Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 7 Αυγούστου 2022

Εκλεκτικές συνάφειες Καραμανλή και ΚΤΕΛ

Πίσω από την αιφνιδιαστική και αναιτιολόγητη καρατόμηση του τέως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα κρύβεται η προσπάθεια του υπουργού Υποδομών για ιδιωτικοποίηση του οργανισμού και για ανάθεση του συνόλου του έργου στα ΚΤΕΛ.

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ με την ανάθεση του συνόλου του έργου στα ΚΤΕΛ χωρίς κανόνες και η άρνηση Σκόδρα να κινηθεί δικαστικά με αυτόφωρες διαδικασίες εναντίον των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις για υπογραφή ΣΣΕ ήταν οι κύριες αιτίες που βρίσκονται πίσω από την αιφνιδιαστική και αναιτιολόγητη καρατόμηση του τέως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Γιώργου Σκόδρα.

Ηταν τέτοια η προεκλογικής φύσης βιασύνη του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, που προτίμησε ακόμη και να φανεί η «εκπαραθύρωση» Σκόδρα ως προφανής απόδειξη παραδοχής της αποτυχίας της στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δεν έχει κρύψει ποτέ -αντίθετα, τις έχει σε δημόσια θέα- τις σχέσεις του με τα ΚΤΕΛ, ιδίως των Σερρών, όπου τηρώντας την οικογενειακή παράδοση ακολουθεί τις παλαιοκομματικές μεθόδους με συνέπεια: τάξιμο, στοχευμένη εξυπηρέτηση συμφερόντων για διατήρηση της εκλογικής πελατείας.

Ο ίδιος ο κ. Καραμανλής είχε επιλέξει τον κ. Σκόδρα για τη θέση αρχικά μόνο του προέδρου και τον κάλυψε πλήρως όταν αυτός επεκτάθηκε στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου εκδιώκοντας από τη θέση τον Γιώργο Σπανό. Ποτέ δεν μάθαμε τις αμοιβές του κ. Σκόδρα για τις υπηρεσίες του.

Το γυαλί ράγισε τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ο ΟΑΣΘ απαίτησε από τα ΚΤΕΛ ένα εκατομμύριο ευρώ προκειμένου να υπογράψει την παράταση της σύμβασης για το έργο στις 25 από τις 31 περιαστικές γραμμές που το ΚΤΕΛ εξυπηρετεί και σήμερα.

Περιγράφοντας τότε την υπόθεση («Κινδυνεύει να μείνει χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη», «Εφ.Συν.» 9.2.2022) είχαμε σημειώσει ότι το υπουργείο είχε πάρει στραβά τις θέσεις Σκόδρα και τη διαμάχη του με τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Κάποιοι προανήγγειλαν τότε ότι ο Σκόδρας «είναι τελειωμένος» προσδιορίζοντας αλλαγή του για την άνοιξη. Τελικά φτάσαμε Αύγουστο…

Η αγορά βοά ότι είναι σε εξέλιξη μεθοδική προσπάθεια του υπουργού Υποδομών να χαρίσει όλες τις αστικές και υπεραστικές γραμμές στα υπάρχοντα ΚΤΕΛ με το πρόσχημα της συμμόρφωσης του ελληνικού θεσμικού πλαισίου στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370/2007. Οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι προτιμούν τις φήμες από τις διαβεβαιώσεις του κ. Καραμανλή ότι θα γίνονται σωστές διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάθεση των γραμμών με διαφανείς διαγωνισμούς.

«Διαβολική σύμπτωση»



Είναι αφενός οι ιστορικές «συγγένειες», αφετέρου τα δεδομένα. Μιλούν για «σκανδαλωδώς ευνοϊκές για τα ΚΤΕΛ πρακτικές της κυβέρνησης» με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις «πάσες του επιτελικού κράτους στα ΚΤΕΛ αφού στη Θεσσαλονίκη υπαγόρευσαν την εκχώρηση των περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ, βάζοντας μάλιστα και τα ΚΤΕΛ Σερρών στα οποία τώρα θέλουν να δώσουν ακόμη ένα μέρος». Διερωτώνται «από πού κι ως πού το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Σερρών παρέχει αστικά λεωφορεία; Είναι διαβολική σύμπτωση ότι πρόκειται για τον νομό στον οποίο εκλέγεται ο κ. Καραμανλής…».

Μόλις πριν από λίγες μέρες γινόταν γνωστό (grtimes.gr, 27.7.2022) ότι στα ΚΤΕΛ Σερρών θα δίνονταν άλλες τρεις -ίσως και 7- γραμμές της Θεσσαλονίκης (Πανόραμα, Χορτιάτης και Φίλυρο) επιπλέον των 9 από τις 31 περιαστικές γραμμές που τα ΚΤΕΛ έχουν αναλάβει. Και ο κ. Καραμανλής επιδεικνύει ανέμελα τις ιδιαίτερα φιλικές σχέσεις του, όπως στο ενσταντανέ της 26ης Μαρτίου 2022 που δημοσιεύτηκε στα σερραϊκά μέσα με την εύγλωττη λεζάντα «μέσα σε εξαιρετικό κλίμα ολοκληρώθηκε το γεύμα που παρέθεσε η διοίκηση του ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ προς τιμήν του Υπουργού Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, σε κεντρικό εστιατόριο της πόλης» (βλ. φωτογραφία).

Ο Γρηγόρης Δημητριάδης και ο ΟΑΣΘ

Υπάρχουν φυσικά και πολλά άλλα ανοιχτά ζητήματα, ωστόσο η παραίτηση του διευθυντή του πολιτικού γραφείου του πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη, βάζει εκτάκτως επί τάπητος το μεγαλύτερο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ΟΑΣΘ, τον περίφημο «Ψηφιακό Μετασχηματισμό», ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ, που έχει κατοχυρωθεί στην ΤΕΡΝΑ αλλά μετρά ήδη… τέταρτη παράταση.

Κατά πληροφορίες υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους ενδιαφερόμενους, διότι το θέμα το «έτρεχε» ο κ. Δημητριάδης και τώρα γίνεται αντιληπτό ότι δεν θα προχωρήσει πριν από τις επόμενες εκλογές. Κοντά σ’ αυτό ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες της τελευταίας στιγμής έλεγαν ότι ακόμη και ο Κωνσταντίνος Ταγγίρης, που παρουσιάζεται ως διάδοχος του κ. Σκόδρα, το… ξανασκέφτεται.

www.efsyn.gr -



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου