Η Διεύθυνση Συντήρησης Γραμμής Υπηρεσίας Πάτρας χτυπά «καμπανάκια» και καλεί συναρμόδιες Αρχές να κάνουν έργα, μετά τα πρόσφατα κατολισθητικά φαινόμενα και τον εγκλωβισμό επιβατών στον Οδοντωτό. Διευρυμένη σύσκεψη τη Δευτέρα 11/03/2024, στο υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Σαφής αναφορά για παράσυρση της σιδηροδρομικής γραμμής του Οδοντωτού από ενδεχόμενη υπερχείλιση του Βουραϊκού ποταμού, εξαιτίας φερτών υλικών που έχουν συγκεντρωθεί στην κοίτη του, γίνεται σε έγγραφο του ΟΣΕ που αποκαλύπτει σήμερα η «Πελοπόννησος».
Αποδέκτες του εγγράφου με ημερομηνία αποστολής 1η Μαρτίου του 2024, είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδας – Ιονίου, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, οι Δήμοι Αιγιαλείας και Καλαβρύτων και το Δασαρχείο Αιγιαλείας, ενώ κοινοποιήθηκε μεταξύ άλλων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αιγίου, στη Hellenic Train και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Μέσω του εγγράφου που εστάλη από τη Διεύθυνση Συντήρησης Γραμμής Υπηρεσίας Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδας, τμήμα Πάτρας, καλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες μετά τα πρόσφατα κατολισθητικά φαινόμενα με αποκορύφωμα τον εγκλωβισμό 90 επιβατών στο τρενάκι του Οδοντωτού στις 26 Φεβρουαρίου, «να προβούν άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες και σε συνδυαστικές επεμβάσεις κατ’ αρμοδιότητα» για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης κυκλοφορίας των συρμών στη γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα.
«Θα πρέπει να διευθετήσετε κατάλληλα την κοίτη του Βουραϊκού ποταμού, με απομάκρυνση όλων των φερτών υλικών που συσσωρεύτηκαν σε αυτή, διότι σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης υπάρχει κίνδυνος υπερχείλισης του ποταμού και παράσυρση της γραμμής με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας» αναφέρεται στο έγγραφο του ΟΣΕ.
Ως προς το σκέλος της διευθέτησης της κοίτης του ποταμού, η «Π» επικοινώνησε με τον αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, Φωκίωνα Ζαΐμη, ο οποίος δήλωσε: «Καθαρισμό της κοίτης κάναμε και να ξανακάνουμε, αλλά δεν έχει καμία σχέση με την κατολίσθηση. Τα επικίνδυνα σημεία δεν σχετίζονται με την κοίτη του ποταμού».
Σε άλλο σημείο του εγγράφου επισημαίνεται η ανάγκη άμεσης απομάκρυνσης των υλικών που «συγκεντρώθηκαν πλησίον της γραμμής, καθώς υπάρχει κίνδυνος να εισέλθουν στη γραμμή σε περίπτωση βροχόπτωσης». Επιπλέον, με τη ένδειξη του επείγοντος, ο ΟΣΕ συστήνει ως άμεσα μέτρα ανάσχεσης των κατολισθήσεων την κατασκευή κορμοδεμάτων, στηθαίων, διχτυών συγκράτησης φερτών υλικών κ.λπ.
ΑΛΑΛΟΥΜ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ
Και μπορεί ο ΟΣΕ να ζητά την εκτέλεση άμεσων παρεμβάσεων, όμως αυτό που προκύπτει είναι πως «αναθέτει» αρμοδιότητες σε υπηρεσίες αναρμόδιες επί των ζητημάτων που θέτει. Οπως ανέφεραν πηγές στην «Π», σχετικά με την απομάκρυνση των φερτών υλικών από τη σιδηροδρομική γραμμή υπεύθυνος είναι ο ΟΣΕ, καθώς βάσει του ισχύοντος κανονισμού της Πολιτικής Προστασίας και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, «στη γραμμή δεν ακουμπάει κανένας, πλην του ΟΣΕ»
«ΒΟΥΒΗ» ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Την ίδια ώρα, ερωτήματα προκαλεί το γεγονός της «άρνησης» να συναντηθούν με τον μελετητή του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, που έχει συντάξει τη μελέτη για τις παρεμβάσεις που απαιτούνται από τον ΟΣΕ στον Βουραϊκό.
Η ΣΥΣΚΕΨΗ
Αντικείμενο διευρυμένης σύσκεψης στην οποία έχει προσκληθεί η Περιφέρεια και σύμφωνα με πληροφορίες της «Π» θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στην Αθήνα, στο υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, θα αποτελέσει το θέμα του Οδοντωτού.
www.pelop.gr- Μαρία Παπαγιαννακοπούλου
ΕΜΕΙΣ ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ Τι έλεγε η Κυβέρνηση και τι διακινούσαν οι "παπαγάλοι"
ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ συσκέψεις όπως αυτή που έγινε στις 10 Νοεμβρίου 2023 μεταξύ της Υφυπουργού κ. Αλεξοπούλου, του κ. Τριαντόπουλου και του κ. Τερεζάκη με την ανακοίνωση του Υπουργείου τότε να αναφέρει "η συνάντηση επικεντρώθηκε στην ενίσχυση που μπορεί να παράσχει το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής, προκειμένου να υποστηριχθεί η αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της τοπικής σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό – Καλάβρυτα μετά τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές. Ο Oδοντωτός Διακοπτού – Καλαβρύτων είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την τοπική κοινωνία καθώς αποτελεί τον σύνδεσμο των τοπικών περιοχών με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και αναδεικνύει τον πολιτιστικό και ιστορικό πλούτο της περιοχής.Οι συμμετέχοντες στη συνάντηση εξέφρασαν την πρόθεσή τους για την εκκίνηση των αναγκαίων ενεργειών προκειμένου να αποκατασταθεί άμεσα η ανεμπόδιστη λειτουργία της γραμμής Διακοπτό – Καλάβρυτα."
Τελικά ο Οδοντωτός έκλεισε τον Μάρτιο του 2024 με άγνωστο τον χρονικό ορίζοντα αποκατάστασης των ζημιών.
ΕΜΕΙΣ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΟΝ ΟΔΟΝΤΩΤΟ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥΣ "ΟΥΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ".
Ο σιδηρόδρομος είναι το μέσο που υπηρετούμε και ζούμε απο αυτό.
Η απαξίωση και η εγκατάλειψη της τελευταίας περιόδου ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ στον σιδηρόδρομο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου