Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

Γιάννης Μπαϊρακτάρης: «Εδώ και τρία χρόνια υπάρχει πλήρης απαξίωση του σιδηροδρόμου»

«Ζούγκλα» η γραμμή Βόλου- Λάρισας- Άκοπα δέντρα και πλημμελής συντήρηση

Για πλήρη απαξίωση του σιδηροδρόμου τα τελευταία τρία χρόνια επί κυβέρνησης ΝΔ έκανε λόγο ο κ. Γιάννης Μπαϊρακτάρης, 
Πρόεδρος του Συμβουλίου αντιπροσώπων (Σ.Τ.Α.)  της Πανελλήνιας Ένωσης Έλξης (μηχανοδηγών),  καθώς δεν έχουν γίνει καθόλου προσλήψεις, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τη δυναμική του. Μιλώντας ο ίδιος στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη τόνισε πως και η γραμμή Βόλου- Λάρισας έχει πολλά προβλήματα, επισημαίνοντας πως σε πολλά σημεία της είναι σκέτη «ζούγκλα» με άκοπα δέντρα, χόρτα αλλά και πλημμελή συντήρηση της γραμμής.


«Η απαξίωση του σιδηροδρόμου έχει αρχίσει από πέρυσι τον Νοέμβριο με τις συνολικότερες μειώσεις και την μείωση βαρδιών στους σταθμάρχες, στην απογευματινή βάρδια. Το Δίκτυο Σιδηροδρομικών και η Πανελλήνια Ένωσης Έλξης είχαν επισημάνει αυτά τα θέματα και στον Τύπο και είχαν προειδοποιήσει τους κατοίκους και την κοινωνία του Βόλου, ότι δεν έρχονται καλές ημέρες, ενώ υπήρχαν διαβεβαιώσεις από τον ΟΣΕ ότι αυτό θα ήταν για ενάμιση μήνα, έχει παγιωθεί εδώ και έξι μήνες και με το καινούργιο οργανόγραμμα του ΟΣΕ δεν εμπεριέχει τον Βόλο διοικητικά ως επιθεώρηση ούτε για το 4ο τμήμα γραμμής. Αυτό σημαίνει απαξίωση σε διοικητικό κομμάτι, καθώς δεν υπάρχουν θέσεις σταθμαρχών και κλειδούχων», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαϊρακτάρης, αναφερόμενος στην κατάσταση του σιδηροδρόμου και σε τοπικό επίπεδο.

Τόνισε δε, πως επί τρία χρόνια η κυβέρνηση δεν έχει προβεί ούτε σε μία πρόσληψη και γενικότερα με τις κινήσεις της έχει απαξιώσει τον σιδηρόδρομο και σε τοπικό επίπεδο  στη γραμμή Βόλου- Λάρισας αλλά και την  εξυπηρέτηση των επιβατών.

«Ζούγκλα» η γραμμή Βόλου- Λάρισας


Ο κ. Μπαϊρακτάρης μίλησε και για τη γραμμή Βόλου- Λάρισας και τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν για την ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων.

«Σε 61 χλμ γραμμή τα 15χλμ  είναι ζούγκλα. Δεν έχουν εγκριθεί εργολαβίες για κόψιμο δέντρων κ.α., δεν δουλεύουν όπως θα έπρεπε οι αυτόματες διαβάσεις, έχει γεμίσει με βραδυπορίες όλη η γραμμή. Πριν 3-4 ημέρες είχαμε επτά βραδυπορίες των 6 χλμ, έτσι δεν μπορεί ο μηχανοδηγός να έχει το αποτέλεσμα του χρόνου που θα έπρεπε να έχει για λόγους ασφάλειας.  Οι βραδυπορίες ευθύνονται στην κακή συντήρηση. Δεν υπάρχει προσωπικό στον ΟΣΕ αυτή τη στιγμή και ούτε είχε προβλεφθεί να ανανεωθεί το προσωπικό που φεύγει. Δυστυχώς έχουμε φτάσει 100 χρόνια πίσω. Δεν έχουμε ορατότητα σε πολλά σημεία της γραμμής, έχουμε πάρα πολλά θέματα που έπρεπε να τα λύσει ο ΟΣΕ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαϊρακτάρης αναφερόμενος στην τοπική γραμμή

Όμως τα προβλήματα δεν είναι μόνο αυτά. Σύμφωνα με τον ίδιο και όχι μόνο στη γραμμή Βόλου- Λάρισας αλλά και γενικά, εάν βρέχει πολύ, εάν φυσάει πολύ, κόβεται το ρεύμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, υπάρχουν προβλήματα επί της γραμμής με την πτώση δέντρων και όλα δικαιολογούνται από τον ΟΣΕ ως ακραία καιρικά φαινόμενα, με την  πραγματικότητα, να τονίζει ο ίδιος, να είναι  πολύ διαφορετική.

«Η πραγματικότητα είναι ότι εδώ και τρία χρόνια δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενες προσλήψεις που θα έπρεπε να έχει η υποδομή έτσι ώστε να εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των τρένων. Δημιουργούνται προβλήματα ακόμη και στο κομμάτι των μηχανολογικών, στο τροχαίο υλικό που έχουμε διάφορα θέματα εκεί και στο τέλος βγαίνει υπαίτια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ δεν είναι έτσι τα πράγματα», σχολίασε ο κ. Μπαϊρακτάρης.

Πόλος ανάπτυξης ο σιδηρόδρομος- Αδικαιολόγητη η απαξίωση

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου αντιπροσώπων της Πανελλήνιας Ένωσης Έλξης σημείωσε ότι δυστυχώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον στήριξης του σιδηροδρόμου ούτε στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης, με τον ίδιο να σημειώνει ότι «ο νομός Μαγνησίας είναι από τους ωραιότερους στη χώρα, υπάρχει κόσμος από τη δυτική Θεσσαλία που θα ήθελε να επισκεφθεί Σποράδες και Πήλιο και με όλα αυτά τα θέματα που έχουν δημιουργηθεί από μέρους του ΟΣΕ, της απαξίωσης του δικτύου, σκέφτεται κάποιος να προτιμήσει το τρένο. Κάθε πρωί που συναντάμε τους εργαζόμενους στο σταθμό ντρεπόμαστε να τους κοιτάμε. Επηρεάζεται η δουλειά τους από τον σιδηρόδρομο και τις ελλείψεις. Έχει φτάσει σε τέτοια απαξίωση η γραμμή Βόλος- Λάρισα, που δημιουργούνται πολλά θέματα. Έχουν ξεκινήσει έργα, όπως η ηλεκτροκίνηση και φοβάμαι ότι δεν θα τηρηθούν τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα».

Όπως τόνισε ο ίδιος στον σταθμό του Βόλου πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 4-5 σταθμάρχες για να μπορέσουν να είναι και στις δύο βάρδιες και να ενισχύουν και το τρενάκι του Πηλίου. Εκτός από αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μπαϊρακτάρη πρέπει να ενισχυθεί και το τμήμα γραμμής. «Αυτή τη στιγμή έχουμε έναν μηχανικό στο τμήμα γραμμής και δύο εργαζόμενους με μπλοκάκι. Δεν έχουν γίνει καθόλου προσλήψεις και το περίεργο είναι ότι δεν είμαστε σε περίοδο μνημονίων. Υπάρχει μια αδικαιολόγητη πολιτική στο σιδηρόδρομο», είπε ο ίδιος, σημειώνοντας πως ο σιδηρόδρομος είναι θέμα κουλτούρας και πολιτικής και η Ευρώπη και οι προηγμένες χώρες έχουν δει εδώ και αιώνες την αξία και τα οφέλη του και έχουν επενδύσει σε αυτόν.

Ο κ. Μπαϊρακτάρης σημείωσε τέλος πως ο σιδηρόδρομος αναπτύσσονταν επί της προηγούμενης κυβέρνησης κάτι που σταμάτησε τα τελευταία τρία χρόνια, επί κυβέρνησης ΝΔ

«Η μόνη ουσιαστική ανάπτυξη που έγινε τα προηγούμενα χρόνια ήταν με την προηγούμενη κυβέρνηση που παρέδωσε διπλή γραμμή στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, έκανε ηλεκτροκίνηση, έκανε όλες τις σήραγγες στους μεγάλους ορεινούς όγκους  και γενικότερα είχαμε φτάσει σε κάποια σοβαρά αποτελέσματα στην εξυπηρέτηση του κόσμου αλλά και στην μετακίνηση εμπορευμάτων και η παροχή του  σιδηροδρόμου ήταν σε εξαίρετο βαθμό. Πριν από τρία χρόνια άρχισε εντελώς  η παρακμή. Και δεν γνωρίζω εάν γίνεται σκόπιμα ή όχι. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί γίνεται, από τη στιγμή που δεν είμαστε σε εποχές μνημονίων», κατέληξε ο κ. Μπαϊρακτάρης.

www.magnesianews.gr 

1 σχόλιο:

  1. Η απαξιωση του σιδηροδρόμου ξεκίνησε από το 2010 και μετά ,τότε που έγινε ο διαχωρισμός σε κομμάτια αυτο ήταν το τέλος του

    ΑπάντησηΔιαγραφή