ολοκληρώνεται η διαδικασία για την μετατροπή της Άδειας Μηχανοδηγού

Ολοκληρώνεται την Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου η διαδικασία για την μετατροπή της άδειας μηχανοδηγού σε Ευρωπαϊκή. Δυστυχώς για άλλη μια φορά, η παραπληροφόρηση 
απο γνωστούς  κύκλους μας αναγκάζει να υπενθυμίσουμε ότι η άδεια μηχανοδήγησης είναι πλέον ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ και δεν αποτελεί κτήμα καμίας εταιρείας αλλά του ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΥ.


Αυτή η εξέλιξη ήρθε μετά από διαχρονικά αιτήματα των μηχανοδηγών σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο, αφού ως γνωστό μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000 η άδεια μηχανοδήγησης αποτελούσε ιδιοκτησία της σιδηροδρομικής εταιρείας, με όσα αρνητικά αυτό συνεπάγεται για επαγγελματίες, που πολλές φορές αναγκάζονταν - ιδιαίτερα σε χώρες του Ανατολικού μπλοκ- σε επαχθείς όρους εργασίας,αφού ο εργοδότης αποτελούσε και τον ιδιοκτήτη της άδειας μηχανοδήγησης και καθόριζε ακόμα και μονομερώς τις αμοιβές των μηχανοδηγών. Εργασιακή γαλέρα κανονική αφού ο μηχανοδηγός ήταν υποχείριο της κάθε σιδηροδρομικής εταιρείας.
Για να αλλάξει αυτό δόθηκε αγώνας προκειμένου οι άδειες μηχανοδήγησης να χορηγούνται στους φυσικούς κατόχους, όπως συμβαίνει σε άλλα συναφή επαγγέλματα πχ Οδηγοί Βαρέων Οχημάτων.

Αυτό άλλαξε μετά τον αγώνα των μηχανοδηγών και πλέον η άδεια μηχανοδήγησης ανήκει στον φυσικό της κάτοχο και για αυτό τον λόγο ακόμα και στην Ελλάδα οι σιδηροδρομικές εταιρείες που σήμερα  εκπαιδεύουν μηχανοδηγούς και αναλαμβάνουν το πολύ υψηλό κόστος αυτής της εκπαίδευσης, τους δεσμεύουν στις συμβάσεις εργασίας για τουλάχιστο 5 ετή εργασία στην εταιρεία (Διαφορετικά αν επιθυμούν να εργαστούν αλλού θα πρέπει να καταβάλουν το κόστος εκπαίδευσης στην σιδηροδρομική επιχείρηση που τους εκπαίδευσε).

Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας

Αγνοώντας την βασική αυτή παράμετρο ο γραφικός τουρίστας (αλήθεια πότε θα πάει στο ΣΕΠΕ για τις άδειες ; ) απέδειξε για πολλοστή φορά ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας με την συμπεριφορά του στα μηχανοστάσια.

Την ώρα που οι μηχανοδηγοί σε όλη την Ευρώπη έδιναν μάχη για να είναι οι άδειες μηχανοδήγησης προσωπικές, ο γραφικός θέλει να  πείσει ότι θα έπρεπε να μας κάνει τις αιτήσεις ο εργοδότης μας, επειδή το "προσωπικό τεντώνεται" με την διαδικασία.
Προσπαθεί να κάνει και συνδικαλισμό σε ένα θέμα που δεν θα έπρεπε ποτέ να ανοίξει ως ζήτημα οποιασδήποτε αντιπαράθεσης.
ΑΝ δεν μπορεί  να κατανοήσει αυτό το απλό, τι μπορεί να κατανοήσει αναρωτιόμαστε.

Υποδείξεις στην ΠΕΠΕ απο τον ...τουρίστα

Ακόμα χειρότερα, δεν αντιλαμβάνεται ότι το Σωματείο μας, παρότι η άδεια είναι προσωπική κατάφερε να πείσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταβάλει το παράβολο των 100 Ευρώ σε ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς, να πληρώσει η εταιρεία τις ιατρικές εξετάσεις και για αυτές να λογίζεται 1 μέρα εργασίας για όλο το προσωπικό σε κορυφαία νοσηλευτικά ιδρύματα με τα οποία συνεργάστηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Παράλληλα το Σωματείο , θέλοντας να διευκολύνει την διαδικασία για τους συναδέλφους που δεν έχουν εξοικείωση με τους υπολογιστές, διέθεσε για 3 μέρες στα Κεντρικά Μηχανοστάσια (ΜΑΙ - ΜΘ αλλά και στην Πάτρα και όπου αλλού χρειάστηκε)  συνδικαλιστές που εξυπηρέτησαν περισσότερους απο 45 μηχανοδηγούς για να ολοκληρώσουν την διαδικασία. Πάνω απο 100 αιτήσεις είχαν κατατεθεί μέχρι χτες και συνεχίζονταν με αυξητικό ρυθμό ακόμα και σήμερα.
Την ώρα που ο γραφικός τουρίστας της ΠΕΠΕ,παριστάνει τον επαναστάτη του πληκτρολογίου, το Σωματείο σε συνεννόηση με την ΔΑΔ μεταβίβαζε- σκαναρισμένα- πολλά απο τα απαραίτητα έγγραφα σε δεκάδες μηχανοδηγούς για να τους βοηθήσει στην διαδικασία.
Αποτελεί παράδοξο όμως να ζητούν κάποιοι συνδικαλιστές απο την εργοδοσία να αναλάβει διαδικασίες που άπτονται σοβαρών προσωπικών δεδομένων, την ίδια στιγμή που εγείρουν ζητήματα για τον..κακό εργοδότη.
Αποτελεί μια δικαίωση για όλους εμάς που τους χαρακτηρίζουμε γραφικούς.

Μακριά απο τα πραγματικά προβλήματα, στον γεμάτο εμπάθεια μικρόκοσμο τους.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών

Υ.Γ. Καμία παράταση δεν έχει δοθεί επίσημα για την άδεια μηχανοδήγησης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου