Οι προσκεκλημένοι ομιλητές, με την Επιστημονική και Επαγγελματική τους κατάρτιση θα αναδείξουν άγνωστες -έως τώρα- πτυχές της «διαδρομής» του «Μουτζούρη» στον τόπο και στον χρόνο. Σκοπός της Ημερίδας είναι να «ξανα-συστήσει» τον Τρένο του Πηλίου και την Πολιτιστική διάσταση της ύπαρξής του τόσο στο Ελληνικό όσο και στο Διεθνές κοινό καθώς και να συζητηθούν οι προοπτικές ανάπτυξής του.
Στην Ημερίδα θα παραστούν βουλευτές, εκπρόσωποι Υπουργείων, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, Φορέων, Πανεπιστημιακοί, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, ο διευθύνων σύμβουλος της HellenicTrain, ο πρόεδρος Δ.Σ. ΓΑΙΑ ΟΣΕ, εκπρόσωπος της Πρεσβείας της Ιταλίας.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
20:30 Αφίξεις – Δείπνο
ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
10.00-11.30 Διαδρομή με το θρυλικό Τρένο του Πηλίου από Άνω Λεχώνια με προορισμό τον Σταθμό των Μηλεών.
11:45-12.00 «Eυδόξιο Πνευματικό Κέντρο» Μηλεών: Προσέλευση – Έναρξη Ημερίδας
12.00-12.45 Χαιρετισμοί
– Μιχαήλ Μιτζικός, Δήμαρχος Νοτίου Πηλίου
– Eκπρόσωπος Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
– Eκπρόσωπος Υπουργείου Τουρισμού
– Αριστοτέλης Μπασδάνης, πρόεδρος Επιμελητηρίου Μαγνησίας
– Κωνσταντίνος Κεσεντές, Πρόεδρος Δ.Σ. ΓΑΙΑ ΟΣΕ
– Maurizio Capotorto, CEO Hellenic Train
– Εκπρόσωπος Ιταλικής Πρεσβείας
– Χαιρετισμοί επισήμων
12.45-15:45 Ομιλίες
Θέμα: «Διεκδικώντας την Πολιτιστική Κληρονομιά του “Μουτζούρη”» Μαρίνα – Αλίκη Δέφνερ, αρχιτέκτων-μηχανικός ΕΜΠ
Θέμα: «Ιστορική διαδρομή από το Χθες στο Σήμερα και ανάπτυξη μέσω του σιδηροδρόμου» Ιωάννης Μπαϊρακτάρης, μηχανοδηγός – μέλος του Εκτελεστικού Οργάνου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς
Θέμα: «Η συνέργεια Τουρισμού και Πολιτισμού: η σύζευξη του σιδηροδρομικού τουρισμού με την πολιτισμική κληρονομιά αναφορικά με το Τρένο του Πηλίου» Αλέξης Δέφνερ, συνταξιούχος καθηγητής Πολεοδομίας και Ελεύθερου Χρόνου, Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΤΜΧΠΠΑ), Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Γιώργος Βογιαζίδης, εντεταλμένος Διδασκαλίας, ΤΜΧΠΠΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αθανασία Κουρεμένου, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού», ΤΜΧΠΠΑ και Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Θέμα: «Το Τρένο Βόλου-Πηλίου του Evaristo de Chirico αποτυπωμένο στην “pittura meta sica” του Giorgio de Chirico» δρ. Χρύσα Δραντάκη, κοινωνιολόγος Τέχνης
Θέμα: «Το Τρένο του Πηλίου ως Τουριστική Υπερταχεία που Βρυχάται: η Δύναμη ενός Σιδηροδρομικού Παραμυθιού στην ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας του Πηλίου Νικόλαος Σαρούκος, προϊστάμενος Ελέγχου, Επιθεώρησης και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας Υπουργείου Τουρισμού
Θέμα: «Το ταξίδι του “Μουτζούρη” από την Αρχή έως Σήμερα» Γεώργιος Αποστολέρης, σιδηροδρομικός, πρ. κεντρικός σταθμάρχης Βόλου
15.45-16.15 Τοποθετήσεις / Ερωτήσεις Λήξη εργασιών Ημερίδας
16:15 Γεύμα
– Δυνατότητα παρακολούθησης Ημερίδας μέσω διαδικτύου
– Ταυτόχρονη διερμηνεία Ελληνικά / Ιταλικά
Διαδρομή με το Τρένο του Πηλίου από Άνω Λεχώνια/Άνω Γατζέα με προορισμό τον Σταθμό των Μηλεών. Μια από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον Κόσμο (60 εκατοστά) φιλοξενεί τα 4 βαγόνια του «Μουτζούρη», για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του. Από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές η διαδρομή είναι ορεινή, διασχίζοντας τις κατάφυτες πλαγιές, με την πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια.
Η μοναδική στάση του τρένου γίνεται για μόλις 15 λεπτά, στην Άνω Γατζέα, για μια διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και χρόνου περίπου 90 λεπτών. Την ευθύνη κατασκευής της γραμμής είχε ο φημισμένος Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο ντε Κίρικο. Ήταν ο πατέρας του διάσημου υπερρεαλιστή ζωγράφου Τζιόρτζιο ντε Κίρικο, που αποτύπωσε την φιγούρα του μικρού τρένου σε μερικούς από τους διάσημους πλέον πίνακές του.
Πηγή: pagasitikosnews.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου