Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019

Ανακοίνωση απο την +ΣυνΕξέλιξη


Συνάδελφοι, συναδέλφισες
Σήμερα είναι μια ευχάριστη μέρα για τον κλάδο έλξης και τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εξετάσεις των υποψηφίων μηχανοδηγών για την κτήση της άδειας μηχανοδηγού. Μετά από δεκαετίες δίνεται  τέλος
στο πρόβλημα της υπερεργασίας των μηχανοδηγών. Τέλος σε ένα πρόβλημα που δεν θα έπρεπε ποτέ να έχει εμφανιστεί στον κλάδο μας, λόγω της τεράστιας ευθύνης του επαγγελματία μηχανοδηγού που θα πρέπει να αναπαύεται για να εκτελεί το έργο του στο πλέον δύσκολο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη. Ένα πρόβλημα που οι γενεσιουργές αιτίες του έχουν βαθιά πολιτικά χαρακτηριστικά αλλά και συνευθύνη όσων είχαν την ευθύνη του Σωματείου μας, μέχρι το 2015.
Από την πρώτη συνεδρίαση, τον Ιούνιο του 2015, όταν και η +ΣυνΕξέλιξη   ανέλαβε με την ψήφο των μηχανοδηγών την ευθύνη της ΠΕΠΕ, δηλώσαμε πως στόχος μας ήταν οι προσλήψεις μηχανοδηγών, θέτοντας τότε ψηφοφορία για προσφυγή στο ΣΕΠΕ για την υπερεργασία και αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Τότε, η πρόταση μας είχε πλειοψηφικά απορριφθεί (6/5) από όσους είχαν διαχρονικά την συνδικαλιστική ευθύνη για την απαράδεκτη κατάσταση στον κλάδο μας με την υπερεργασία. Νέα Έλξη και ΠΑΣΚ είχαν καταψηφίσει την πρόταση μας, όπως έκαναν τουλάχιστο άλλη μια φορά μέχρι και τον Ιούνιο του 2017 όταν και μετά το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, συμφώνησαν να ακολουθήσουν την πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης.
Τον Δεκέμβριο του 2017, συμφωνήσαμε με την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – που στο μεταξύ είχε ιδιωτικοποιηθεί- τις πρώτες 100 προσλήψεις μηχανοδηγών μετά από 30 και πλέον χρόνια, αποδεικνύοντας σε όσους είχαν στο παρελθόν καταψηφίσει τις προτάσεις μας, ότι όλα είναι εφικτά, εφόσον υπάρχει θέληση και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ προσπάθεια από το συνδικάτο. Ως σαστισμένοι τότε, οι εκπρόσωποι όσον διαφωνούσαν με την +ΣυνΕξέλιξη, θέλησαν να πείσουν τους μηχανοδηγούς ότι «προσλήψεις θα γίνονταν έτσι και αλλιώς» επειδή η εταιρεία είχε ιδιωτικοποιηθεί, την ίδια ώρα που σε άλλες εταιρείες δίπλα μας (ΕΕΣΣΤΥ) η ιδιωτικοποίηση έφερε απολύσεις. Τα ίδια πρόσωπα και παρατάξεις που στο παρελθόν είχαν υποστηρίξει ότι μηχανοδηγοί υπάρχουν, προσπαθούσαν και –μάταια- προσπαθούν, να πείσουν τους μηχανοδηγούς ότι τάχα αγωνίστηκαν για τις 100 προσλήψεις, επειδή υπέγραψαν την συμφωνία που έφερε με μεγάλο αγώνα και κόπο,  η +ΣυνΕξέλιξη.  Συμφωνία που ένας όρος της κινήθηκε πέραν των πολιτικών στοχεύσεων και πιστεύω μας, με την επέκταση των συνεχόμενων ημερών εργασίας, για όσο θα διαρκούσε η εκπαίδευση των νέων μηχανοδηγών, όρος που υπογράψαμε έχοντας στο νού τον βασικό μας στόχο (προσλήψεις) αλλά και την λειτουργία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.
Προσλήψεις στις οποίες καταφέραμε, εμείς, να εντάξουμε τα παιδιά ΟΛΩΝ των εν ενεργεία μηχανοδηγών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, αξιοποιώντας προς όφελος ΟΛΩΝ, ανεξαρτήτως πολιτικών και συνδικαλιστικών αποχρώσεων,  το νέο πλαίσιο της ελεύθερης πλέον αγοράς και των προτάσεων που έκαναν σε εν ενεργεία μηχανοδηγούς άλλες ιδιωτικές εταιρείες.
Ελεύθερης σιδηροδρομικής αγοράς που λειτουργεί με κανόνες και απέκλεισε την είσοδο των συνταξιούχων μηχανοδηγών, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες στην Ε.Ε., χάρη στην  δράση της +ΣυνΕξέλιξης, και την ΟΡΘΟΤΑΤΗ πολιτική απόφαση της  προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και του κ. Σπίρτζη, απόφαση που θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα συνεχίσει και η σημερινή πολιτική ηγεσία. Και αν αυτή η απόφαση αμφισβητηθεί, να είναι σίγουροι όλοι ότι είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα, όπως και ΟΛΟΙ οι μηχανοδηγοί. Ελεύθερη σιδηροδρομική αγορά που λειτουργεί με κανόνες χάρη στην πιστή τήρηση των Κοινοτικών Οδηγιών από την Ρ.Α.Σ. και το προσωπικό της, που θα πρέπει να εγγυηθούν όχι μόνο την ισονομία στον ανταγωνισμό, αλλά και το εργασιακό περιβάλλον όλων των σιδηροδρομικών.
Οι χυδαίες αναφορές της Νέας Έλξης, πρωτόγνωρες στα χρονικά του κλάδου μας, λίγες μέρες πριν την διεξαγωγή των εξετάσεων των 68 υποψηφίων μηχανοδηγών, στα πρόσωπα του πρώην Υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και της Προέδρου της ΡΑΣ κ. Τσιαπαρίκου, όχι μόνο επιχείρησαν να δυναμιτίσουν το κλίμα ενόψει των εξετάσεων των συναδέλφων μας, αλλά έδειξαν ότι στην Νέα Έλξη δεν έχουν ακριβώς αντιληφθεί τι πέτυχαμε τα τελευταία χρόνια σε μια περίοδο  με την Ελληνική Κοινωνία και Οικονομία σε βαθιά κρίση. Η αναφορά για  τα «ορφανά του Χρήστου» για τους νέους μηχανοδηγούς απέδειξε ότι η αμετροέπεια έχει εξαφανιστεί και την θέση της έχει πάρει η αλαζονεία και η κομματική πόρωση. Όσο και να προσπαθούν να δικαιολογηθούν δεν θα τα καταφέρουν.
Η διαρκής αμφισβήτηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευτών και των εξεταστών από την Νέα Έλξη και η προσπάθεια να πείσει τους μηχανοδηγούς ότι μπορεί κάποιος να εκπαιδεύσει χωρίς αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία, είχαν ως στόχο το ανεξέλεγκτο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς, στην πλέον φιλελεύθερη μάλιστα εκδοχή του, αλλά και την  απαξίωση της Δημόσιας Σιδηροδρομικής Ακαδημίας προς όφελος της εισόδου ιδιωτών στον χώρο της εκπαίδευσης. Αυτούς τους στόχους υπηρετεί σήμερα η Νέα Έλξη.
Αφορμή για την απαράδεκτη σε όλα  της, στάσης της Νέας Έλξης, υπήρξε το γεγονός πως συγκεκριμένα πρόσωπα δεν μπορούσαν να γίνουν εκπαιδευτές επειδή δεν είχαν την απαιτούμενη επαγγελματική εμπειρία ως μηχανοδηγοί. Στο βωμό της εξυπηρέτησης της προσωπικής φιλοδοξίας τους, συνειδητά προσπάθησαν να χτυπήσουν τον κλάδο,-- προς όφελος συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών-,  το παρόν του και την προοπτική του. ΔΕΝ είναι άλλωστε η πρώτη φορά.
Την ίδια τακτική ακολουθούν και με την διαρκή αμφισβήτηση του Νόμου για τις ώρες μηχανοδήγησης από ένα μηχανοδηγό, που χαιρέτισε η σιδηροδρομική οικογένεια των μηχανοδηγών στην Ευρώπη και αποτελεί στόχο της ALE για το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο. Δεν καταλαβαίναν τι συμβαίνει όπου εργάζονται 2 μηχανοδηγοί, εκδόθηκε διευκρινιστική από την ΡΑΣ αλλά και σε αυτήν θέλουν –νέες- διευκρινήσεις! Το μόνο που επιθυμούν είναι να απαξιώσουν τον Νόμο για τις ώρες μηχανοδήγησης, καθώς στο παρελθόν κορυφαία στελέχη της Νέας Έλξης καλοέβλεπαν και τις …6 ή 7 ώρες!!!!
Για το θέμα αυτό, υπενθυμίζουμε ότι η τήρηση των Νόμιμων ορίων και η προάσπιση του Νόμου αλλά και των συμφωνηθέντων στην ΣΣΕ,  δεν επαφίονται μόνο στο Σωματείο μας, που δεν μπορεί να κάνει τον χωροφύλακα κάθε μέρα, αλλά στον ίδιο τον επαγγελματία μηχανοδηγό. Τα προγράμματα εργασίας εχουν  χαραχτεί με την τήρηση των Νόμιμων ορίων και σε όποια προβλήματα εντοπίζονται παρεμβαίνει και θα παρέμβει η ΠΕΠΕ.
Προειδοποιούμε όσους (εκτός και εντός του κλάδου) απεργάζονται σχέδια απαξίωσης του επαγγελματία και πιστοποιημένου μηχανοδηγού και αμφισβήτησης των θεσμικών μας κατακτήσεων τα τελευταία 5 χρόνια,  ότι σε αυτά θα βρούν απέναντι τους το σύνολο των μηχανοδηγών. Ενωμένους όσο ποτέ.
Στους 80 και πλέον νέους  πιστοποιημένους μηχανοδηγούς που προσλήφθηκαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή και σε άλλες εταιρείες από το 2015 και μέχρι σήμερα, στους 29 εκπαιδευόμενους μηχανοδηγούς στο ΚΕΚ, ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία, υγεία  και ασφαλή ταξίδια και τους δίνουμε μια υπόσχεση, που έχουμε δώσει σε όλους από το 2015 και τηρούμε  πιστά.
Η +ΣυνΕξέλιξη θα συνεχίσει τον αγώνα για την προάσπιση των συμφερόντων του επαγγελματία μηχανοδηγού και  κοιτάζει ΟΛΟΥΣ στα μάτια!

+ΣΥΝΕΞΕΛΙΞΗ – ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου