Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021

Την ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων υποδομής στο σιδηρόδρομο τονίζουν οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ)

Ανακοίνωση με θέματα την υπογραφή της νέας ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων υποδομής στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ενόψει της παραλαβής από την εταιρεία των νέων τρένων, εξέδωσαν οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ).

Όπως αναφέρεται, την Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου, το Σωματείο της ΠΕΠΕ μαζί με το επιχειρησιακό Σωματείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέγραψαν την νέα διετή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στα νέα γραφεία της εταιρείας και μετά από διαπραγματεύσεις 6 και πλέον μηνών.

«Με την νέα ΣΣΕ και λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις της πανδημίας στην Ελληνική Οικονομία διασφαλίζονται και επεκτείνονται για τα επόμενα 2 χρόνια όλοι οι όροι της ισχύουσας Σύμβασης, ενώ εντάσσονται πλήρως στους όρους της και σταδιακά στα μισθολογικά της κλιμάκια οι συνάδελφοι της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που απορροφήθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Γενάρη του 2020, μια εξέλιξη που σπάνια συναντάται σε παρόμοιες περιπτώσεις εξαγοράς (ιδιωτικοποιήσεων) εταιρειών.

Παράλληλα τα 2 Σωματεία κατάφεραν και δέσμευσαν την  ΤΡΑΙΝΟΣΕ -αν και πληττόμενη από την πανδημία — ότι δεν εφαρμόσει το σύστημα εκ περιτροπής εργασίας και δεν θα θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις  των εργαζομένων, την περίοδο εφαρμογής της ΣΣΕ.

Διασφαλίστηκε έτσι για τους 1100 και πλέον εργαζόμενους ένα ισχυρό πλαίσιο προστασίας της εργασίας και του οικογενειακού τους προυπολογισμού, ενώ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει την δυνατότητα να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία τα προσεχή χρόνια με τις απαραίτητες επενδύσεις στις υποδομές και τις προσλήψεις (με προτεραιότητα όσων οι συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν τον Απρίλη του 2020) να αποτελούν πρωταρχικό αίτημα του Σωματείου μας στον βασικό της μέτοχο», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η έλευση των νέων τρένων

Τις επόμενες ημέρες/μήνες, στα πλαίσια του  επενδυτικού της πλάνου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως υπογραμμίζει η ΠΕΠΕ, εισάγει 5 νέους συρμούς που ανακατασκευάστηκαν πλήρως στην Ιταλία για να αξιοποιηθούν στην γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Aπό τον Απρίλη του 2019 και μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής (νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή) η διαδρομή διεξάγεται σε 3 ώρες και 50 λεπτά.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να μειωθεί η χρονοαπόσταση και να αυξηθούν οι μέγιστες ταχύτητες (εδώ και 15 χρόνια η μέγιστη ταχύτητα στο Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο είναι 160 χλμ/ώρα) είναι η λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας (ETCS – φωτοσήματα -τηλεδιοίκηση).

«Δυστυχώς και παρά τις  διαχρονικές διαμαρτυρίες του Σωματείου μας, τα συστήματα αυτά παραμένουν μέχρι και σήμερα ανενεργά (δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ), ενώ κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί το πότε θα παραδοθούν σε χρήση, αφού μέρος τους λεηλατήθηκε στις αρχές της  προηγούμενης δεκαετία και  χρίζει ανάταξης», υποστηρίζουν οι μηχανοδηγοί.

Για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια, καλούμε την πολιτική ηγεσία και τους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να επισπεύσουν τις διαδικασίες ολοκλήρωσης των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το 2021 έχει κηρυχθεί Ευρωπαϊκό έτος Σιδηροδρόμων από την Ε.Ε. και ελπίζουμε φέτος να δούμε τα συστήματα αυτά – που αποτελούν προαπαιτούμενο στην Ευρώπη για την κυκλοφορία των τρένων – να λειτουργούν και στην Ελλάδα.

Καμία ευκαιρία δεν πρέπει να πάει χαμένη για τον σιδηρόδρομο αυτήν την χρονική περίοδο, τόσο για τις επιβατικές όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές, ιδιαίτερα τώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να κατευθύνει μεγάλες χρηματοδοτήσεις για έργα υποδομής στα «πράσινα» μέσα μεταφοράς μέσω του Green Deal.

Κάθε προσπάθεια για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών, θα βρει σύμμαχο το Σωματείο μας καθώς αυτή αποτελεί – διαχρονικά- προτεραιότητα για τους μηχανοδηγούς, επισημαίνει η ΠΕΠΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου