Ζήσαμε το τραγελαφικό, οι εκπαιδεύσεις στην πορεία, που έλαβαν χώρα το επίμαχο διάστημα (10/2020- 5/2021) να ακυρωθούν στο σύνολο τους και για όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες, αφού η σχολή «ήταν κλειστή»! Με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προχωρήσουν ούτε οι πιστοποιήσεις (Τύπου Β) όσων κατείχαν άδεια μηχανοδήγησης και να μην μπορεί να αξιοποιηθεί βέλτιστα το προσωπικό! Μιλάμε για άνευ προηγουμένου παρωδία. Μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί εφικτό να πιστοποιηθούν ούτε οι συνάδελφοι που έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση τους σε περιφερειακά μηχανοστάσια (Κιάτο – Πάτρα), με αποτέλεσμα να εργάζονται ως επίκουροι στο Μηχανοστάσιο Αθηνών.
Εκφράζουμε την πλήρη διαφωνία μας με την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην δρομολογεί το σύνολο των προβλεπόμενων δρομολογίων στην περιφέρεια (Θράκη- Έβρος-Στερεά Ελλάδα- Πελοπόννησος). Το Σωματείο μας, βρίσκεται σε συζητήσεις με την εταιρεία και έχουμε βάσιμες προσδοκίες ότι το προσεχές διάστημα αυτό θα αλλάξει προς το καλύτερο.
Διαβλέποντας τον ΥΠΑΡΚΤΟ κίνδυνο περαιτέρω απαξίωσης του μέσου, και μετά από διαπραγματεύσεις, το Σωματείο μας προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συμφωνίας που δεν επιφέρει ΚΑΜΙΑ απολύτως αλλαγή στους όρους για τα εργασιακά μας. Ως παράταξη ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΑΜΕ πρόταση της εργοδοσίας για περικοπή των καλοκαιρινών αδειών, ΟΥΤΕ ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΑΜΕ συζητήσεις για τους συναδέλφους που σύμφωνα με όρους της ΣΣΕ, λαμβάνουν κανονικά τις αναπαύσεις τους. Προστατέψαμε τα όσα έχουμε κατακτήσει συλλογικά και συμφωνήσαμε με την εργοδοσία να υπογράψει και να προχωρήσει άμεσα σε τουλάχιστο 55 νέες προσλήψεις καθώς και να χορηγήσει επιπλέον αποζημίωση στους μηχανοδηγούς που εργάζονται βάση των όρων της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Παράλληλα συμφωνήσαμε και θα ξεκινήσει η πληρωμή των πρώτων εκπαιδευτικών αμοιβών για τους πιστοποιημένους εκπαιδευτές.
Η ΣΥΝΕΞΕΛΙΞΗ δεν πρόκειται να επιτρέψει η Κυβερνητική αδιαφορία να απαξιώσει περαιτέρω τον σιδηρόδρομο, όπως κάνει 2 χρόνια τώρα. ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΡΙΣΟΥΜΕ στο οδικό λόμπι και όσους το υπηρετούν, όσα με κόπο καταφέραμε την περίοδο 2015-2019, με τα έργα πνοής που ολοκληρώθηκαν στην υποδομή και την τεράστια δυναμική που ανέπτυξαν οι επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
Πέρα από τις δηλώσεις για το «Βέλος» σε συστημικά μέσα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών οφείλει να κάνει την αυτοκριτική της για τα έργα που κωλυσιεργούν και την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής με χαρακτηριστικά τα 27 χιλιόμετρα βραδυποριών στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, σήμερα 19 Αυγούστου, και το απαράδεκτο φαινόμενο της καθολικής έλλειψης σταθμαρχών και κλειδούχων.
ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει καταβληθεί ΑΚΟΜΑ μεγάλο μέρος της Κρατικής επιχορήγησης για το 2020, ενώ τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έλαβαν ελάχιστες αποζημιώσεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID και σε σχέση με όσα έλαβαν ανταγωνιστικά μέσα στον σιδηρόδρομο.(ΚΤΕΛ-Αεροπορικές εταιρείες).
Η συμφωνία του Σωματείου μας, έστειλε ένα μήνυμα σαφές σε όσους προσπάθησαν ΦΑΝΕΡΑ να συνάψουν ατομικές συμφωνίες και με γραπτές δηλώσεις υποταγής στην εργοδοσία, να εκμαιεύσουν προσωπικά οφέλη. Ατομικές συμφωνίες που πλέον αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της Κυβερνητικής πολιτικής, πολιτικής που επιδιώκει την διάλυση των συνδικάτων για να επικρατήσει ο νόμος της ζούγκλας στην αγορά εργασίας.
Όσοι επιχείρησαν να κάνουν ατομικές συμφωνίες, ΟΧΙ μόνο απέτυχαν στην προσπάθεια τους αυτή, ΟΧΙ μόνο είναι υπεύθυνοι γιατί παρέσυραν 2-3 ακόμα (τόσους κατάφεραν να ξεγελάσουν) στον προσωπικό τους κατήφορο, ΟΧΙ μόνο εκτέθηκαν στο σύνολο γιατί πήραν πίσω την υπογραφή τους, αλλά κυρίως κατάφεραν να ΘΥΜΙΣΟΥΝ σε όλους εμάς στην +ΣυνΕξέλιξη, όσα μας χωρίζουν στον τρόπο σκέψης και δράσης.
Είμαστε η παράταξη που πάντα έβαζε ΜΠΡΟΣΤΑ το συμφέρον του κλάδου. Ποτέ δεν παρακαλέσαμε τον εργοδότη, για να πάρουμε μια θεσούλα σε ένα γραφείο. ΝΤΡΟΠΗ! Ποτέ δεν υποκινήσαμε μηχανοδηγούς να υπογράψουν δηλώσεις υποταγής, στην εργοδοσία. Αλήθεια με τον τρόπο αυτό νομίζουν ότι θα προαχθούν οι «Άριστοι» στον υπηρεσιακό μηχανισμό; Να τις χαίρονται αυτές τις προαγωγές και αυτές τις μεθόδους! Τους έχουν κρίνει και θα τους ξανακρίνουν οι συνάδελφοι.
Την ώρα που κάποιοι διαπραγματεύονταν ατομικά, εμείς καταφέρναμε για ΟΛΟΥΣ, 2 μέρες ειδικής άδειας για τον εμβολιασμό, αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας, συνεχή τεστ PCR σε όσους έρχονταν σε επαφή με επιβεβαιωμένα κρούσματα, ενώ προστατεύσαμε όσους νοσούσαν με ειδικές άδειες και χωρίς να κάνει η εργοδοσία χρήση των όσων ψηφίστηκαν τον Αύγουστο του 2020 (απλήρωτες υπερωρίες ως αντιστάθμισμα της καραντίνας), ενώ τον Ιούλιο καταβλήθηκαν και τα τελευταία επιδόματα ευθύνης και αναδρομικά για όσους είχαν καθυστερήσει να πληρωθούν και έτσι έκλεισε αθόρυβα και αποτελεσματικά άλλη μια εκκρεμότητα για τον κλάδο. Παράλληλα αποτρέψαμε τα δεκάωρα στις υπηρεσίες Προαστιακού στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης, με την κατάσταση όμως να απέχει από αυτό που όλοι μας επιθυμούμε για το μηχανοστάσιο αυτό, παρά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια και την ενίσχυση του με 32 νέους μηχανοδηγούς.
Η συμφωνία έστειλε και ένα μήνυμα σαφές στην εργοδοσία. Η Π.Ε.Π.Ε. είναι ενωμένη όσο ποτέ και το Σωματείο των μηχανοδηγών είναι ο εγγυητής και ο καταλύτης των εξελίξεων στο σιδηροδρομικό περιβάλλον.
Την ώρα που το Σωματείο μας έχει υπογράψει 4 Συμφωνίες και Συλλογικές Συμβάσεις τα τελευταία 4 χρόνια, με ΣΑΦΕΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ, χωρίς ΣΣΕ είναι οι συνάδελφοι στον ΟΣΕ και σε πολλές ακόμα ΔΕΚΟ. Χιλιάδες εργαζόμενοι ζούν ακόμα τον εφιάλτη της φτωχοποίησης και της αναστολής της σύμβασης της εργασίας τους ή την εργασία εκ περιτροπής. Εκατοντάδες άλλοι απολύθηκαν το τελευταίο διάστημα καθώς η Κυβέρνηση προστατεύει την εργοδοτική αυθαιρεσία. Κυβερνητική πολιτική που ΑΝΑΤΡΕΨΑΜΕ καθώς δεν επιτρέψαμε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει χρήση των αντεργατικών αυτών διατάξεων με την ΣΣΕ του Δεκέμβρη του 2020, εξασφαλίζοντας στους μηχανοδηγούς (και όχι μόνο) ΑΣΦΑΛΕΙΑ στο εργασιακό περιβάλλον και ηρεμία την περίοδο της πανδημίας.
Την ίδια ώρα, που μηχανοδηγοί προσλαμβάνονται χάρη στην δράση μας, ο ΟΣΕ είναι η μοναδική ΔΕΚΟ που δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη τα τελευταία χρόνια και οι σταθμοί κλείνουν ο ένας μετά τον άλλο, δυσχεραίνοντας την καθημερινή μας εργασία (Κόρινθος-Κιούρκα-Έδεσσα-Τιθορέα). Η ηγεσία του Δευτεροβάθμιου Οργάνου εκπροσώπησης των σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.) , έχει μάλλον…εγκλωβιστεί στο Καλλίδρομο και ακόμα ψάχνει την σκόνη στο τούνελ, ενώ αυτόν τον καιρό ασχολείται με την δημιουργία νέων Σωματείων στον ΟΣΕ, αντί να καταγγείλει την πολιτική απαξίωσης του. Ο εργοδοτικός και κομματικός συνδικαλισμός στο απόγειο του. Ανίκανοι για οτιδήποτε καλύτερο και καινοτόμο. Χωρίς ηθική και ουσιαστική νομιμοποίηση στην συνείδηση των σιδηροδρομικών, μετά τα όσα έγιναν στο συνέδριο της ντροπής (Π.Ο.Σ.- Οκτώβριος 2019) γεγονότα και διαδικασίες που ΑΚΟΜΑ διερευνά η Δικαιοσύνη.
Το αύριο ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ και να παραμένει εγκλωβισμένο σε οργανώσεις και λογικές του χτες που μόνο ζημιά έκαναν στον κλάδο μας.Στις επικείμενες συνελεύσεις προχωράμε, ΜΠΡΟΣΤΑ.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ
+ΣυνΕξέλιξη - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου