Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 9 Αυγούστου 2023

Εκτός... τροχιάς η διοίκηση του ΟΣΕ - Σύγχυση με μια παραίτηση στον Οργανισμό

 Τα σοβαρά ελλείμματα στη νομιμοποίηση των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ επισημαίνουν με ερώτηση στη Βουλή
έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ● Χαρακτηρίζουν παράνομη τη διαδικασία διορισμού «μεταβατικών» διοικήσεων αφού δεν έχουν εφαρμοστεί όσα προβλέπει ο νόμος 3429/2005, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα νομιμότητας και για τις αποφάσεις που λαμβάνονται από αυτές τις διοικήσεις

Πάνω από πέντε μήνες έχουν περάσει από την τραγωδία των Τεμπών και την ώρα που η κυβέρνηση κόπτεται ότι πασχίζει για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου αποκαλύπτεται ότι δεν φρόντισε καν να τοποθετήσει με νόμιμο τρόπο τις αρμόδιες διοικήσεις στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ.

Τα σοβαρά ελλείμματα στη νομιμοποίηση των διοικήσεων αναδεικνύουν με ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων στη Βουλή έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρώτο υπογράφοντα τον Χρήστο Γιαννούλη. Στο κείμενό τους ξεκινούν με αφορμή τη σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και Ελληνικού Δημοσίου που προβλέπεται από Ευρωπαϊκή Οδηγία του 2012 και επειδή δεν είχε υπογραφεί η χώρα μας παραπέμπεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Σημειώνουν αρχικά ότι η σύμβαση ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά δεν αναρτήθηκε ακόμη, όπως έπρεπε, στην πλατφόρμα ΚΗΜΔΗΣ και υπογράφεται από τη «μεταβατική διοίκηση του ΟΣΕ» που λαμβάνει αποφάσεις για πλήθος συμβάσεων έργων, υπηρεσιών, μελετών, αναθέσεων, ενώ προκύπτουν πολλά ερωτήματα για τον διορισμό της.

Συγκεκριμένα:

● Σύμφωνα με το ισχύον καταστατικό του ΟΣΕ, σε περίπτωση παραίτησης μελών του διοικητικού συμβουλίου του ο ΟΣΕ υποχρεούται να ζητήσει από τους συναρμόδιους υπουργούς «σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 4 του Ν. 3429/2005 τον διορισμό αντικαταστάτη».

● Βάσει του νόμου αυτού ο πρόεδρος, ο διευθύνων σύμβουλος και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ορίζονται και παύονται αζημίως για το Δημόσιο και για τη δημόσια επιχείρηση με κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του υπουργού που εποπτεύει τη δημόσια επιχείρηση.

● Σε διατάξεις άλλων νόμων υπάρχει αναφορά για τον διορισμό «μεταβατικού Διευθύνοντος Συμβούλου», για τον οποίο όμως απαιτείται και πάλι απόφαση του οικείου υπουργού ή κοινή απόφαση των συναρμόδιων υπουργών ή πράξη του υπουργικού συμβουλίου.

● Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται η διαδικασία της κοινοβουλευτικής ακρόασης ή παροχής γνώμης των υποψηφίων για διορισμό, όπως προβλέπεται στον Κανονισμό της Βουλής.

● Οι προβλέψεις του νόμου 3429/2005 δεν έχουν ακολουθηθεί με τον προβλεπόμενο τρόπο και η διαδικασία διορισμού «μεταβατικών» διοικήσεων στις Ανώνυμες Εταιρείες ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ είναι προδήλως παράνομη.

«Φαντάζεστε, αλήθεια, σε ποιο κίνδυνο βάζετε τη χώρα όταν τα αρμόδια όργανα (δικαστήριο) της Ε.Ε. αντιληφθούν πως η Σύμβαση την οποία απέστειλε σε αυτούς η χώρα για να αιτιολογήσει την αμέλειά της, πάσχει νομιμότητας αφού φέρει την έγκριση μη νομίμως ορισμένου προσώπου;» ρωτούν οι βουλευτές Χρήστος Γιαννούλης, Μιλτιάδης Ζαμπάρας, Κυριακή Μάλαμα, Αικατερίνη Νοτοπούλου, Γιώτα Πούλου και Ραλλία Χρηστίδου.

«Ολα τα παραπάνω, σαφώς, δεν δείχνουν υπεύθυνη αντιμετώπιση και μάλιστα ενός ζητήματος, του σιδηροδρομικού, που τόσο τραυματίστηκε από όλες τις ενέργειες και πριν αλλά και μετά από το τρομερό δυστύχημα των Τεμπών. Σύμφωνα λοιπόν με τις εξαγγελίες σας, τόσο του Πρωθυπουργού όσο και όλων των εν συνεχεία Υπουργών, θα περίμενε κανείς να βρισκόμαστε σε κατάσταση βελτίωσης και διορθωτικών ενεργειών, και όχι στην εξυπηρέτηση της λογικής του κρυψίματος του προβλήματος “κάτω από το χαλί”» επισημαίνουν οι βουλευτές/βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ.

Η «Εφ.Συν.» έχει ασχοληθεί επανειλημμένως με την έλλειψη νομιμοποίησης των διοικήσεων στους δύο οργανισμούς, οι οποίοι καλούνται να καταπολεμήσουν την εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου που οδήγησε στην απώλεια 57 συνανθρώπων μας. Στις 23/3 γράψαμε για «προκλητικά ασυμβίβαστα» καθώς τοποθετήθηκε ως μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ ο Παναγιώτης Τερεζάκης, την ίδια στιγμή που εμφανιζόταν ως εξωτερικός σύμβουλος αμειβόμενος μέσω ιδιωτικής εταιρείας. Τότε μας διεμήνυσε ότι είχε υποβάλει παραίτηση από εξωτερικός σύμβουλος την 1η Μαρτίου 2023, δηλαδή ακριβώς την επομένη του τραγικού δυστυχήματος.

Στις 20/5/23 επίσης γράφαμε για την έλλειψη της Κοινής Υπουργικής Απόφασης διορισμού και της προβλεπόμενης ακρόασης στην Βουλή ύστερα από σχόλιο της τότε βουλεύτριας του ΜέΡΑ25, Σοφίας Σακοράφα.

Η κ. Σακοράφα τόνιζε ότι ο κ. Τερεζάκης «λειτουργεί -σύμφωνα με τη νομική ορολογία- κατά “νόσφιση” δημόσιας εξουσίας», δηλαδή σφετερίζεται δημόσια θέση. Ουδεμία απάντηση υπήρξε τότε και μένει να φανεί εάν θα υπάρξει τώρα από την κυβέρνηση.

Σύγχυση με μια παραίτηση στον Οργανισμό

Ακόμη μία ένδειξη της απόλυτης σύγχυσης που επικρατεί στη διοίκηση του ΟΣΕ φανερώθηκε το βράδυ του Σαββάτου (!) στη Διαύγεια του Οργανισμού, όπου εμφανίζεται να ανακαλείται προηγούμενη απόφαση με την οποία γινόταν δεκτή η παραίτηση προφυλακισμένου στελέχους του.

Η αρχική απόφαση είχε δημοσιευτεί την Παρασκευή 4/8 και την υπέγραφε ο Π. Τερεζάκης. Σύμφωνα με την απόφαση, γινόταν δεκτή η παραίτηση του επιθεωρητή Κυκλοφορίας, Δημήτρη Νικολάου, που είχε κριθεί προφυλακιστέος για τα Τέμπη. Μάλιστα οριζόταν ως τελευταία ημέρα παραμονής στην υπηρεσία η 28η Αυγούστου και από την επόμενη μέρα 29/8/23 η εργασιακή σχέση του με τον ΟΣΕ λύεται και εκείνος διαγράφεται από τη δύναμη του τακτικού προσωπικού του.

Η παραίτηση από την υπηρεσία ήχησε παράδοξα για ένα στέλεχος που είναι προφυλακισμένο ως εμπλεκόμενος στο τραγικό δυστύχημα και την ώρα που με τις καταθέσεις του αποδίδει ευθύνες σε άλλα στελέχη του ΟΣΕ. Επιπρόσθετα είναι άγνωστο εάν το συγκεκριμένο στέλεχος ελέγχεται και πειθαρχικά από τον ΟΣΕ μέσα από άλλη διαδικασία που θα μπορούσε να τον οδηγήσει και σε απόλυση.

Τη γενικευμένη σύγχυση ήρθε να επιτείνει νέα ανάρτηση στη Διαύγεια του ΟΣΕ στις 22.31 του Σαββάτου 5/8. Σύμφωνα με τη νέα ανάρτηση, εκκρεμεί ανάκληση της απόφασης με την οποία έγινε δεκτή η παραίτηση του προφυλακισμένου επιθεωρητή Κυκλοφορίας, χωρίς να εξηγείται ο λόγος που ανακαλείται.

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου