Όπως σημειώνουν, «η μέχρι τώρα λειτουργία και χρήση του από το κοινό είναι σαφώς κατώτερη των περιστάσεων και προσδοκιών» και γι’ αυτό πολλοί κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της δυτικής Κορινθίας μετακινούνται με δικά τους μέσα μέχρι το Κιάτο για να επιβιβαστούν στον Προαστιακό.
Επιπλέον, «οι περισσότεροι νέοι σταθμοί, όπως του Ξυλοκάστρου και άλλοι, στερούνται βασικών υπηρεσιών και υποδομών, όπως τα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών, οι δρόμοι σύνδεσης με τον αστικό ιστό, η συγκοινωνία, η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, κλπ», ενώ λόγω τις έλλειψης προσωπικού λίγοι εργαζόμενοι απασχολούνται με εξαντλητικά ωράρια. Την ίδια στιγμή, καθυστερεί και η προοπτική ηλεκτροκίνησης της γραμμής η οποία θα μπορούσε να δώσει λύση σε πολλά προβλήματα.
Οι βουλευτές ζητούν από τον υπουργό ενημέρωση για τις ενέργειές του προκειμένου να λειτουργήσει πλήρως η γραμμή Κιάτο – Αίγιο, για την αναμόρφωση των δρομολογίων ώστε να εξυπηρετούνται όσοι μετακινούνται για λόγους εργασίας, καθώς και για το χρονοδιάγραμμα των έργων της ηλεκτροκίνησης της γραμμής:
Ακολουθεί η ερώτηση των βουλευτών:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού η γραμμή του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Κιάτο – Αίγιο. Συνολική απαξίωση στη λειτουργία του έργου»
Στις 22/06/2020 ξεκίνησε η επέκταση λειτουργίας του Προαστιακού από Κιάτο μέχρι Αίγιο που προβλέπει τρείς νέους βασικούς Σταθμούς (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο) και έξι Στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη).
Πρόκειται για ένα νευραλγικό έργο που επανεκκίνησε και δρομολογήθηκε πλήρως από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η έναρξη λειτουργίας του, όμως, δεν έγινε με την απαιτούμενη επάρκεια και οργάνωση, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής.
Για το θέμα αυτό , είχαμε καταθέσει σχετική Ερώτηση στις 10/07/2020, χωρίς να υπάρξουν ουσιαστικές βελτιώσεις στα ζητήματα που θέταμε.
Συγκεκριμένα, η πυκνότητα των ημερήσιων δρομολογίων παραμένει περιορισμένη, ενώ πολύ συχνά παρατηρούνται καθυστερήσεις λόγω τεχνικών και άλλων προβλημάτων. Επιπλέον, το πρόγραμμα των δρομολογίων όπως έχει διαμορφωθεί συνεχίζει να μην ανταποκρίνεται στα ωράρια των εργαζόμενων προκειμένου να βρίσκονται εγκαίρως στη δουλειά τους, καθώς και των πολιτών που μετακινούνται για συναλλαγές σε υπηρεσίες, κλπ.
Με αυτό τον τρόπο, συρρικνώνεται και απαξιώνεται ο ρόλος ενός σύγχρονου και πολυαναμενόμενου έργου με τεράστιο κοινωνικό, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό όφελος για την περιοχή της Δυτικής Κορινθίας και της Αιγιαλείας, που μπορεί πολλαπλά να συμβάλει στην ποιότητα ζωής, την ασφάλεια και την αποκέντρωση από τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Δυστυχώς, η μέχρι τώρα λειτουργία και χρήση του από το κοινό είναι σαφώς κατώτερη των περιστάσεων και προσδοκιών, με αποτέλεσμα πολλοί από τους καθημερινούς χρήστες του Προαστιακού κυρίως από τη Δυτική Κορινθία να μετακινούνται ακόμα στο Κιάτο για να επιβιβαστούν εκεί. Οι περισσότεροι νέοι σταθμοί, όπως του Ξυλοκάστρου και άλλοι, στερούνται βασικών υπηρεσιών και υποδομών, όπως τα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών, οι δρόμοι σύνδεσης με τον αστικό ιστό, η συγκοινωνία, η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, κλπ. Την ίδια στιγμή, υπάρχει έλλειψη επαρκούς προσωπικού και μέσων, με τους ελάχιστουςεργαζόμενους να απασχολούνται σε εξαντλητικά πολλές φορές ωράρια και χωρίς βασικά εργασιακά δικαιώματα, για να καλυφθούν οι ανάγκες. Τέλος, η ηλεκτροκίνηση των συρμών που θα μπορούσε να εκσυγχρονίσει και να δώσει λύσεις σε πολλά ζητήματα, καθυστερεί απελπιστικά και παραπέμπεται στις καλένδες.
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια εικόνα εγκατάλειψης ενός έργου που αποτελούσε πάγιο και πολυαναμενόμενο αίτημα της περιοχής και που μόλις πρόσφατα εγκαινιάστηκε με τα χρήματα των φορολογουμένων πολιτών με την κυβέρνηση να το έχει αφήσει στον «αυτόματο», υποβαθμίζοντας το κοινωνικό δικαίωμα της ασφαλούς και γρήγορης συγκοινωνίας για όλους.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί, ώστε να λειτουργήσει πλήρως και ολοκληρωμένα η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Κιάτο – Αίγιο, ενισχύοντας τις υποδομές, τις υπηρεσίες και το προσωπικό του, αποκαθιστώντας έτσι την εμπιστοσύνη των πολιτών σε ένα αξιόπιστο, ασφαλές και προσιτό για την καθημερινότητά τους Μέσο Μεταφοράς;
Θα προχωρήσει επιτέλους στην διαμόρφωση του ημερήσιου προγράμματος δρομολογίων, μετρόπο ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται εγκαίρως όσοι μετακινούνται για λόγους εργασίας και για άλλες υποχρεώσεις τους κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα?
Πότε προγραμματίζεται η εισαγωγή του συστήματος ηλεκτροκίνησης στους συρμούς που θα δώσει σημαντικές λύσεις στην καθημερινή αλλά και μακροπρόθεσμη λειτουργία του Προαστιακού?
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Ψυχογιός Γεώργιος
Παππάς Νίκος
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου