Η τραγωδία των Τεμπών που απέδειξε περίτρανα την διάλυση του σιδηροδρόμου επιταχύνει τις διαδικασίες για μια μεγάλη μεταρρύθμιση που καλείται να αντιμετωπίσει τη δημιουργία ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού αλλά και κρίσιμα θέματα για την λειτουργία του σιδηροδρόμου όπως η συντήρηση και η λειτουργία του. Αν και στην κυβέρνηση παραμένουν φειδωλοί στους πιθανούς ενδιαφερόμενους εκτιμάται ότι σε αυτό το στάδιο ενδιαφέρον μπορεί να εκδηλωθεί από ισχυρούς ευρωπαϊκούς λειτουργούς σιδηροδρόμου όπως είναι οι Γαλλικοί σιδηρόδρομοι, με τους οποίους η χώρα μας είχε ρίξει γέφυρες συνεργασίας αμέσως μετά το τραγικό συμβάν των Τεμπών, οι Γερμανικοί ή ακόμη και οι Ιταλικοί που ελέγχουν την Hellenic Train.
Παράλληλα για να αντιμετωπιστούν οι αναταράξεις που προκαλούν οι ποινικές διώξεις σε υπαλλήλους και στελέχη του Οργανισμού όλο το κομμάτι των έργων και των αναθέσεων πρόκειται να περάσει στο υπουργείο με νομοθετική ρύθμιση, κάτι που θα προηγηθεί, προκειμένου να αντιμετωπιστούν επείγουσες ανάγκες των οργανισμών.
Χθες στην βουλή κατά την ενημέρωση των βουλευτών για το σιδηρόδρομο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι όλα τα πορίσματα για τα σιδηροδρομικά συμβάντα των τελευταίων μηνών έχουν διαβιβαστεί στον Εισαγγελέα προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες. Μίλησε για στοιχεία που υπάρχουν για τα θέματα των ισόπεδων διαβάσεων ενώ για τις αφύλακτες διαβάσεις είπε ότι σχεδιάζεται η διάθεση πόρων ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Οι νέοι ρόλοι
Ο Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης με εξειδικευμένα ανώτατα στελέχη, θα αναλάβει σε καθημερινή βάση το νέο ενιαίο φορέα που θα προκύψει από την ενοποίηση ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία θα προικίσει το νέο Οργανισμό με το κομμάτι της διαχείρισης τροχαίου υλικού.
Όπως δήλωσε χθες ο κ. Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου, στον τεχνικό σύμβουλο θα ανατεθεί το σύνολο των επιχειρησιακών εργασιών της εταιρείας, καθώς και η λειτουργία κρίσιμων επιχειρησιακών τομέων για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών ετών.
Η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου θα γίνει στα πρότυπα που έκαναν πριν αρκετά χρόνια, η Αττικό Μετρό και η ΔΕΠΑ. Η νέα εταιρεία ΟΣΕ, θα καταρτίσει σύγχρονο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο, και θα συνάψει σύμβαση απόδοσης με το υπουργείο, μέσω της οποίας θα παρακολουθείται βάσει συμφωνημένων δεικτών απόδοσης και μετρήσιμων στόχων.
Η αναδιοργάνωση του ΟΣΕ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με πόρους 5 εκατ. ευρώ, και θα υλοποιηθεί πλήρως μέχρι το τέλος του 2025. Μέχρι να λειτουργήσει η νέα δομή μεταβατικός Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ έχει οριστεί ο κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, ενώ μεταβατικός πρόεδρος ο κ. Γιάννος Γραμματίδης.
Με την προωθούμενη μεταρρύθμιση, η νέα εταιρεία αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής και καθίσταται μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου, τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων της ιδιοκτησίας του.
Στην παρούσα φάση, για να εξασφαλιστεί ο αποτελεσματικός συντονισμός μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, έχουν συσταθεί και εργάζονται συστηματικά δύο επιτροπές. Πρόκειται για την Επιτροπή Παρακολούθησης της Μεταρρύθμισης και του Εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Τομέα, με επικεφαλής τους δύο Γενικούς Γραμματείς Υποδομών και Μεταφορών, και συμμετοχή εκπροσώπων από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και από τις διοικήσεις των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΡΑΣ.
Η δεύτερη επιτροπή έχει επιφορτιστεί με την εποπτεία της προόδου της οργανωτικής μεταρρύθμισης, την παροχή στρατηγικών κατευθύνσεων και υποστήριξης, τη διασφάλιση της συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, καθώς και την έγκριση των εκροών και αποτελεσμάτων εργασιών της Ομάδας Εργασίας Οργανωτικής Μεταρρύθμισης του Σιδηροδρομικού Τομέα.
Μαριάννα Τζαννέ - newsmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου