Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020

Το τρένα που φύγαν και δεν έρχονται ( από την Ηλεία) ανάπτυξη μας πήραν ..

Σε αναγγελθέντα έργα  3,3 δισ.€ απουσιάζει η Ηλεία, δεν υπάρχει  ο Σιδηρόδρομος «Πάτρα - Πύργος- Καλαμάτα», ούτε  ο σιδηρόδρομος «Αρχαία Ολύμπια-Πύργος-Κατάκωλο»,
Πανηγύρισαν τα θυμιατά, μουγγάθηκαν οι
δημοσιογραφικές πένες, κάποιοι κοίταξαν αλλού (γιατί έχουν τις δικές τους ευθύνες), και οι τοπικοί «άρχοντες»  δεν είδαν δεν άκουσαν…

Είπε ο πρωθυπουργός στην Πάτρα ( σε μήνυμά του) ότι θα φτάσει στον Πύργο….
Ναι αλλά δεν είπε πότε ? ή απέκρυψε ότι δεν θα έλθει ούτε σε 10 χρόνια….
Από τα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου που εξήγγειλε ο Χρ. Βίνης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ από το βήμα του 8ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Πάτρα, συνολικού κόστους 3,3 δισ. ευρώ απουσιάζει η Ηλεία, δεν υπάρχει  ο Σιδηρόδρομος «Πάτρα - Πύργος- Καλαμάτα»,ούτε  ο σιδηρόδρομος «Αρχαία Ολύμπια-Πύργος-Κατάκωλο», ούτε βέβαια και αυτός της Κορίνθου – Τρίπολης- Καλαμάτας»
Πόσες φορές έχει εξαγγελθεί η επαναλειτουργία ( που έχει διακοπή από 2011) και ο εκσυγχρονισμός του Σιδηρόδρομου  «Πάτρα - Πύργος- Καλαμάτα» και του « Αρχαία Ολύμπια-Πύργος-Κατάκωλο» (εκσυγχρονισμός σταθμών και γραμμής).
Πόσες φορές έχουν γίνει παρουσιάσεις, αναγγελίες, δηλώσεις για την έναρξη έργων, για την χρηματοδότηση του από «ΕΣΠΑ», «ΣΕΣ», «Πακέτο Γιούνκερ», «ΟΧΕ».
Πόσο κοροϊδία έχει δεχτεί η Ηλεία, πόση απαξίωση, ποσό δούλεμα κοινώς…!
Ενώ η γραμμή Πάτρα- Πύργος»  διαθέτει οριστικές μελέτες, δεν υπάρχει τίποτα…
Οι σιδηροδρομική γραμμή υπάρχουσα ρημάζει έχει γίνει δάσος από  καλαμιώνες και βατώνες έχει μετατραπεί, οι σταθμοί έχουν γίνει σπίτια, καφετέριες, ψησταριές…
…και η κατρακύλα συνεχίζεται…
Εξαγγέλθηκαν τα έργα 3,3 δισ.ευρώ
1. Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες με κόστος 1,3 δισ.ευρώ
2. Αναβάθμιση Σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, κόστους 815εκατ.ευρώ
3. Επέκταση Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, τμήμα Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος-Ραφήνα, κόστους 300εκατ.ευρώ
4. Επέκταση Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, τμήμα Κορωπί-Λαύριο, κόστους 380εκατ.ευρώ
5. Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Ρίο-Πάτρα, κόστους 514εκατ.ευρώ
6. Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με εθνικό δίκτυο, κόστους 22εκατ.ευρώ.

Η Ηλεία εκτός
Για τον σιδηρόδρομο ο πρωθυπουργός είπε στις 3 Ιουλίου…!
«Και αυτό, όχι μόνο γιατί το τραίνο πρέπει να ξαναφτάσει στην Πάτρα και από εκεί στον Πύργο.
Αλλά γιατί ο σιδηρόδρομος -ιδίως το πολύπαθο δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου- είναι κινητήριος μοχλός αυτού που ονομάζουμε συνδυασμένες μεταφορές.»
Είναι προφανές ότι στην Ηλεία ο σύγχρονος Σιδηρόδρομος θα «έλθει» σε 10 με 15 χρόνια…
Πρέπει να φτάσει στην Πάτρα ( τώρα είναι μέχρι το Αίγιο ..), να διαπεράσει την αχαϊκή πρωτεύουσα ( υπόγεια και υπέργεια..) με υπερβολική κοστολόγιο (5,5 χιλ. υπογειοποίηση ..) και μετά…μετά να έλθει Πύργο… ( και όχι σύνδεση με Καλαμάτα…)
Στο ενδιάμεσο μπορεί να βρουν μια εμβαλωματική λύση με επανεκκίνηση της υπάρχουσας εγκαταλελειμμένης γραμμής αφού κόψουν τα χόρτα που έχουν φυτρώσει σε αυτήν, έτσι ώστε να φτιάξουν μπόλικο σανό και να ταΐσουν τους Ηλείους…
Η Ηλεία εκτός συγχρόνου αυτοκινητόδρομου, χωρίς Σιδηρόδρομο, χωρίς Αεροδρόμιο, αλλά με … γίγαντες πολιτικούς …

Του  Οδυσσέα - Μαρίνου Λάμπρου https://odisseasml.blogspot.com/

1 σχόλιο: