Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022

ΠΕΠΕ: Απάντηση στην χυδαιότητα του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Ανακοίνωση για την ΣΣΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΣΕ  - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΧΥΔΑΙΟΤΗΤΑ  ΤΟΥ ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ

             «ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ»

Συναδέλφισες, συνάδελφοι

 Στην συνάντηση με την Διοίκηση της Hellenic Train την περασμένη Πέμπτη 21 Ιουλίου επιβεβαιώθηκαν τα όσα είχαμε αναφέρει για το ξεπάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων και την άρση του πλαφόν στις ΑΥΞΗΣΕΙΣ που είχαν λάβει

οι εργαζόμενοι στην τεχνική βάση μετά την εξαγορά της πρώην ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2019. Με αναδρομική ισχύ από την 1/1/2022.

Το Σωματείο μας δεν είχε καμία πρόθεση να εκδώσει ανακοίνωση για την εξέλιξη αυτή, αλλά η χυδαία πραγματικά ανακοίνωση του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ μας αναγκάζει να τοποθετηθούμε  για τα όσα έχουμε ζήσει τα τελευταία 3 χρόνια.

Αφού ζήτησαν να εφαρμοστούν οι όροι που είχαν προβλεφτεί στην ΣΣΕ, οι συνδικαλιστές του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ θυμήθηκαν τον κάκιστο εαυτό τους. Απο τον Ιούλιο του 2020 το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποσχόταν με ανακοινώσεις του, ότι θα…. κατήγγειλε την επιχειρησιακή ΣΣΕ , την ΣΣΕ που είχαν λοιδορήσει το 2018 οι εκπρόσωποι του σε συνεδρίαση του ΔΣ της ΠΟΣ, την ίδια  ΣΣΕ που τελικά έφτασαν να  παρακαλούν να εφαρμοστεί.

                               Αποκατάσταση της αλήθειας

1.     Η πρώην ΕΕΣΣΤΥ εξαγοράστηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2019. Κανένας όρος δεν προβλέπει ότι σε περιπτώσεις εξαγοράς το προσωπικό που απορροφάται εντάσσεται (και μάλιστα άμεσα) στο μισθολόγιο της μητρικής εταιρείας.

2.     Όταν οι συνδικαλιστές του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιλούν για τους νέους τεχνίτες, οφείλουν πρώτα να τους εξηγήσουν ΓΙΑΤΙ όταν προσλήφθηκαν στην ΕΕΣΣΤΥ αμείβονταν με ατομικές συμβάσεις και δεν είχαν ενταχθεί στο μισθολόγιο της. Με ατομικές συμβάσεις με μισθούς πολύ κατώτερους από όσους ίσχυαν για τους «παλιούς εργαζόμενους». Αποτέλεσμα της συνδικαλιστικής ανεπάρκειας των εκπροσώπων των εργαζομένων στην τεχνική βάση και της αδιαφορίας τους για τους νέους εργαζόμενους (ούτε κρατήσεις για το εφάπαξ δεν γίνονταν ή ένταξη των νέων τεχνιτών στα ΒΑΕ του ΙΚΑ) , ήταν στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ να έχει δημιουργηθεί μια μισθολογική βαβέλ, όπου κανένα αντικειμενικό κριτήριο δεν υπήρχε για τους μισθούς που προσφέρονταν στους νεοπροσλαμβανόμενους. Οι νέοι τεχνίτες γνωρίζουν πολύ καλά και ποιος και τι και πως τους εκμεταλλεύεται  ακόμα και σήμερα ένα κατεστημένο που αρνείται να αποδεχτεί την πραγματικότητα.

3.      Το ΣΕΠ –ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναρωτιέται πως θα έβγαιναν σε αναστολή εργαζόμενοι σε εταιρεία που «επιδοτείται». Ας ρωτήσει η ηγεσία του, πως βγήκαν σε αναστολή οι εργαζόμενοι στην Aegean και στα ΚΤΕΛ,  που επίσης επιδοτούνται με δεκάδες εκατομμύρια των Ευρώ. Αν δεν τους αρκούν οι απαντήσεις, ας ρωτήσει τους 1100  πρόσφατα απολυμένους της ΛΑΡΚΟ. Ποιον νομίζουν ότι κοροϊδεύουν. Όχι μόνο το μέτρο θα εφαρμοζόταν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά η Διοίκηση της είχε δείξει τις προθέσεις της από τον Απρίλη του 2020 όταν και δεν ανανέωσε τις συμβάσεις σε 100 νέους τεχνίτες, ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΗ  τις συνέπειες  της κρίσης του Covid.  Τους ξέχασαν άραγε οι  συνάδελφοι του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ;  Τους  τα θυμίζουμε εμείς. Που ήταν για τους 100 αυτούς τεχνίτες η Κυβέρνηση που επιδοτεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Γιατί δεν τους προστάτεψε η επιδότηση. Που είσαστε εσείς συνάδελφοι του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ τότε για να τους προστατέψετε αφού η εταιρεία «επιδοτείται». ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ούτε τους 21 συναδέλφους που δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις τους στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ τον Αύγουστο του 2019. Που ήσαστε τότε  

4.     Δεν καταβάλεται – Δεν αναζητείται. Σύμφωνα με την Νομική Υποστήριξη του Σωματείου μας, κανένα πρόβλημα δεν υφίσταται για όσους θέλουν να διεκδικήσουν αμοιβές. Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ το γνωρίζει πολύ καλά αυτό, όπως και η Νομική του εκπροσώπηση. Γιατί όμως εδώ και 2 χρόνια δεν έχει δικαστεί ούτε μια αγωγή, έστω και για την «ένταξη του 2019» όπως διατείνονται στο ΣΕΠ ; Πεδίο δόξης λαμπρόν αλλά καμία ουσιαστική ενέργεια. Προφανώς κάποιοι ψάχνουν δικαιολογίες για να έχουν ένα αφήγημα.

5.     Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποχώρησε από την διαπραγμάτευση για την ΣΣΕ το 2020 γιατί οι συνδικαλιστές του γνώριζαν πολύ καλά το περιβάλλον που διεξαγόταν αυτή και δραπέτευσαν κυριολεκτικά από την ευθύνη που τους αναλογούσε. Προτίμησαν να φύγουν, να εισπράξουν τα 60-100 Ευρώ της αύξησης για το 2021 και να κάθονται 21 μήνες τώρα να μοιρολογούν για την «κακιά ΣΣΕ», που όμως ζητάγανε επιτακτικά να εφαρμοστεί. Ξαναρωτάμε,  γιατί δεν την κατήγγειλαν όπως επαίρονταν ότι θα έκαναν. Ποιος τους εμπόδισε αφού προσδιορίζονταν και ως «επιχειρησιακό» Σωματείο;

6.     Tα 650 ως μισθός νεοπροσλαμβανόμενου θεσπίστηκαν το 2018, όταν ο βασικός κατώτατος μισθός ήταν στα 560 Ευρώ και ο υποκατώτατος για νέους κάτω των 25 στα 450 Ευρώ. Δηλαδή 90 Ευρώ πάνω από τον τότε κατώτατο μισθό! Μάλλον το ξέχασαν και  αυτό στο ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή αλλιώς θυμούνται ότι τους βολεύει!

7.     Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΑΡΝΗΘΗΚΕ να στείλει εξώδικο για την υλοποίηση του όρου για την άρση του πλαφόν και τις μισθολογικές ωριμάνσεις. Το έκανε το Σωματείο μας ΜΑΖΙ με την  ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Γιατί αρνήθηκαν, θα εξηγήσουν στους εργαζόμενους;  Μήπως γιατί οι  συνδικαλιστές του ΣΕΠ ήταν αυτοί που  διακινούσαν μετά την συνάντηση τους με την Διοίκηση και με γραπτή  ανακοίνωση στις 22 Μαΐου,  ότι οι αυξήσεις θα δοθούν μόνο από το ύψος των κερδών; Και τι είπαν όταν η Διοίκηση τους είπε ότι «Φαίνεται ότι η εταιρία είναι  θετική κατά 54.000 ευρώ   και αυτά πρέπει να δώσουμε !!!;  Το ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ απάντησε γραπτώς –με ανακοίνωση-  πως αυτή η εξέλιξη πρέπει να …προβληματίσει τους εργαζόμενους. Σήμερα και αφού άλλοι ΕΛΥΣΑΝ το θέμα, εμφανίζονται ως τιμητές! ΝΤΡΟΠΗ.

8.     ΑΝ η εταιρεία δεν ήταν κερδοφόρα, τι θα γινόταν αναρωτιούνται στο ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την απάντηση οι συνδικαλιστές του, δεν θα την μάθουν ποτέ. Το Σωματείο μας όμως είχε ενημερώσει τα μέλη του από τον Απρίλη του 2022.

 

Συνάδελφοι – Συναδέλφισες

 Το Σωματείο μας έχει υπογράψει τα τελευταία 5 χρόνια, 2 Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και 4 Συλλογικές Συμφωνίες και διαχρονικά υπήρξε αλληλέγγυο στα αιτήματα και τις διεκδικήσεις όλων των  εργαζομένων.

 

Υποδείξεις από όσους διαχρονικά προσπάθησαν να υποβαθμίσουν το επάγγελμα μας και από αυτούς που  έστελναν εξώδικα που προέβλεπαν   μειώσεις βασικών μισθών για τους μηχανοδηγούς τον Αύγουστο του 2020 και μετά εν μέσω πανικού διόρθωναν τα «λάθη τους» , το Σωματείο των μηχανοδηγών δεν δέχεται.

Και ασφαλώς στις νέες διαπραγματεύσεις θα είμαστε παρόντες όχι μόνο  γιατί ο Νόμος μας δίνει το δικαίωμα αυτό αλλά  γιατί θέλουμε να θαυμάσουμε  αυτούς που δεν έχουν υπογράψει καμία σύμβαση με αυξήσεις από το 2007 και μέχρι σήμερα, να καταφέρνουν για όσους εκπροσωπούν έστω και αυτά τα 100 Ευρώ αύξησης το μήνα. Αυτά που κατάφεραν το 2021 «αυτοί που δεν διαπραγματεύτηκαν» εν μέσω υγειονομικής κρίσης.

Μέχρι τότε η ιστορία γράφει ότι οι εργαζόμενοι στην τεχνική βάση από 1.1.2022 θα λάβουν αναδρομικά (και εκτός της αύξησης 60-100 Ευρώ που έλαβαν το 2021)  έως και 350 Ευρώ το μήνα χάρη ΚΑΙ στην υπογραφή της Π.Ε.Π.Ε.

Αυτή είναι μια ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ για όσους ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗΚΑΝ καθώς μέσα σε 2 χρόνια το προσωπικό της τεχνικής βάσης εντάσσεται ΠΛΗΡΩΣ στην επιχειρησιακή ΣΣΕ. Και μάλιστα σε 2 χρόνια με κρίση υγειονομική, πληθωριστική, ενεργειακή και με τον σιδηρόδρομο να υποχρηματοδοτείται.

Όπως είπαμε στους εκπροσώπους του ΣΕΠ  και στην τελευταία συνάντηση, όπου δεν είχαν το θάρρος να ρωτήσουν ούτε πως θα υλοποιηθεί η Σ.Σ.Ε. , εμείς θα είμαστε παρόντες και θα συνομιλήσουμε σύντομα  με ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους στην Hellenic Train.

                              Γιατί πλέον οι εργαζόμενοι ΞΕΡΟΥΝ.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 22/5/2022 άλλωστε ήταν αποκαλυπτική.

Είναι μια ανακοίνωση ΜΝΗΜΕΙΟ εργοδοτικού συνδικαλισμού για το πως αντιμετώπισαν συνδικαλιστές  τις αιτιάσεις της Διοίκησης για ένα ζήτημα ξεκάθαρο και υπέρ των εργαζομένων.

 

O Πρόεδρος                     Ο Γ. Γραμματέας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου