Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019

Με μερική υπογειοποίηση η είσοδος του τρένου στην Πάτρα. Εξετάζονται όλα τα σενάρια για το Πάτρα – Πύργος

Σίγουρος για την υλοποίηση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος και την είσοδο του τρένου στην Πάτρα εμφανίστηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Μετά τη χθεσινή συνάντησή του με τους βουλευτές
Αχαΐας και Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι εξετάζονται όλες οι εναλλακτικές για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, σε συνεννόηση με την ΕΕ για την βέλτιστη λύση.

Αντίστοιχα, για την είσοδο του τρένου στην Πάτρα υπογράμμισε ότι θα προτιμηθεί η λύση της μερικής υπογειοποίησης.

Η πλήρης δήλωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

«Τα μεγάλα έργα της Δυτικής Ελλάδας, το Πάτρα-Πύργος και η σιδηροδρομική διέλευση της Πάτρας, αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας. Κι εμείς μιλάμε στους πολίτες με ειλικρίνεια. Δεν τάζουμε πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν, δεν λέμε άλλα από αυτά που κάνουμε.

Διάβασα σήμερα κάποιες δηλώσεις για αυτά τα θέματα του κ. Τσίπρα. Αλήθεια, μετακινήθηκε οδικώς στο Πάτρα-Πύργος ή μήπως χρησιμοποίησε τον υπόγειο σιδηρόδρομο που έφτιαξε στους Πατρινούς;

Στην εικονική του πραγματικότητα ίσως υπάρχουν όλα αυτά, στην πραγματικότητα που ζούμε όλοι οι Έλληνες όμως όχι μόνο δεν υπάρχουν, αλλά και η κυβέρνησή του δεν έκανε απολύτως τίποτα για να προχωρήσει αυτά τα έργα.

Αντιθέτως, μόνο προβλήματα τους δημιούργησε. Οι πολίτες περιμένουν να αναγνωρίσει τα λάθη του, όχι να προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα…

Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνησή του παρέλαβε το Πάτρα-Πύργος με δρομολογημένο διαγωνισμό και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Αν απλώς προχωρούσε όσα είχαμε ξεκινήσει, σήμερα το έργο θα είχε ολοκληρωθεί και οι πολίτες θα μετακινούνταν με ταχύτητα και ασφάλεια. Προτίμησε όμως να σπάσει το έργο σε 8 κομμάτια για να ευνοήσει έναν συγκεκριμένο εργολάβο. Τα ξέρει όλη η Ελλάδα αυτά. Τελικά, ο αγαπημένος τους επιχειρηματίας κηρύχθηκε έκπτωτος και στα δήθεν εργοτάξια που μας παρέδωσαν, παραλάβαμε μέχρι και σκουπιδότοπο… Το έργο καρκινοβατεί και έτσι όπως τα έκαναν, το διακύβευμα δεν είναι πότε θα τελειώσει και πόσο θα κοστίσει, αλλά αν θα γίνει ή όχι.

Αλλά και στον σιδηρόδρομο, ανάλογα εγκληματικά λάθη έκαναν δυστυχώς. Ανέτρεψαν τον σχεδιασμό που υπήρχε και έβαλαν ολόκληρο το έργο σε σοβαρότατο κίνδυνο. Έταξαν από το πουθενά στους πολίτες μια λύση με τεράστιο κόστος, πολλά τεχνικά προβλήματα και μη συμβατή με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της Πάτρας, τον οποίον και θα αχρήστευε στην πράξη.

Και την ίδια ώρα, δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να προχωρήσουν στην πράξη έστω και αυτό που έταζαν. Δεν επεδίωξαν να βρουν χρηματοδότηση –και ούτε θα έβρισκαν ποτέ γιατί η Ε.Ε. είναι αρνητική- και ούτε καν φρόντισαν να γίνει μια στοιχειώδης μελέτη.

Λαϊκισμός, καθυστερήσεις, συμφέροντα εργολάβων και μικροκομματικά παιχνίδια με τα έργα… Αυτά είναι τα πεπραγμένα τους και οι πολίτες τα ξέρουν, γι’ αυτό σας μην μας κουνάνε το δάχτυλο!

Κι ας μην εκτίθενται άλλο με δήθεν «επιχειρήματα» καφενείου με τα οποία γελάει ο κόσμος, όπως η σύγκριση του κόστους της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, μήκους 2,8 χιλιομέτρων, με την υπογειοποίηση που έταζαν πως θα κάνουν σε μήκος… σχεδόν 10 χιλιομέτρων, δηλαδή υπερτριπλάσιο!

Εμείς με υπευθυνότητα και χωρίς μεγάλα λόγια, προχωράμε και για τα δύο έργα. Στο Πάτρα-Πύργος εξετάζουμε όλες τις εναλλακτικές και συζητάμε με την Ε.Ε. για να καταλήξουμε στην καλύτερη λύση.

Και για τον σιδηρόδρομο, προσανατολιζόμαστε στη ρεαλιστική λύση της μερικής υπογειοποίησης που είναι ιδανική για την ανάπτυξη της πόλης. Δεσμευόμαστε ότι και τα δύο έργα θα γίνουν πραγματικότητα.

Και μάλιστα όσο ταχύτερα και με όσο μικρότερο κόστος γίνεται. Όχι στα λόγια, στην πράξη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου