Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2022

«Αναστάτωση» εργαζομένων σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ από τυχόν ένταξη στο Υπερταμείο

«Αναστάτωση» προκλήθηκε σε εργαζομένους των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, έπειτα από την παρουσίαση των βασικών αξόνων του νομοσχεδίου για την ανασυγκρότηση των δυο εταιρειών. Αιτία, ο τρόπος επιλογής της διοίκησής τους, καθώς στην παρουσίαση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι θα συγκροτηθεί «Επιτροπή Επιλογής» που θα απαρτίζεται από τουλάχιστον τρία μέλη, τα οποία θα προέρχονται από:

Εκπρόσωπο/ους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εκπρόσωπο της ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο) και έναν ανεξάρτητο αξιολογητή, με διεθνή εμπειρία σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού.

Αρκετοί σιδηροδρομικοί, με τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου, αναρωτήθηκαν: «Γιατί το Υπερταμείο να συναποφασίζει για τις διοικήσεις, αφού δεν διαθέτει μετοχικό ποσοστό στις δυο εταιρείες; Αποτελεί “προάγγελο” εξελίξεων;».

Από την πλευρά τους, τόσο το υπουργείο, όσο και το Υπερταμείο τόνιζαν ότι «δεν υφίσταται τέτοιο θέμα».  

Πως διαμορφώνεται ο «χάρτης» στον σιδηρόδρομο, εάν ψηφιστεί το νομοσχέδιο για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ;

Ο ΟΣΕ θα «χάσει» ως θυγατρική την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα υπαχθεί απευθείας στο δημόσιο.

Αντίστοιχα, το Υπερταμείο διαθέτει τη ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είναι ιδιωτική εταιρεία (ανήκει στην ιταλική FS).

Πάντως, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, ο σιδηρόδρομος χρήζει άμεσων βελτιωτικών παρεμβάσεων, κυρίως σε επίπεδο προσωπικού, χρηματοδότησης και συντήρησης του δικτύου.

Εάν το νομοσχέδιο, συμβάλει (άμεσα ή έμμεσα) στα ανωτέρω, τότε θα χαρακτηριστεί “επιτυχημένο”.

www.metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου