Τι και αν απο τον Γενάρη του 2020 δεν κυκλοφορεί τρένο μεταξύ Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης, τι και αν εδώ και 18 μήνες δεν κυκλοφορεί ΔΕΙΓΜΑ τρένου στην Θράκη και δεν πλησιάζει την Δράμα. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
κ. Χρήστος Σταϊκούρας κατά την παρουσία του στην πόλη της Δράμας και απαντώντας σε ερώτηση του «Π.Τ.» σχετικά με το τι ακριβώς θα γίνει όσον αφορά με τα έργα συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Δράμα, αναφέρθηκε αναλυτικά σημειώνοντας:«Είχε αναληφθεί μια πρωτοβουλία από την κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 2023, για τη χρηματοδότηση πολύ σημαντικών σιδηροδρομικών έργων στη Βόρειο Ελλάδα. Το ένα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη αυτό που τιτλοφορείται Σιδηροδρομική Εγνατία, και το άλλο από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο. Ύψους αντίστοιχα, 1,7 και 1,1 δισ. ευρώ, σύνολο 2,8 δισ. ευρώ. Για διάφορους λόγους, η Ευρώπη ενέκρινε 212 εκατ. ευρώ για Τοξότες – Καρβάλη. Οπότε σε αυτά τα έργα υπήρχε ένα σημαντικό χρηματοδοτικό κενό».
Στη συνέχεια, έκανε αναφορά στη μεγάλη καταστροφή στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας που σημαίνει ότι μόνο για αποκατάσταση σιδηροδρομικών έργων σ’ αυτή την περιοχή απαιτούνται 465 εκατ. ευρώ.
Στη συνέχεια τόνισε ιδιαίτερα ότι «στα άμεσα σχέδια μεταξύ άλλων, εκτός χρηματοδότησης από την Ευρώπη – που εδώ στην ευρύτερη περιοχή περιλαμβάνει την αναβάθμιση του δικτύου Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα και του Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με μονή χάραξη και μονή γραμμή, βάλαμε ως προτεραιότητα να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο από Θεσσαλονίκη μέχρι Δράμα».
Στο σημείο αυτό τόνισε ότι, «σήμερα (σ.σ. χθες), παρουσία του συναδέλφου μου βουλευτή, του αντιπεριφερειάρχη Δράμας και των δημάρχων της Δράμας, επικοινωνήσαμε με τη διοίκηση του ΟΣΕ, έτσι ώστε να πληροφορηθούμε και τα χρονοδιαγράμματα μέχρι τέλος του 2025, αλλά και για συγκεκριμένες παρεμβάσεις οι οποίες θα γίνουν: ανάταξης δικτύου και σε ορισμένες περιοχές νέας γραμμής, εκεί όπου υπάρχουν δυσκολίες. Πάντα για το δίκτυο από Θεσσαλονίκη μέχρι Δράμα».
Όπως τόνισε μάλιστα, «η μεγάλη εικόνα είναι από Θεσσαλονίκη μέχρι Δράμα, θα είναι για να πιάνει ταχύτητες που ανταποκρίνονται στα ευρωπαϊκά στάνταρ και αφορούν 3-4 περιοχές καθώς και τις ισόπεδες διαβάσεις».
Συμπληρωματικά σημείωσε ότι αυτές οι παρεμβάσεις θα γίνουν μέχρι τέλος του 2025, λέγοντας ότι «πρέπει να αναβαθμίσουμε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο και αυτό θα κάνουμε. Με πρώτη προτεραιότητα το Θεσσαλονίκη – Δράμα».
Με πληροφορίες απο το άρθρο του Θανάση Πολυμέρη στον Πρωινό Τύπο της Δράμας και με κριτική απο το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου