Με οδηγό τις αρχές, τις αξίες μας και την ιστορική μας διαδρομή προτείνουμε λύσεις και αποδίδουμε τις ευθύνες που αναλογούν χωρίς σκοπιμότητες και κομματικές αγκυλώσεις. Δίχως να μηδενίζουμε καμία προσπάθεια που κινείται σε θετική κατεύθυνση είναι κοινώς παραδεκτό ότι ο σιδηρόδρομος σήμερα βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση, ίσως μια από τις χειρότερες που έχει βρεθεί στα 150 και πλέον χρόνια της λειτουργίας του.
Η ιδιωτικοποίησή του που κατά τους εμπνευστές της θα απάλλασσε τον φορολογούμενο πολίτη από τα χρέη του, με τα χρήματα αυτά θα έφτιαχναν σχολεία και νοσοκομεία και ο ανταγωνισμός θα έφερνε καλύτερες υπηρεσίες και πιο οικονομικές για τους πολίτες, δυστυχώς απέτυχε παταγωδώς. Μία αναδρομή στο κοντινό παρελθόν δεκαπενταετίας θα πείσει και τον πλέον κακοπροαίρετο για την τραγική κατάσταση που βρίσκεται, με βαρύτατες πολιτικές ευθύνες αναλογικά όλων των κυβερνήσεων.
Η σχεδόν ανύπαρκτη χρηματοδότηση στον ΟΣΕ για την συντήρηση της υποδομής, έχει ως αποτέλεσμα γραμμή και συστήματα να λειτουργούν οριακά (όπου λειτουργούν), κατεβάζοντας περαιτέρω τα στάνταρ ασφαλείας. Σε συνάρτηση με την τεραστίων διαστάσεων έλλειψη προσωπικού, δημιουργείται ένα ανυπέρβλητο εκρηκτικό μείγμα που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους. Διαχρονικά και με δεκάδες έγγραφα έχουμε επισημάνει τα θέματα ασφάλειας και έλλειψης προσωπικού χωρίς δυστυχώς να εισακουστούμε έως σήμερα.
Παρά το αξιοσέβαστο ποσό που διατίθεται για την φύλαξη συστήματα και εγκαταστάσεις βανδαλίζονται κι οι συχνές κλοπές επιβαρύνουν περαιτέρω την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση.
Η HELLENIC TRAIN παρά την ευμενή αντιμετώπιση που απολαμβάνει από τις κυβερνήσεις και κατέχοντας το μονοπώλιο στο σιδηρόδρομο, λειτουργεί ως φεουδάρχης αντιμετωπίζοντας όλους τους υπόλοιπους (πολιτεία ΟΣΕ ΓΑΙΑΟΣΕ) ως υποτελείς της. Παρά την δεκαπενταετή σύμβαση ΥΔΥ που σύναψε με το ελληνικό δημόσιο, χωρίς να συμπεριλαμβάνει τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη και κατέχοντας δεσπόζουσα θέση στη σιδηροδρομική αγορά, αρνείται εδώ και τριετία να συνάψει διεταιρική σύμβαση με τον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να μην καταβάλει τα ποσά που αναλογούν για τις παρεχόμενες από τον ΟΣΕ υπηρεσίες. Τα χρωστούμενα ποσά στον ΟΣΕ αλλά και στην ΓΑΙΑΟΣΕ για την ενοικίαση των εγκαταστάσεων του τροχαίου υλικού, αριθμούν κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Το τροχαίο υλικό που ενοικιάζει και χρησιμοποιεί συντηρείται με τα ανταλλακτικά που λεηλατεί και σκυλεύει από το τροχαίο υλικό που δεν ενοικιάζεται και ανήκει στο δημόσιο. Παρόλα αυτά οι ακινησίες και οι βλάβες είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο. Ακούει κανείς από τους κυβερνώντες; Υπάρχει πρόθεση να κοστολογηθούν στην HELLENIC TRAIN οι ζημιές στο τροχαίο υλικό που χρήζει ανάταξης ή θα τα πληρώσουν πάλι οι συνήθεις ύποπτοι δηλαδή οι φορολογούμενοι;
Για όλα αυτά και πολλά ακόμα που είναι αρμοδιότητα της ΡΑΣ η ανεξάρτητη αρχή θυμίζει πόντιο Πιλάτο. Παρεμβαίνει επιλεκτικά και στις περισσότερες των περιπτώσεων μεροληπτικά προκειμένου να διατηρηθεί το στάτους που έχει δημιουργηθεί. Σήμερα με πρόσχημα τους ευρωπαϊκούς κανόνες, που επινοεί ανάλογα με την περίσταση, παρουσιάζεται ως κραταιά αρχή αποδίδοντας ευθύνες στους άλλους (πρωτοτυπία εμπνευσμένη από την κομματική τους ταυτότητα). Όλα αυτά όμως τους τα έχουμε καταγγείλει. Τι έπραξαν έως σήμερα ενώ τα γνώριζαν; Απαιτείται άμεσα η ύπαρξη μιας πραγματικά ανεξάρτητης αρχής που θα ρυθμίζει την διαλυμένη σήμερα σιδηροδρομική αγορά.
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους αδικοχαμένους επιβάτες και συναδέλφους μας, ανέδειξε την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο σιδηρόδρομο. Πέραν αυτού όμως ανέδειξε και την επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος από τη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ, στην προσπάθεια αποποίησης και μετακύλισης των βαρύτατων πολιτικών ευθυνών που έχουν. Προσβάλλοντας τις μνήμες αλλά και τη νοημοσύνη μας, αναλώθηκαν στο αν στη Λάρισα λειτουργούσε τηλεδιοίκηση ή τοπικός χειρισμός. Εμείς τους ενημερώνουμε ότι τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης λειτουργούσαν έως το 2012. Κλοπές, βανδαλισμοί και ζημιές γινόντουσαν πάντα. Φρόντισαν όμως να τις αποκαταστήσουν;
Η αντικατάσταση του Υπουργού Μεταφορών αποδεικνύεται ότι έγινε μόνο για μια καλύτερη επικοινωνιακή διαχείριση από τον νέο υπουργό. Όλα όσα εξήγγειλε έμειναν μόνο στις εξαγγελίες. Πέραν του ότι δεν έγινε τίποτα από όλα όσα μας εξήγγειλαν, φέρνουν και τους ειδικούς από τη Γαλλία χωρίς να απαντάει κανείς για το τι ακριβώς θα κάνουν και ποιο είναι το μέγεθος των δραστηριοτήτων που θα επωμιστούν. Λόγω των εθνικών εκλογών στις 21 Μαΐου δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και τα κομματικά συμφέροντα, αποδεικνύοντας ότι απέχουμε πολύ από το να είμαστε μια κανονική χώρα. Η προσπάθεια επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου πέραν των υπαρκτών προβλημάτων αντιμετώπισε και προβλήματα που δημιουργούσαν οι κομματικές σκοπιμότητες (βλέπε πλοηγούς τρένων στην ανοιχτή γραμμή).
Ο καταλογισμός βέβαια των πολιτικών ευθυνών σύμφωνα με το πόρισμα επέφερε και τις ποινικές ευθύνες σε στελέχη του ΟΣΕ, πέραν των συναδέλφων μας που κατηγορούνται ήδη στην Λάρισα, για τυχόν ενέργειες προ πενταετίας. Εμείς διερωτώμεθα, όλοι αυτοί λειτουργούσαν αυτοβούλως; Δεν έπαιρναν εντολές από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών που απολάμβανε τις ανέσεις του κτιρίου της Μεσογείων; Μήπως κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν; Μα ποιος κυβερνάει τέλος πάντων αυτή τη χώρα;
Η ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών ανεξαρτήτως αριθμών κατέχοντας κυρίαρχη άποψη και θέση για το σιδηρόδρομο σε συνεργασία με όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις στο χώρο διατράνωνε πάντα το αίτημα για ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο.
Σήμερα καθίσταται επιτακτική ανάγκη η επανακρατικοποίηση του σιδηροδρόμου (HELLENIC TRAIN) σε ένα ενιαίο σιδηροδρομικό σύστημα (ΟΣΕ- ΕΡΓΟΣΕ-ΓΑΙΑΟΣΕ- HELLENIC TRAIN), προκειμένου να γίνει επανασχεδιασμός που θα καθιστά το τρένο ως ασφαλέστερο, ταχύτερο και οικονομικότερο μέσο μεταφοράς, με μέγιστη συμβολή στο περιβάλλον.
Εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε υπερασπιζόμενοι τον σιδηρόδρομο και τους σιδηροδρομικούς, παρά τις διαφαινόμενες μεγαλύτερες δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουμε στο προσεχές μέλλον. Είμαστε διατεθειμένοι να αποδείξουμε την ορθότητα των προτάσεών μας που είναι και προτάσεις όλου του συνδικαλιστικού κινήματος χωρίς δογματισμούς και αγκυλώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου