Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2021

+ΣυνΕξέλιξη : Ανακοίνωση για την νέα ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.

 Συνάδελφοι συναδέλφισες

Ευχόμαστε καλή χρονιά με υγεία και δύναμη σε εσάς και τις οικογένειες σας. Μια χρονιά που ελπίζουμε να

είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Η στέρηση των ατομικών μας ελευθεριών αυτό το διάστημα λόγω του COVID μας θύμισε βασικές αξίες και έννοιες.

Η πανδημία πρέπει να κάνει όλους μας σοφότερους και να επαναπροσδιορίσει τα βασικά μας πιστεύω και τις προτεραιότητες μας ως κοινωνία. Ένα ισχυρό σύστημα Δημόσιας Υγεία και  η ύπαρξη Κοινωνικού Κράτους είναι θεμελιώδεις αξίες για την επιβίωση μας. Δυστυχώς και παρά το ότι δόθηκε αρκετός χρόνος στην Κυβέρνηση –με το πρώτο lock down-  για να ενισχύσει το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αυτό δεν συνέβη ποτέ και εδώ και  μήνες  ζούμε τις τραγικές συνέπειες της πανδημίας με το 2ο lock down, το πλέον σκληρό στην Ευρώπη, και τις χιλιάδες θυμάτων του COVID που δυστυχώς κατατάσσουν την Ελλάδα μεταξύ των πρώτων χωρών στην κατηγορία θύματα/πληθυσμό.  

Τι είδαμε το 2020

Αντί να ενισχύονται τα δημόσια νοσοκομεία και να επιτάσσονται οι ιδιωτικές δομές υγείας είδαμε εκατομμύρια των Ευρώ να δαπανώνται για την ενίσχυση των συστημικών Μέσων Ενημέρωσης για να αναπαράγουν την Κυβερνητική Προπαγάνδα.

Αντί να γίνονται καθημερινά χιλιάδες προληπτικά τεστ, ιδιαίτερα στους χώρους εργασίας, ή ακόμα και αυτά να συνταγογραφούνται δωρεάν  από τον ΕΟΠΠΥ, αντί το Κράτος να αναλάβει την προστασία του πληθυσμού, είδαμε την Κυβέρνηση να μεταφέρει  την ευθύνη για την διασπορά του ιού στον καθένα από εμάς και να στοχοποιεί κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους.

Αντί να ενταχθεί ο Covid στις επαγγελματικές ασθένειες και τις μέρες καραντίνας να τις καλύπτουν τα ασφαλιστικά μας ταμεία, η Κυβέρνηση με Νόμο έδωσε την δυνατότητα στους εργοδότες να ζητάνε από εμάς τους εργαζόμενους να εργαζόμαστε δωρεάν υπερωρίες!

Αντί να ενισχυθεί η αγορά εργασίας και να προστατευθεί το εισόδημα μας,  είδαμε να επιδοτείται η ανεργία με την αναστολή συμβάσεων εργασίας και την εκ περιτροπής εργασία. Να ζούνε οικογένειες με 534 Ευρώ το μήνα, 10 μήνες τώρα.Αντί να προστατεύονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, είδαμε Νόμους που τις καταργούν!

Αντί να επιδοτείται η διατήρηση των θέσεων εργασίας, βλέπουμε εξαγγελίες για την ανάπτυξη που ΘΑ έρθει το 2021, όταν το 2020  κλείνει με ύφεση 12%.

Αντί να ζητηθεί από τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις -και  αυτές να επιδοτηθούν- για να προσλάβουν εργαζόμενους για να ελέγχουν την προσβασιμότητα στα τρένα και να μην δημιουργείται συγχρωτισμός , η Κυβέρνηση προτίμησε να Νομοθετήσει πρόστιμο στον μηχανοδηγό αν σε ένα συρμό βρισκόταν επιβάτες πέραν του 65% !

Αντί να δοθεί κίνητρο για να εξαγοραστεί νέο τροχαίο υλικό σε οδικές και σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, η Κυβέρνηση ακύρωσε προγραμματικές συμφωνίες που είχαν δρομολογηθεί και επιστράτευε τα ΚΤΕΛ από όλη την Ελλάδα για να ενισχύσει τάχα την δημόσια συγκοινωνία. Τα ΚΤΕΛ που είναι γνωστό ότι διαχρονικά αποτελούν τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του σιδηροδρόμου και όλοι μας ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ τι συμβαίνει.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον κληθήκαμε να διαπραγματευτούμε την νέα διετή επιχειρησιακή ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με την εταιρεία να μας ενημερώνει γραπτώς πως οι ζημιές που καταγράφει για το 2020 θα κυμανθούν μεταξύ 3 εως 7 εκατομμυρίων Ευρώ, παρότι έχει ενισχυθεί με επιπλέον Κρατικό χρήμα την περίοδο της κρίσης.

Οι διαπραγματεύσεις για την νέα ΣΣΕ μετά από πρωτοβουλία των 2 Σωματείων (ΠΕΠΕ-ΠΕΠ) ξεκίνησαν τον Ιούλιο καθώς είχε αρθεί το lock down και θεωρούσαμε ευνοϊκή την συγκυρία. Διεξήχθησαν 2 συναντήσεις και οι διαπραγματεύσεις σταμάτησαν καθώς εμφανίστηκε το 3ο Σωματείο που ιδρύθηκε πρόσφατα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με εξώδικα του ζητούσε να ακυρωθεί η διαδικασία που είχε ξεκινήσει, ενώ το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ουσία ζητούσε να μειωθούν οι βασικοί μισθοί των μηχανοδηγών. Μετά από την κατακραυγή, αναγκάστηκε σε διόρθωση και αναφορά σε –δήθεν- ορθογραφικό λάθος. Οι πραγματικές προθέσεις όμως, είχαν γίνει ξεκάθαρες.

Στις 29 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η 3η συνάντηση για την ΣΣΕ στην οποία προσήλθε και το ΣΕΠ και ζήτησε να ακυρωθεί η διαδικασία και να ξεκινήσουμε από την αρχή την διαπραγμάτευση! Αφού αυτό δεν έγινε δεκτό, το ΣΕΠ αποχώρησε από την διαπραγμάτευση  και μαζί με αυτό ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ και ο εκπρόσωπος της Νέας Έλξης

Με προσχηματικούς λόγους ο εκπρόσωπος της Νέας Έλξης βρήκε την ευκαιρία να τραπεί σε φυγή γιατί δεν άντεξε το βάρος της ευθύνης σε μια δύσκολη περίοδο για όλους μας, αλλά και γιατί η Νέα Έλξη διαβλέποντας την οικονομική κατάσταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είχε ξεκάθαρα επενδύσει στο ναυάγιο των διαπραγματεύσεων.

Δεν πίστευαν και ακόμα δεν πιστεύουν σε αυτό που καταφέραμε εν μέσω κρίσης και τράπηκαν σε φυγή επειδή τάχα θέλαν να προστατέψουν την …εργατική ειρήνη.

1o ερώτημα : Εφόσον  η Νέα Έλξη θέλει να προστατέψει την «εργατική ειρήνη» ΓΙΑΤΙ τον Ιούλιο συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις και συμφώνησε για την έναρξη τους; Δεν ήξερε ότι υπάρχει και 3ο Σωματείο τότε;

2ο ερώτημα : Από πότε ένας εκπρόσωπος Σωματείου αποχωρεί από την διαπραγμάτευση όταν το Σωματείο του παραμένει σε αυτήν; Αποδυναμώνει έτσι την θέση του Σωματείου του, ναι ή όχι;

Στην συνάντηση της 29ης Οκτωβρίου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γραπτώς συμφώνησε ότι αποδέχεται την αναδιαμόρφωση των μισθολογικών κλιμακίων, έθετε θέμα για την συνάφεια στα πτυχία και δεχόταν την ένταξη των τεχνιτών στα μισθολογικά κλιμάκια της ΣΣΕ.

Στις 4 Νοεμβρίου η χώρα τέθηκε σε καθολικό lock down για 2η φορά και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατήργησε  το 50% περίπου του επιβατικού της έργου, ιδιαίτερα αυτού στην περιφέρεια. Αυτό είχε δραματικές επιπτώσεις στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας και έτσι η πορεία των διαπραγματεύσεων άλλαξε ουσιαστικά.

Στην 4η συνάντηση τον Νοέμβριο, ο κ. Τσαλίδης αναφέρθηκε στις επιπτώσεις του 2ου lock down τονίζοντας ότι οι ζημιές θα ξεπεράσουν τα 3 εκατομμύρια Ευρώ.  Και σε αυτήν την συνάντηση παρότι προσκλήθηκε το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν προσήλθε, ενώ αποχώρησε και πάλι ο εκπρόσωπος της Νέας Έλξης, παρότι είχε ζητήσει να συμμετέχει μέσω τηλεδιάσκεψης.

Την ίδια ώρα πληροφορίες ανέφεραν πως το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε προσφύγει στον ΟΜΕΔ (διαιτησία)! Δηλαδή είχαμε ένα Σωματείο να αποχωρεί από την διαπραγμάτευση, χωρίς να έχει συμμετάσχει ποτέ σε αυτήν και να προσφέυγει στην διαιτησία ενώ γνωρίζει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ζημιές εκατομμυρίων Ευρώ! Πιο νοσηρό μυαλό σκέφτηκε κάτι τέτοιο, αναρωτιόμαστε ακόμα και σήμερα!

3ο ερώτημα : Η Νέα Έλξη συμφωνεί με την προσφυγή του ΣΕΠ στον ΟΜΕΔ; Οι συλλογικές συμβάσεις πρέπει να αποτελούν αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης ή προσφυγής στην διαιτησία. Ποιον εξυπηρετούσε τελικά η προσφυγή στον ΟΜΕΔ έχοντας απέναντι μια εταιρεία με ζημιές εκατομμυρίων Ευρώ. Μήπως αυτούς που έψαχναν να βρούν δικαιολογία γιατί είχαν διαπιστώσει το αδιέξοδο των παχυλών τους  υποσχέσεων ;  Ο κάθε λογικά σκεπτόμενος εργαζόμενος μπορεί να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα.

Η νέα  Συλλογική Σύμβαση Εργασίας υπεγράφη με σημαντική πλειοψηφία την 30η Δεκέμβρη. Συνολικά από τους 24 συνδικαλιστές που συμμετέχουν στα 2 Σωματεία που την υπέγραψαν και εκπροσωπούν πάνω από 670 εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (το 68% του δυναμικού της)

·        17 ψήφισαν υπέρ

·        2 ψήφισαν παρών

·        5 ψήφισαν κατά

Η νέα διετής ΣΣΕ προβλέπει

·        Διατήρηση όλων των κεκτημένων. Αυξήσεις από 60-100 Ευρώ το μήνα για τους νεοεισερχόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πρώην ΕΕΣΣΤΥ για το 2021 και πλήρη ένταξη τους στα μισθολογικά κλιμάκια της υφιστάμενης ΣΣΕ, εξέλιξη μοναδική στην ιστορία εξαγορών. Το υπόλοιπο της αύξησης που προκύπτει από την ένταξη θα δοθεί από το Γενάρη του 2022 εφόσον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι ζημιογόνος.

·        Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύτηκε ότι δεν θα προβεί σε εκ περιτροπής εργασία, δεν θα κάνει χρήση της  δυνατότητας αναστολής συμβάσεων των εργαζομένων σε αυτήν.

 

4Ο Ερώτημα : Από που προκύπτει  η αιτίαση της Νέας Έλξης ότι το Υπουργείο Μεταφορών είχε τάχα διασφαλίσει ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα γινόταν αναστολή των συμβάσεων ή εκ περιτροπής εργασία. Θυμίζουμε ότι τον Απρίλιο του 2020 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ανανέωσε τις συμβάσεις 100 τεχνιτών, που ήταν τότε η Νέα Έλξη να τους πεί ότι το υπουργείο εγγυάται για αυτούς. Αυτά τα λόγια συνάδελφοι μηχανοδηγοί, λόγια του αέρα από τσάμπα μάγκες, θυμίζουν τα όσα ακούγαμε το 2012,2013,2014 ότι τάχα θα εξαιρούμαστε από τα ενιαία μισθολόγια από την Νέα Έλξη. Και τελικά οι μηχανοδηγοί πληρώσαμε το βαρύτερο τίμημα στον σιδηρόδρομο με μισθολογικές απώλειες την τριετία 2012-2014 που ξεπερνούν συνολικά το 40%!

Αν σήμερα την ευθύνη στο Σωματείο μας είχαν οι τσάμπα μάγκες της Νέας Έλξης, είναι βέβαιο ότι μηχανοδηγοί θα είχαν τεθεί σε καθεστώς αναστολής των συμβάσεων τους. Το παρελθόν τους έχει αποδείξει ότι ουδέποτε προστάτεψαν αποτελεσματικά τον κλάδο και τους εργαζόμενους. Όχι μόνο είναι εργοδοτικοί, αλλά φέρουν προσωπική ευθύνη για τα δεινά που ζήσαμε το 2012-2014 όταν είχαν την ευθύνη του Σωματείου μας. Θυμίζουμε ότι στην 2η συνάντηση για την διαπραγμάτευση ο εκπρόσωπος της Νέας Έλξης –ο Θεός να τον κάνει συνδικαλιστή- είχε συμφωνήσει να μετατεθεί η πληρωμή του bonus, επειδή η εταιρεία είχε προβλήματα και σε μια περίοδο με γεμάτα τρένα! Αυτοί θα διαπραγματεύονταν για εμάς και τους τεχνίτες προσθετικά;   Η χαρά του εργοδότη είναι χρόνια τώρα. Το λέμε απλά και λαϊκά.

·        Ως αντιστάθμισμα συμφωνήθηκε το πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων για το 2021. Αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι ζημιογόνα οι αυξήσεις επανέρχονται από 1.1.2022.

5ο ερώτημα : Η Νέα Έλξη δημόσια παραδέχτηκε ότι είχε προτείνει το πάγωμα το 2021. Τώρα τι ακριβώς καταγγέλει. Ότι υλοποιήθηκε το αίτημα της;

·        Αφαιρέθηκε η πρόβλεψη για 9 ήμερη εργασία και για εργασία πέραν του πενθημέρου από την διευθέτηση χρόνου εργασίας για τους μηχανοδηγούς. Οι 7 συνεχόμενες ημέρες πλέον δεν  είναι πέραν του πενθημέρου, όπως ανέφερε η προηγούμενη ΣΣΕ. Διατηρήθηκε το bonus για τους μηχανοδηγούς.

·        Η χιλιομετρική αποζημίωση παραμένει ίδια. Από το 2015 που έχει την ευθύνη του Σωματείου η παράταξη μας, η χιλιομετρική αποζημίωση έχει αυξηθεί κατά 60% για τα εμπορικά τρένα (από 0.05 σε 0.08), κατά 22% για τα αρτηριακά τρένα (από 0.030 σε 0.037) και κατά 50% στα δρομολόγια του Προαστιακού (από 0.025 σε 0.037). Σε 5 χρόνια έχουμε ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΕΙ αυτό που παραλάβαμε από τους τσάμπα μάγκες της Νέας Έλξης. Το 2018 δεν έβαλαν καμία υπογραφή σε καμία ΣΣΕ. ΕΜΕΙΣ διαπραγματευτήκαμε όπως και σήμερα καθώς είχαμε την απόλυτη πλειοψηφία στην ΠΕΠΕ από το 2018 και ήρθαν απλά την ημέρα της υπογραφής για την φωτογραφία της στιγμής.

·        Επιπλέον με την λειτουργία του ETCS η χιλιομετρική αποζημίωση αυξάνεται ΕΠΙΠΛΕΟΝ κατά 78%  στα 0.065 !

6ο ερώτημα : H Νέα Έλξη καταγγέλει ότι  η αύξηση δεν θα δοθεί ποτέ, επειδή το etcs δεν θα λειτουργήσει τα επόμενα 2 χρόνια! Όταν όμως το Σωματείο μας καταγγέλει τις καθυστερήσεις στα έργα, οι τσάμπα μάγκες εκπρόσωποι της μιλάνε για κομματικό τάχα συνδικαλισμό. Τελικά τι ισχύει. Αυτά που λέει ο Υπουργός ή αυτά που λένε για τα έργα οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης. Εμείς δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι το 2021 δεν θα λειτουργήσει το ΕΤCS. Σε 3 μόλις χρόνια η προηγούμενη Κυβέρνηση παρέδωσε το Καλλίδρομο και τον Όθρυ, την διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή στον ΠΑΘΕ και την νέα γραμμή προς Αίγιο. Είναι δυνατό να χρειάζονται 4 χρόνια για το Etcs και την σηματοδότηση;  

·        Στις διαπραγματεύσεις συμφωνήθηκε η πρόσληψη νέων μηχανοδηγών το 2021 και η καταβολή των εκπαιδευτικών επιδομάτων μόλις βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της εταιρείας. Αυτά που θέλουν να χαρίσουν οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύτηκε ότι θα επαναφέρει μέρος των 100 που δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις τους.

Την ώρα που οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης τράπηκαν σε φυγή, εμείς είχαμε το σθένος να αγωνιστούμε για τα συμφέροντα μας. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Σωματείου μας, εκπρόσωποι μας αποχώρησαν από διαπραγμάτευση και προσπάθησαν εμφανώς να υποθάλψουν τα συμφέροντα μας.

Η κίνηση αυτή εξηγείται. Η ηγεσία της Νέας Έλξης έχοντας δεί την υποχώρηση των δυνάμεων της στον κλάδο μας, εδώ και καιρό συζητά-παρακαλά για την επιστροφή  στην ΔΑΚΕ και την μετέπειτα εισχώρηση της σε άλλα διασπαστικά του Σωματείου μας σχήματα, μέσω των οποίων θα μπορεί να εξυπηρετεί τα συμφέροντα μιας  υποομάδας στελεχών της. Στελεχών που είτε μεταπηδούσαν από την μια παράταξη στην άλλη για να επιβιώσουν προσωπικά, είτε δεν μπορούν να αποδεχτούν την προσωπική τους ήττα στο Σωματείο μας. Στην Νέα Έλξη μετά την απόφαση της ηγεσίας της να αποχωρήσει από την διαπραγμάτευση για την ΣΣΕ,  είναι ξεκάθαρο ότι έχει επέλθει διάσπαση. Από την μια υπάρχει η υποομάδα όσων στηρίζουν πλαστογραφίες (και αυτό είναι ζήτημα σοβαρό που δεν έχουμε ξεχάσει)  και από την άλλη οι μηχανοδηγοί-ψηφοφόροι της που αντιλαμβάνονται τα ουσιώδη.  

Το Σωματείο μας κατάφερε να διασφαλίσει σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο τα δικαιώματα των μηχανοδηγών, να επεκτείνει διατάξεις της ισχύουσας ΣΣΕ και να ανατρέψει την Κυβερνητική πολιτική της αναστολής συμβάσεων εργασίας.  Τα παραμύθια για προβλέψεις  στην ΣΣΕ που τάχα εμποδίζουν δικαστικές διεκδικήσεις δεν έχουν δράκο. Πως μπορεί κάποιος να διεκδικήσει κάτι που ποτέ δεν είχε. Είναι ένα ερώτημα που θα κληθούν σύντομα να απαντήσουν, όσοι έταζαν τον ουρανό με τα άστρα.

Την επόμενη Κυριακή 10/1 θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή συνέλευση  για την ενημέρωση των μηχανοδηγών για την νέα ΣΣΕ και πως φτάσαμε σε αυτήν. Ελπίζουμε αυτήν την φορά οι εκπρόσωποι να προσέλθουν για να εξηγήσουν τις θέσεις τους. Γιατί εδώ και 20 μήνες έχουμε χορτάσει συνδικαλισμό του facebook, από συνδικαλιστές που στις συνεδριάσεις …χάνουν τα χαρτιά τους για να βγάζουν ρητά.

Υ.Γ. Αν η Νέα Έλξη θεωρεί ότι η πλειοψηφία στην ΠΕΠΕ είναι «ευκαιριακή» μπορεί να ζητήσει εκλογές. Να προσέχουν μόνο τα αιτήματά τους , γιατί ενίοτε γίνονται και δεκτά.

Υ.Γ. 2 Αυτοί που λένε ότι οι 100 τεχνίτες δεν απολύθηκαν τον Απρίλιο του 2020 ζητάνε σήμερα συγνώμη για την ΣΣΕ. Είναι για γέλια απλά.

Υ.Γ.3 Το μόνο που αναζητείται μετά την υπογραφή αυτής της ΣΣΕ είναι ΣΘΕΝΟΣ και ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ για να αναγνωρίσουν οι συνδικαλιστές του χτες την ήττα τους.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ – ΓΕΝΑΡΗΣ 2021

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου