Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2023

Δεν κάλεσαν τον άνθρωπο που υπέγραψε την αμαρτωλή σύμβαση 717

 Οι αιτιάσεις για απόπειρα συσκότισης των ευθυνών για το δυστύχημα των Τεμπών ήδη από τη σύσταση της Εξεταστικής μέρα με τη μέρα δυναμώνουν

Συνεχίζεται η συγκάλυψη στην Εξεταστική Επιτροπή. Τον άνθρωπο που συνέταξε και
υπέγραψε την αμαρτωλή σύμβαση 717, τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ το 2014 και πρώτο πρόεδρο του ΟΣΕ με το που ανέβηκε η Ν.Δ. στην εξουσία το 2019, Κωνσταντίνο Σπηλιόπουλο, εξαίρεσε ως μάρτυρα από την Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη η κυβερνητική πλειοψηφία.

Οι αιτιάσεις για απόπειρα συσκότισης των ευθυνών για το δυστύχημα των Τεμπών ήδη από τη σύσταση της Εξεταστικής μέρα με τη μέρα δυναμώνουν, καθώς εξελίσσεται η διαδικασία στη Βουλή. Αυτή τη φορά αποκλείονται κρίσιμοι μάρτυρες από τη διαδικασία, όπως ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας, ο οποίος είχε κομβικό ρόλο τόσο πριν το δυστύχημα, προειδοποιώντας μαζί με το σωματείο της ΠΕΠΕ για τον εκτροχιασμό της σιδηροδρομικής ασφάλειας, αλλά και αμέσως μετά, αποκαλύπτοντας τις ευθύνες για τις αιτίες που οδήγησαν στην απώλεια 57 ζωών. Όπως σχολίασε μάλιστα καυστικά ο ίδιος στον προσωπικό του λογαριασμό στο fb, κι επανέλαβε χθες στον ρ/σ 105,5 Στο Κόκκινο: «Προφανώς κρίθηκε ότι δεν είμαι χρήσιμος για την αναζήτηση της αλήθειας, όπως και το ότι η άποψη των μηχανοδηγών δεν αξίζει (και πάλι) να ακουστεί».

Η εξαίρεση Γενιδούνια δεν ήταν αρκετή για τη Ν.Δ.

Ομως στην κυβερνητική πλειοψηφία αυτό δεν ήταν αρκετό. Έφτασαν, λοιπόν, να εξαιρέσουν, προκειμένου να αποκρυφτούν οι ευθύνες, ακόμη και τον πρόεδρο και διευθύνοντα της ΕΡΓΟΣΕ, επί της θητείας του οποίου συντάχθηκαν τα πλημμελή τεύχη δημοπράτησης του έργου της σύμβασης 717 για την ανάταξη των συστημάτων σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2014 υπό υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ενώ και η ανάθεση του έργου, όπως και η ίδια η σύμβαση, φέρει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του κ. Σπηλιόπουλου. Εντούτοις, η κυβερνητική πλειοψηφία, και παρά τα αντίθετα αιτήματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν κάλεσε ως μάρτυρα τον τελευταίο, ο οποίος βρισκόταν στη θέση αυτή της ΕΡΓΟΣΕ για δύο χρόνια, από τον Φεβρουάριο του 2013 έως τον Δεκέμβριο του 2014, υπό τη συγκυβέρνηση τότε Σαμαρά-Βενιζέλου. Επιπλέον, ο ίδιος άνθρωπος διορίστηκε ως πρώτος πρόεδρος του ΟΣΕ με την ανάληψη τότε της εξουσίας από τη Ν.Δ. το 2019 και με υπουργό Μεταφορών, φυσικά, ποιον άλλον, τον Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Γι’ αυτούς τους λόγους, εξάλλου, ο εφέτης ανακριτής, που έχει αναλάβει την υπόθεση προκειμένου να αναζητήσει ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα, έχει ασκήσει διώξεις σε βάρος του κ. Σπηλιόπουλου, όπως και σε βάρος ακόμη δύο διευθυντικών στελεχών και ενός εκτελεστικού μέλους της διοίκησης του ΟΣΕ σε βαθμό κακουργήματος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων, και σε βαθμό πλημμελήματος για ανθρωποκτονία, βαριές και ελαφριές σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή, διά παραλείψεως. Ο πρώην πρόεδρος των ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ είχε απολογηθεί στον ανακριτή για τις παραπάνω κατηγορίες και κατόπιν αφέθηκε ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους. Σημειωτέον, σε αντίθεση με τον κ. Σπηλιόπουλο, τα πρώην διευθυντικά στελέχη Παν. Θεοχάρης και Σπ. Πατέρας, στους οποίους άσκησε επίσης δίωξη την ίδια περίοδο ο εφέτης ανακριτής, κλήθηκαν ως μάρτυρες στην Εξεταστική από τη Ν.Δ.!

Σπηλιόπουλος καρφώνει Καραμανλή και Δημητριάδη

Αξίζει να σημειώσουμε, πάντως, πως πριν την αποχώρησή του από τον θώκο του προέδρου του ΟΣΕ τον Ιούνιο του 2020 ο κ. Σπηλιόπουλος ισχυρίζεται ότι είχε αποστείλει εμπιστευτική επιστολή προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σε αυτή κατήγγειλε «δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας», αλλά και «απαράδεκτες μεθοδεύσεις» εναντίον του με φόντο τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο, υπογραμμίζοντας ότι για όλα τα παραπάνω ήταν ενήμερα τόσο το υπουργείο Μεταφορών όσο και ο ανιψιός και τότε διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου Γρηγόρης Δημητριάδης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η εξαίρεση του κ. Σπηλιόπουλου, πλην της προφανούς συσκότισης ευθυνών, έχει και έτερη στόχευση: να περιορίσει ιδιαιτέρως την έρευνα για την πιο πολυσυζητημένη σύμβαση με αφετηρία το δυστύχημα των Τεμπών μετά το τέλος του 2014 και μόνο στο κομμάτι της διαχείρισής της, παρακάμπτοντας τα πορίσματα της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου το 2018-2019, αλλά και το πόρισμα των Επιθεωρητών Εθνικής Αρχής Διαφάνειας το 2021, που όλα μα όλα καταλογίζουν -μεταξύ άλλων- ευθύνες για ανεπαρκή ορισμό του συμβατικού αντικειμένου και πλημμελή δημοπράτηση του έργου.

www.avgi.gr - Νίκος Μορφονιός 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου