Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ της Π.Ο.Σ. και της ηγεσίας του ΥΠ/ΜΕ (Υπουργός, Αναπληρωτής Υπουργός και Γενικός Γραμματέας) όπου συζητήθηκαν τα κυρίαρχα ζητήματα που αφορούν το Σιδηρόδρομο και τους Σιδηροδρομικούς.
Ενώ ήταν η πρώτη συνάντηση με τον Υπουργό από την ημέρα που ανέλαβε το Υπουργείο και θα περίμενε κανείς ν’ ακούσει από τα συνδικάτα τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί από τις πολιτικές και την απραξία που υπάρχει μέχρι σήμερα, να τα αξιολογήσει και να δώσει απαντήσεις σε μια επόμενη φορά, θεώρησε σωστό να μας επιτεθεί φραστικά και να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του για τη σιδηροδρομική απεργία του Φεβρουαρίου.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αντιληφθήκαμε ότι η προφορική ενημέρωση που έχει το Υπουργείο - από ποιον άραγε - ήταν σε πολλές περιπτώσεις απολύτως ανακριβής, γεγονός που πιθανά πυροδοτούσε την ανεξήγητη επιθετικότητά του απέναντι στο Προεδρείο της Π.Ο.Σ.
Επειδή όμως είναι άλλο η πληροφόρηση και εντελώς άλλο η παρουσίαση εγγράφων που αποδεικνύουν την ορθότητα των δικών μας θέσεων, αιτημάτων και προτάσεων, δεσμευόμαστε να αποκαταστήσουμε την αλήθεια καθώς όσα κι αν υπερασπιζόμασταν προσέκρουαν σε ώτα μη ακουόντων.
Εμείς γνωρίζουμε πολύ καλά ποιος ή ποιοι παραπληροφορούν το Υπουργείο καθώς και για ποιους λόγους το πράττουν.
Για το κυρίαρχο ζήτημα της έλλειψης του προσωπικού, η απάντηση ήταν ότι στον ΟΣΕ δεν υπάρχει έλλειψη, αλλά χρειάζεται αναδιοργάνωση.
Μας δήλωσαν δε ότι στα επόμενα πέντε έτη, ο ΟΣΕ θα χρειαστεί 200 - 300 προσλήψεις.
Στην επισήμανσή μας ότι στα επόμενα πέντε έτη θα έχουν συνταξιοδοτηθεί 800 περίπου εργαζόμενοι και άρα οι προσλήψεις που ανέφερε δεν θα είναι αρκετές, την απάντηση τη λάβαμε στο επόμενο θέμα που θέσαμε και αφορούσε τη συντήρηση της Υποδομής και το μεταφέρουμε αυτούσια: «είναι απόφαση της Κυβέρνησης η συντήρηση της Υποδομής να πραγματοποιηθεί με ΣΔΙΤ και ήδη προσπαθούμε να βρούμε χρηματοδότηση μέσα από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».
Όπως λοιπόν αντιλαμβανόμαστε όλοι, ο ΟΣΕ χρειάζεται τόσες λίγες προσλήψεις γιατί πολύ απλά το έργο παραχωρείται σε εργολάβους με ό,τι αυτό σημαίνει.
Το ερώτημα όμως παραμένει: Τι θα γίνει τώρα; Τι θα γίνει μέχρι να υλοποιήσουν τις αποφάσεις τους; Πως θα λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος; Πως θα καλυφθούν τα τεράστια κενά στις ειδικότητες αιχμής;
Η επίθεση εναντίον μας συνεχίστηκε επιρρίπτοντάς μας την ευθύνη κακοδιαχείρησης της προηγούμενης Κυβέρνησης λες και η Ομοσπονδία διαχειρίστηκε το ταμείο του ΟΣΕ, λέγοντάς μας το καταπληκτικό και αμίμητο: «το 2014 αφήσαμε 115 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση και εσείς τα κάνατε μισθούς».
Εμείς τον καλούμε να προχωρήσει σε έλεγχο των οικονομικών του Οργανισμού, κάτι που έπρεπε να έχει ήδη πράξει, για να διαπιστώσει το που πήγαν αυτά τα χρήματα και το όποιο αποτέλεσμα να δοθεί στη δημοσιότητα.
Στις επίμονες ερωτήσεις μας για τα έργα, μας απαντούσαν για μελέτες και σχεδιασμούς της νέας σιδηροδρομικής χάραξης ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ που κάποτε θα κάνουν, αφήνοντας να αιωρείται σε ποιο πλαίσιο θα πραγματοποιηθούν οι ανατάξεις η δρομολόγηση και η αποπεράτωση των έργων.
Για τη Σ.Σ.Ε. του ΟΣΕ μας απάντησαν ότι σε όλες τις εταιρείες των Μ.Μ.Μ. θα εξισορροπηθούν και όπου χρειάζεται να γίνουν περικοπές θα γίνουν, αλλά εμείς δε θα επηρεαστούμε καθώς βρισκόμαστε σε χαμηλότερο επίπεδο από τους άλλους εργαζόμενους των Μ.Μ.Μ.
Το αίτημά μας για την πρόσθεση δύο μισθολογικών κλιμακίων στο Ενιαίο Μισθολόγιο, θεωρήθηκε λογικό και θα το συζητήσουν με το Υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας, πλην όμως αφορά όλους τους εργαζόμενους που αμείβονται με το Ενιαίο Μισθολόγιο και είναι θέμα απόφασης της γενικής Κυβέρνησης.
Δε λάβαμε καμία απάντηση για το επίδομα θέσης και για το ανθυγιεινό και επικίνδυνο.
Για τη Σ.Σ.Ε. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (πρώην ΕΕΣΣΤΥ) και για τις απολύσεις, δήλωσαν αναρμόδιοι καθότι πρόκειται για μια ιδιωτική εταιρεία και δεν μπορούν να παρέμβουν.
Μας επανέλαβαν δε, τα όσα νομικά ισχυρίζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ένταξη του προσωπικού στο μισθολόγιο και ότι δεν πρόκειται για απολύσεις εργαζομένων αλλά για λήξη των ατομικών τους συμβάσεων.
Στο αίτημά μας για διασφάλιση του αριθμού των θέσεων εργασίας και των εργαζομένων μέσω της υπό αναμονή υπογραφής σύμβασης για τα ΥΓΟΣ, απάντησαν ότι δεν θέτουν τέτοια ζητήματα διότι ενώ παρέχουν 50 εκ.€/έτος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αυτά επιστρέφουν στο Δημόσιο πολλαπλάσια από την ενοικίαση του Τροχαίου Υλικού, την ενοικίαση των Εγκαταστάσεων και των Τελών Χρήσης Υποδομής, λες και η Ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνει χάρη στο Ελληνικό Δημόσιο εκπληρώνοντας τις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Ως δείγμα καθεστωτισμού, μας ξεκαθάρισαν ότι αρμόδιοι για τη διαφύλαξη του Δημοσίου συμφέροντος είναι αυτοί που είναι εκλεγμένοι και έχουν λάβει εντολή από το λαό να κυβερνήσουν.
Σε αυτό η απάντησή μας είναι απλή: «Καλοχαιρέτα τους πεζούς όταν καβαλικέψεις για να σε χαιρετούν και αυτοί όταν θα ξεπεζέψεις».
Μας εγκάλεσαν ακόμη και για την ατζέντα των θεμάτων που καταθέσαμε λέγοντάς μας ότι αυτά θα έπρεπε να τα συζητήσουμε με τις Διοικήσεις.
Στο ζήτημα του χρέους και της περιουσίας παραδέχθηκαν ότι αφορούσαν το Υπουργείο αλλά δεν υπήρχε χρόνος συζήτησης.
Εμείς από πλευράς μας δηλώσαμε ότι είμαστε στη διάθεση οποιουδήποτε να συζητήσουμε με στοιχεία, ακόμα και αν διαφωνούμε και δεν αποδεχόμαστε τις εσφαλμένες πληροφορίες που μας κατέθεσε το Υπουργείο.
Έπειτα από όλα τα παραπάνω και αφού το Υπουργείο δεν μας αφήνει περιθώρια, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου και του Συμβουλίου Διοικήσεων των Σωματείων Μελών της, έχει εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, ώσπου να δοθούν λύσεις στα συσσωρευμένα προβλήματα του Σιδηροδρόμου από τους αρμοδίους.
Γνωρίζουμε ότι δεν θα μπορούσαν να λυθούν όλα ως διά μαγείας. Όφειλαν όμως να δρομολογήσουν λύσεις για το Σιδηρόδρομο και τους Σιδηροδρομικούς.
Αντί αυτού οι απαντήσεις που λάβαμε, όχι μόνο δεν κινούνται στην κατεύθυνση επίλυσης αλλά με το συλλογισμό που ανέπτυξαν τα προβλήματα θα πολλαπλασιαστούν.
Εμείς δεν μπορούμε ν’ αδιαφορήσουμε για τα εξοντωτικά ωράρια, για τη μη χορήγηση αδειών και αναπαύσεων που λόγω έλλειψης προσωπικού, οι εργαζόμενοι επωμίζονται μεγαλύτερο βάρος απ’ ό,τι τους αναλογεί, (προκειμένου απρόσκοπτα να λειτουργεί ο Σιδηρόδρομος) και να περιμένουμε πότε θα εφαρμόσουν όσα σχεδιάζουν κι έτσι απλά να μας ευχαριστήσουν για τις υπηρεσίες μας.
ΖΗΤΑΜΕ από όλους τους εργαζόμενους ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΑΠΑΡΕΓΚΛΙΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΑ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από κάθε αρμόδιο που εκδίδει υπηρεσία, να τηρεί τα όσα προβλέπονται για τα ωράρια, τις αναπαύσεις και τις κανονικές άδειες του προσωπικού και είναι υποχρεωτικά από την Εργατική Νομοθεσία.
ΚΑΛΟΥΜΕ τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που έχουμε εξαγγείλει αρχής γενομένης από την 4ωρη στάση εργασίας την ΠΕΜΠΤΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020 (12.00’ έως 16.00)’ για να διατρανώσουμε την αντίθεσή μας σε όσα σχεδιάζουν για εμάς χωρίς εμάς.
Καλούμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πάρει πίσω τις απολύσεις και να επαναπροσλάβει όλους τους απολυμένους.
Όσοι νομίζουν ότι είμαστε υπήκοοι μιας τριτοκοσμικής χώρας, όπου μπορούν να επιβάλλουν εργασιακές συνθήκες γαλέρας, μέσω μεθόδων τρομοκράτησης και σιωπής και με εκμαυλισμό συνειδήσεων, τους απαντάμε ότι θ’ αναμετρηθούμε.-
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.
Ο Υπουργός αρνούμενος να δεσμεύσει την Τρενιταλια για τις θέσεις εργασίας, μέσω της Σύμβασης ΥΓΟΣ, επικαλέστηκε, σύμφωνα πάντα με την Ομοσπονδία, ότι η εν λόγω εταιρεία επιστρέφει πολλαπλάσια ποσά μέσω της μίσθωσης τροχαίου υλικού, εγκαταστάσεων συντήρησης και τελών πρόσβασης. Αναρωτιέμαι γιατί η ΠΟΣ δεν του ζήτησε να αποδείξει το "πολλαπλάσια" και να εξασφαλίσει συμβατικά ότι για τα επόμενα 15 χρόνια, η Τρενιταλια θα συνεχίσει να μισθώνει τροχαίο υλικό και εγκαταστάσεις από την ΓΑΙΑΟΣΕ, ώστε το αντιστάθμισμα που προβάλλει ο Υπουργός απέναντι στις ΥΓΟΣ να έχει ακριβώς την ίδια χρονική διάρκεια με αυτές τις υπηρεσίες!
ΑπάντησηΔιαγραφή