Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

Τραίνο μέχρι την Τρίπολη στις σκέψεις Περιφέρειας και ΟΣΕ


Οι βιομηχανίες της ΒΙΠΕ ζητούν εμπορικά τραίνα. Πως όμως θα εφαρμοστεί αυτό με δεδομένη τη στενότητα της γραμμής;Για μεγάλο ενδιαφέρον αναφορικά την ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο, που θα φθάνει μέχρι και την Τρίπολη, έκανε λόγο ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε από την Αρκαδική πρωτεύουσα.


Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Περιφεριάρχης: «Μίλησα με τον Πρόεδρο-Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ.Σπηλιόπουλο. Υπάρχει ενδιαφέρον για τη σιδηροδρομική γραμμή και το τρένο στη Περιφέρεια μας. Και δεν μιλάμε πλέον για την ενεργοποίηση της γραμμής μέχρι το Ναύπλιο αλλά μέχρι την Τρίπολη, αυτός είναι ο σχεδιασμός. Αποτελεί αίτημα και βιομηχανιών που υπάρχουν αλλά και νέων που πρόκειται να λειτουργήσουν. Θα υπάρξει και οικονομική συμμετοχή της Περιφέρειας, προφανώς πρέπει να υπάρξει απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου και δεν θέλω να προλάβω κάτι. Θεωρώ πάντως πολύ θετικό και από περιβαλλοντική άποψη και από οικονομική άποψη και από άποψη ποιότητας ζωής την επαναλειτουργία του τρένου. Δεν ξεχνάτε ιδιαίτερα οι παλαιότεροι ότι διατέθηκαν περί τα 100 εκατομ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής και όταν εκσυγχρονίστηκε όσο ήταν δυνατόν, ξαφνικά σταμάτησε να λειτουργεί η γραμμή, να υπάρχει τρένο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε παλιότερη δημόσια τοποθέτησή του, ο Παναγιώτης Νίκας είχε επισημάνει σε ότι αφορά το τρένο για την Τρίπολη, πως στόχος είναι να λειτουργήσει για φορτηγά τρένα cargo τα οποία θα συνδέονται απευθείας με τη Βιομηχανική Περιοχή Τρίπολης.
Ωστόσο δεν έχει αποσαφηνιστεί το πως θα ξεπεραστούν οι τεχνικές δυσκολίες που έχουν να κάνουν με το μήκος της γραμμής, που στο τμήμα Τρίπολη - Κόρινθος είναι στο 1 μέτρο σε αντίθεση με το δίκτυο από Κόρινθο για Πειραιά που είναι γραμμή κανονικού εύρους (1,44 μ.). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως θα πρέπει να γίνεται μεταφόρτωση των εμπορευμάτων σε άλλο συρμό, στην Κόρινθο, πριν αυτά συνεχίσουν τον δρόμο τους προς το λιμάνι του Πειραιά.

www.anagnostis.org

1 σχόλιο:

  1. Το ζήτημα της κυκλοφορίας φορταμαξών κανονικής γραμμής επί μετρικών δικτύων το έχουν λύσει οι Ελβετοί εδώ και κάποιες δεκαετίες. Ας τους ρωτήσουν.
    Η επιβατική μεταφορά με τραίνο και στην Τρίπολη δεν είναι ανέφικτη, αρκεί να μην υπάρξουν δρομολόγια σαν αυτά που χαράχθηκαν μετά την επισκευή της γραμμής, με χρόνους διπλάσιους από αυτούς που ίσχυαν πριν την ανακαίνιση και δρομολόγια που δεν εξυπηρετούσαν κανένα. Το πρώτο τραίνο στην Τρίπολη έφτανε το μεσημέρι και λίγο μετά, μια ώρα περίπου, αναχωρούσε το τελευταίο για Κόρινθο, με χρόνους περί τις 3 ώρες!!! Μετά οι χρόνοι μειώθηκαν δραστικά φτάνοντας σε ανταγωνιστικό επίπεδο με τα ΚΤΕΛ, αλλά τα δρομολόγια φτιάχτηκαν με τρόπο που εξυπηρετούσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι τους επιβάτες. Το πρώτο ξεκινούσε από την Τρίπολη κατά τις 4:00 και το τελευταίο έφτανε στις 2 το πρωί για να μη διανυκτερεύσει ο συρμός και το προσωπικό στο Ναύπλιο ή το Άργος. Όμως τα νεκρά κατ' ουσίαν χιλιόμετρα, από το Άργος στην Τρίπολη και τούμπαλιν, μέσα στη μαύρη νύχτα, μετρήθηκαν σαν κανονικά δρομολόγια ρίχνοντας τον μέσο όρο πληρότητας των τραίνων σε απογοητευτικό αριθμό.
    Αυτά σε συνδυασμό με τις ψευτιές της Καθημερινής, του MEGA και του ΣΚΑΪ, από τους γνωστούς αργυρώνητους κονδυλοφόρους, ετοίμασαν το έδαφος για την αναστολή των δρομολογίων και το ουσιαστικό ρήμαγμα του δικτύου Πελοποννήσου που ξεκίνησαν οι Χατζηδάκης και Στυλιανίδης και ολοκλήρωσαν οι Ρέππας και Τσίοκας.
    Για να μην ξεχνιόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή