Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Νέα υποβάθμιση του έργου της ηλεκτροκίνησης Βόλου_Λάρισας

Το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας, δηλαδή, της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης του Βόλου με τη Λάρισα και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και της αποτελεσματικής σύνδεσης της βιομηχανικής ζώνης του Βόλου (Α’ ΒΙΠΕ) με το λιμάνι, το Αεροδρόμιο της Αγχιάλου και τον Αλμυρό, με ταυτόχρονη κατάργηση της παράκαμψης «S» της Ν. Ιωνίας, απασχολεί την τοπική κοινωνία έντονα εδώ και αρκετά χρόνια. 
Το 2015 και μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από το ΣΥΡΙΖΑ, το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας και της επαναχάραξης της γραμμής έγινε προτεραιότητα, οδηγώντας ουσιαστικά στο σχεδιασμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης ως: Σταθμός Βόλου-Α’ ΒΙΠΕ-Λατομείο-Λάρισα, καταργώντας τη σημερινή σύνδεση: Σταθμός Βόλου-Μελισσάτικα-Ν. Ιωνία-Λατομείο. 
Οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης που αφορούσαν το νέο σχεδιασμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης Βόλου-Λάρισας στις αρχές του 2018 υποβλήθηκαν στην αρμόδια διαχειριστική αρχή, ώστε να λάβουν την απαραίτητη έγκριση για τη δημοπράτηση και υλοποίηση του έργου. 
Τα τεύχη δημοπράτησης εγκρίθηκαν τελικά από τη διαχειριστική αρχή, μετά το πέρας δυσανάλογου χρονικού διαστήματος, το Σεπτέμβριο του 2019. Ωστόσο, από τότε η δημοπράτηση του έργου για την επαναχάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας και της κατάργησης της παράκαμψης του «S» από τη Ν. Ιωνία, δεν έχει προχωρήσει.
Πριν από περίπου 4 μήνες ανακοινώθηκε πως η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με την Α’ ΒΙ.ΠΕ., τη Β’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, το Αεροδρόμιο της Αγχιάλου και τον Αλμυρό πέρασε στη φάση της δημοπράτησης και πλέον οδεύει προς αξιολόγηση των προσφορών. Τοπικά δημοσιεύματα στις 17/02/2022 αναφέρουν στοιχεία για αποκλεισμό της ηλεκτροκίνησης του Βόλου από τη διαγωνιστική διαδικασία για το πακέτο των σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ.
 Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι στα σιδηροδρομικά έργα που δρομολογούνται και τα οποία αναβαθμίζουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμένων της χώρας καθώς και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη, δεν περιλαμβάνεται για ακόμα μία φορά η χρηματοδότηση του έργου ηλεκτροκίνησης του Βόλου, παρά τα όσα είχαν ανακοινωθεί. 
Ο σχεδιασμός της νέας σιδηροδρομικής γραμμής εξυπηρετεί την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών, κατ’ επιταγή και του σχεδιασμού που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς με τον τρόπο αυτό, λιμάνι Βόλου και ΒΙΠΕ συνδέονται άμεσα και αποτελεσματικά όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, προωθώντας ταυτόχρονα τη διευκόλυνση της σύνδεση με το επιβατικό αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου και τη Βιομηχανική Περιοχή Αλμυρού. Ταυτόχρονα ο ανωτέρω σχεδιασμός εξυπηρετεί και την αναμενόμενη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην περιοχή του Βελεστίνου, έργο που θα αναβαθμίσει την οικονομική ζώνη ολόκληρης της Μαγνησίας και θα μετατρέψει την περιοχή σε εμπορευματικό κόμβο της κεντρικής Ελλάδας.
 Η μη ένταξη του έργου της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας στο νέο χρηματοδοτικό πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ, συνιστά εκ νέου υποβάθμιση της προσπάθειας εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής σύνδεσης στη Μαγνησίας, και θέτει για ακόμα μία φορά το Βόλο εκτός των κονδυλίων για αναβάθμιση μεγάλων έργων υποδομής. 
Επειδή, το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας, δηλαδή, της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης του Βόλου με τη Λάρισα και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και της αποτελεσματικής σύνδεσης της βιομηχανικής ζώνης του Βόλου (Α’ ΒΙΠΕ) με το λιμάνι, το Αεροδρόμιο της Αγχιάλου και τον Αλμυρό αποτελεί διαχρονικό ζητούμενο για την τοπική κοινωνία.
 Επειδή, η ολοκλήρωση του εξυπηρετεί την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή, προωθώντας ταυτόχρονα τη διευκόλυνση της σύνδεση με το επιβατικό αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου και τη Βιομηχανική Περιοχή Αλμυρού, αλλά και το σχεδιασμό για δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην περιοχή του Βελεστίνου.
 Επειδή, πριν από περίπου 4 μήνες ανακοινώθηκε πως η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με την Α’ ΒΙ.ΠΕ., τη Β’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, το Αεροδρόμιο της Αγχιάλου και τον Αλμυρό πέρασε στη φάση της δημοπράτησης και πλέον οδεύει προς αξιολόγηση των προσφορών.
 Επειδή, τοπικά δημοσιεύματα στις 17/02/2022 αναφέρουν ότι στο κονδύλι της ΕΡΓΟΣΕ για σιδηροδρομικά έργα που δρομολογούνται και τα οποία αναβαθμίζουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμένων της χώρας καθώς και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη δεν περιλαμβάνεται για ακόμα μία φορά το έργου ηλεκτροκίνησης Βόλου. 
Επειδή, το γεγονός αποτελεί εκ νέου υποβάθμιση της προσπάθειας εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής σύνδεσης στη Μαγνησίας. 

Ερωτάται ο αρμόδιοςΥπουργός: 

1. Είναι αλήθεια ότι στη διαγωνιστική διαδικασία για το πακέτο των σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ για σιδηροδρομικά έργα που δρομολογούνται και τα οποία αναβαθμίζουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμένων της χώρας καθώς και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη, δεν περιλαμβάνεται το έργο για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με την Α’ ΒΙ.ΠΕ., τη Β’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, το Αεροδρόμιο τηςΑγχιάλου καιτον Αλμυρό παρά τα όσα είχαν ανακοινωθεί; 
2. Προτίθεται να παρέμβει, ώστε να χρηματοδοτηθείάμεσα καινα δρομολογηθείτο έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας που είναι ένα έργο πνοής που θα εκσυγχρονίσει τις μεταφορές στην περιοχή και θα συμβάλει στην ολιστική ανάπτυξης της Μαγνησίας; 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

 Παππάς Νικόλαος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου