Πρόκειται για μία συσκευή η οποία λειτουργεί σε πολύ ιδιαίτερες ή έκτακτες καιρικές συνθήκες. Τοποθετείται στο κάτω μέρος του τρένου και ελευθερώνεται προκειμένου το τρένο να μπορεί να κινηθεί κυρίως σε συνθήκες παγετού ή έντονης χιονόπτωσης.
Η απουσία αυτής της συσκευής προς το παρόν φρενάρει την έναρξη της δρομολόγησης των τρένων καθώς είναι απαίτηση των εθνικών προδιαγραφών. Μάλιστα όπως αναφέρουν σιδηροδρομικές πηγές, δεν υπάρχει και κάποια ελαστικότητα στην εφαρμογή της, δηλαδή το τρένο πρέπει υποχρεωτικά να την διαθέτει. Οι εθνικές προδιαγραφές έχουν θεσπιστεί και κοινοποιηθεί στην ευρωπαϊκή επιτροπή.
Την απαίτηση μιας τέτοιας συσκευής, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, την βρίσκουμε και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία και η Ελβετία. Τα ιταλικά τρένα δεν την διαθέτουν καθώς δεν υπάρχει στον κατάλογο των εθνικών προδιαγραφών της γειτονικής χώρας.
Πως κόλλησε η πιστοποίηση
Για να μπορέσει κάθε τρένο να ξεκινήσει δρομολόγια στο εθνικό δίκτυο, καταθέτει αίτηση πιστοποίησης στην ΡΑΣ. Η αίτηση γίνεται μέσω ενός one stop shop. Στην περίπτωση των ETR 470, η Trenitalia (ως η μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) κατέθεσε την σχετική αίτηση στις 30 Απριλίου.
Στον έλεγχο των απαιτήσεων και των συμμορφώνσεων με τους εθνικούς κανόνες διαπιστώθηκε η έλλειψη της συγκεκριμένης συσκευής, οπότε και ενημερώθηκε αρμοδίως από την ΡΑΣ.
H Trenitalia, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχει κάνει αίτηση παρέκκλισης προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών (ως ο αρμόδιος πολιτικός προϊστάμενος), Κώστα Καραμανλή, δηλαδή να δοθεί η πιστοποίηση και άδεια κυκλοφορίας παρά την έλλειψη καθώς υπάρχουν άλλα συστήματα που λειτουργούν αντί της συσκευής αυτής.
Στο χρονικό σημείο που είμαστε τώρα φαίνεται πως έχουμε δύο επιλογές. Είτε η αίτηση θα γίνει δεκτή, είτε θα υποχρεωθεί η Trenitalia (και κατ` επέκταση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ) να προχωρήσει σε εγκατάσταση των συσκευών αυτών, καθυστερώντας την έναρξη της δρομολόγησης τους για κάποιο διάστημα (ίσως κάποιους μήνες αναφέρουν σιδηροδρομικοί με γνώση).
Σε περίπτωση που θα χρειαστεί τοποθέτηση της συσκευής αμμοδιασποράς θα χρειαστεί νέα μελέτη καθώς θα υπάρξει αλλαγή του κέντρου βάρους του κάθε βαγονιού λόγω της τοποθέτηση τους.
Στόλος τριών τρένων
Την ίδια στιγμή στα τρία έφτασαν τα ETR 470 καθώς ακόμα ένα τρένο αφίχθη στη χώρα. Με τα τρία τρένα θα μπορούσε να ξεκινήσει η δρομολόγηση τους στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Τα δύο τρένα θα δρομολογηθούν με αφετηρία στην κάθε πόλη και το τρίτο θα λειτουργεί ως αναπληρωματικό. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται ο στόλος των τρένων να φτάσει τα πέντε.
www.ypodomes.com- Νίκος Καραγιάννης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου