Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

Τα ζόρια των "αρίστων" και ο ΟΣΕ

Η ξαφνική παραίτηση του κ. Σπηλιόπουλου αποτέλεσε για πολλούς την κορυφή του παγόβουνου για τα προβλήματα στον ΟΣΕ τους τελευταίους 8 μήνες. Είναι γεγονός ότι 

τους τελευταίους 8 μήνες  υπήρξε σε πλήρη εξέλιξη επιχείρηση παλινόρθωσης του συστήματος που  οδήγησε τον Οργανισμό στα βράχια τα τελευταία χρόνια και μέχρι το 2015.

Η Διοίκηση που ανέλαβε τον Οκτώβρη πέρυσι, εμπιστεύτηκε  επί της ουσίας τον Οργανισμό σε συνδικαλιστές που επεδίωξαν να πάρουν την προσωπική τους ρεβάνς για την μείωση της επιρροής τους στα πράγματα του ΟΣΕ απο το 2015 και ένθεν, ενώ ξεκάθαρη ήταν η δυσαρέσκεια  ακόμα και Κυβερνητικών μικρομεσαίων στελεχών, που σχεδόν φώναζαν ότι τον Οργανισμό "διοικεί" το βαθύ ΠΑΣΟΚ εδώ και 8 μήνες. 
Η πρόσληψη συνταξιούχου τον περασμένο χειμώνα -με παράνομο τρόπο- για την θέση του Γενικού Διευθυντή και η σιωπή του συνδικαλιστικού κινήματος για αυτήν (ΠΟΣ- εκπρόσωπος εργαζομένων στο ΔΣ του ΟΣΕ) προϊδέασε για την συνέχεια.
Οι τοποθετήσεις τους τελευταίους μήνες στον ΟΣΕ με κομματικά κριτήρια έπεφταν βροχή, ΕΝΩ άξιοι συνάδελφοι παραγκωνίστηκαν ή μετακινήθηκαν απο την θέση τους επειδή  δεν αποδέχονταν να καθοδηγούνται απο αποτυχημένους συνδικαλιστές που τους κατηγορούσαν ότι ... -ως όφειλαν ως εργαζόμενοι- εργάστηκαν την τετραετία 2015-2019 προς όφελος του Οργανισμού και των συμφερόντων του.

8 ολόκληροι μήνες χάθηκαν για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.

Καμία μελέτη δεν περπάτησε, ζήσαμε και ζούμε το σίριαλ της Πάτρας, το Αίγιο ακόμα περιμένει, ενώ το δίκτυο βρίσκεται σε διαρκή κατάπτωση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχώς να ανακοινώνει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει (όπως έκανε και σήμερα) εξαιτίας της κατάστασης.

Εδώ και 1 μήνα στους διαδρόμους της Καρόλου ακουγόταν ότι ακόμα και εισηγήσεις  απορρίφθηκαν απο το ίδιο το ΔΣ του ΟΣΕ - και αναρωτιόμαστε γιατί δεν ενημέρωσε ως όφειλε ο εκπρόσωπος εργαζομένων  τον σιδηροδρομικό κόσμο για τόσο σοβαρά ζητήματα-.
Η αποτυχία των "αρίστων" στον ΟΣΕ είναι μοναδική, πρωτοφανής σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και αποτελεί βαρύ πολιτικό πλήγμα για την Κυβέρνηση σε έναν Οργανισμό η ανάπτυξη του οποίου μπορεί να φέρει επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην εγχώρια οικονομία. 
Οι μεθοδεύσεις συγκεκριμένων παραγόντων -γνωστών στους σιδηροδρομικούς- έθεταν και  θέτουν τις επενδύσεις αυτές σε άμεσο κίνδυνο, αυτή είναι η αλήθεια.

Αντί οι συνδικαλιστές να ασχολούνται με την επικείμενη ΣΣΕ στον ΟΣΕ (Αλήθεια τι γίνεται με αυτό) ασχολούνταν με την άσκηση Διοίκησης.

Κανείς δεν ξεχνά τον γνωστό οφατζή μηχανικό -μέλος του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι το καλοκαίρι του 2019- που "γύρισε  την ψήφο του σε ένα βράδυ", για μια θέση Διευθυντή και τριγυρνούσε σε πολιτικές ομιλίες υποψηφίων βουλευτών της σημερινής Κυβέρνησης τον Ιούνιο, αναζητώντας ρόλο στην νέα πραγματικότητα - όπως διαμορφώθηκε μετά τις Ευρωεκλογές-. 
Μέχρι τον Μάιο συμμετείχε κανονικά στις εκδηλώσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Η φωτογραφία του απο μια τέτοια συγκέντρωση έχει γίνει viral στην Καρόλου - και όχι απο τους πρώην συντρόφους του αλλά προφανώς απο αυτούς που τον συνάντησαν σε αυτήν και τον αποθέωσαν!-.Ήταν τέτοια δε η χαρά τους που τον συνάντησαν, που η φώτο... διακινήθηκε αστραπιαία σε πολύ κόσμο.

 Αυτή όμως είναι η πραγματικότητα του Ελληνικού Δημοσίου και πως τα στελέχη που διαχειρίζονται καίριες θέσεις σε αυτό, αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους. Έτσι έμαθαν επί δεκαετίες, έτσι πορεύονται. Δυστυχώς η αριστεία στον ΟΣΕ πήγε περίπατο, όπως έχει πάει και σε πολλούς άλλους Οργανισμούς τους τελευταίους μήνες. Γιατί πολύ απλά δεν υπήρξε ποτέ αριστεία, παρά τοποθετήσεις στενά κομματικών παραγόντων.

Και αν όπως λένε κάποιοι, τα προβλήματα για τον ΟΣΕ είναι πολλά τότε η κριτική στην Κυβέρνηση θα πρέπει να είναι ακόμα πιο επίπονη, γιατί επέλεξε στελέχη που αποδείχτηκε στην πράξη ότι δεν μπορούν και παραιτήθηκαν στους 8 πρώτους μήνες. Είναι γνωστό το παρασκήνιο για την επιλογή της απερχόμενης Διοίκησης στον ΟΣΕ πριν 8 μήνες.
Εν αναμονή των δηλώσεων του κ. Σπηλιόπουλου μένουμε με την απορία.

Τώρα τι θα κάνει ο υπηρεσιακός μηχανισμός με τόσες προσωρινές αναθέσεις; 

Έχουν αντιληφθεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών τις ευκαιρίες που μπορεί να χαθούν για τον σιδηρόδρομο αυτήν την περίοδο; 
Έχει η Κυβέρνηση αντιληφθεί ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας θα είναι τέτοιες που δεν χωράνε άλλοι παραγοντισμοί απο μικρομεσαία στελέχη, που στο παρελθόν έχουν κριθεί για την υπηρεσιακή τους ανικανότητα; 

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου