Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024

Δεν λύθηκε το «μυστήριο του Κορινού» - Παρωδία διαρκείας.

 Χωρίς την παρουσία κάποιας ανεξάρτητης αρχής η διερεύνηση. ● Καμία επίσημη ανακοίνωση δεν εκδόθηκε, παρά μόνον ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης δήλωσε ότι καμία αστοχία δεν διαπιστώθηκε, αλλά θα πρέπει να γίνουν και άλλες... προσομοιώσεις.

«Oλα καλά» βρέθηκαν χθες στον Κορινό Πιερίας, όπου την περασμένη Δευτέρα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Ιντερσίτι 57 ανέφερε βλάβη σε φωτόσημα που έδειχνε πράσινο ενώ μπροστά του υπήρχε σταματημένο άλλο τρένο.

Η διερεύνηση της παρ’ ολίγον σύγκρουσης με προσομοίωση και χωρίς την παρουσία κάποιας ανεξάρτητης αρχής εξελίσσεται κανονικά σε «παρωδία διαρκείας», όπως ανέφερε από χθες η «Εφ.Συν.» στο πρωτοσέλιδό της. Καμία επίσημη ανακοίνωση δεν εκδόθηκε, παρά μόνον ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης έκανε δήλωση στις κάμερες λέγοντας ότι καμία αστοχία δεν διαπιστώθηκε, ενώ πρόσθεσε και ότι τις επόμενες μέρες θα πρέπει να γίνουν και άλλες... προσομοιώσεις.

Διαψεύστηκαν έτσι οι ελπίδες όσων περίμεναν ότι το «μυστήριο του Κορινού» θα λυνόταν χθες. Διαψεύστηκαν επίσης και όσοι περίμεναν να ακουστούν πικρά λόγια κατά των μηχανοδηγών που μονίμως καταγγέλλουν προβλήματα για να φέρουν σε δύσκολη θέση τον ΟΣΕ και την κυβέρνηση. Ουδείς γνωρίζει εάν και πότε θα γίνει γνωστό τι ακριβώς συνέβη λίγο πριν από τις 6 μ.μ. το απόγευμα της 25ης Νοεμβρίου 2024 και αν οι επιβάτες που συνεχίζουν να κυκλοφορούν με σιδηρόδρομο θα πρέπει να είναι λιγότερο ανήσυχοι. Σαν να πρέπει όλα να ξεχαστούν για να ξεκινήσει επιτέλους το πάρτι των εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης...

Υπενθυμίζεται ότι βάσει της αναφοράς του μηχανοδηγού της Ιντερσίτι 57, που είχε ξεκινήσει από Θεσσαλονίκη για Αθήνα στις 17.10, εκείνος σταμάτησε το τρένο λίγο πριν από τον σταθμό του Κορινού αν και έβλεπε το φωτόσημα αναμμένο πράσινο (άρα είχε άδεια να προχωρήσει), επειδή γνώριζε μέσω τηλεφώνου πως μέσα στον σταθμό ήταν ακινητοποιημένος λόγω βλάβης ο συρμός 2591 του προαστιακού (Θεσσαλονίκη-Λάρισα).

Για κάποιο λόγο, αντί να εμφανιστούν από την περασμένη Δευτέρα οι καταγραφές των συστημάτων φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης που θα δείχνουν τι ακριβώς έδειχνε το φωτόσημα, πού βρίσκονταν τα τρένα και τι έλεγαν μέσω ασυρμάτου μηχανοδηγοί και ρυθμιστές κυκλοφορίας, ο επικεφαλής του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι θα γίνει χθες αυτή η προσομοίωση. Μπήκαν τα τρένα στις θέσεις που είχαν την περασμένη Δευτέρα και μέσα τους ήταν εκπρόσωποι του ΟΣΕ, της Hellenic Train και της εταιρείας που συντηρεί τα συστήματα (Alstom). Δηλαδή, εκείνοι που θα έπρεπε να ελεγχθούν για το αν υπήρξε βλάβη ή παραβίαση των κανόνων ασφαλείας βρέθηκαν να διερευνούν ως «ελέγχοντες» το ζήτημα.

Ξεγελώντας το σύστημα

Λίγο μετά, στις κάμερες που βρίσκονταν στο σημείο, ο κ. Τερεζάκης δήλωσε: «Είδαμε ότι στην προσομοίωση που κάναμε δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα συναφές με αυτό που αναφέρθηκε στον μηχανοδηγό». Αντί όμως να ζητήσει τον έλεγχο του μηχανοδηγού ή να αφήσει τον υπαινιγμό ότι έχει κάποιο πρόβλημα αντίληψης (κάτι που είναι πολύ «βαρύ» για έναν χειριστή τέτοιου μηχανήματος), ο επικεφαλής του ΟΣΕ συνέχισε: «Δεν σταματάμε, πάμε να αξιολογήσουμε το είδος της προσομοίωσης που κάναμε και προφανώς θα επανέλθουμε κάποια στιγμή τις επόμενες μέρες με άλλο σενάριο προσομοίωσης, προσπαθώντας να “ξεγελάσουμε” το σύστημα να μας δείξει ό,τι είπε στην αναφορά του ο μηχανοδηγός».

Το παραπάνω ήταν η μοναδική «επίσημη ενημέρωση», ενώ δεν εκδόθηκε κάποια ανακοίνωση από τον ΟΣΕ, τη Hellenic Train, την Alstom ή το σωματείο των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ), εκπρόσωποι του οποίου παρακολούθησαν την «προσομοίωση».

Οσο για το επιβατικό κοινό που επέλεγε κάποτε φανατικά τον σιδηρόδρομο και έχει χάσει κάθε εμπιστοσύνη στο μέσο μετά τα Τέμπη και τα αλλεπάλληλα περιστατικά που δείχνουν πως τίποτε δεν έχει αλλάξει, θα πρέπει να περιμένουν τις προσπάθειες των σοφών να... ξεγελάσουν το σύστημα.

Οι ανεξάρτητες αρχές, που θα έπρεπε εκείνες να έχουν πάρει την κατάσταση στα χέρια τους εξαρχής, ζητώντας όλα τα στοιχεία από τα καταγραφικά των κινήσεων, μόλις χθες ξεκίνησαν τη διακίνηση εγγράφων. Ο Οργανισμός για τη διερεύνηση των ατυχημάτων, ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τόνισε σε απόφασή του ότι «είναι εξαιρετικά επικίνδυνο να εξακολουθούν να λαμβάνουν χώρα τέτοια συμβάντα και δη σε περιοχή που θεωρητικά λειτουργεί πλήρως η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα» και ξεκίνησε διαδικασία, ζητώντας από τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train στοιχεία «που αφορούν τα συμβάντα αυτά, αλλά και σε οποιοδήποτε παρεμφερές γεγονός που δημιουργεί αμφιβολίες για την πλήρη, αποτελεσματική και ορθή λειτουργία των συστημάτων τηλεδιοίκησης».

Επίσης χθες η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αποφάσισε αυτεπάγγελτη έρευνα σχετικά με το συμβάν με τη «λανθασμένη ένδειξη εισόδου του σταθμού, πράσινη αντί για κόκκινη».

Το όλο σκηνικό αλλά και η θολούρα για τα συστήματα που κατά τον κ. Τερεζάκη «είναι υψίστης ασφαλείας και με διεθνή πιστοποίηση» αλλά δεν δίνουν εικόνα και δεν βγάζουν αποθηκευμένες καταγραφές για τις ανάγκες της διερεύνησης συνδέονται και με την επισήμανση του χθεσινού δημοσιεύματος της «Εφ.Συν.» για «δικαίωση Καραμανλή». Τον κίνδυνο, δηλαδή, μια έρευνα-παρωδία να ενισχύσει το επιχείρημα ότι τα συστήματα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης δεν θα απέτρεπαν ούτε την τραγωδία των Τεμπών. Πρόκειται ακριβώς για το βασικό υπερασπιστικό επιχείρημα του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, αλλά και της κυβέρνησης γενικότερα, που απορρίπτει κάθε ευθύνη για τη μη λειτουργία των συστημάτων και τη μεταθέτει ολόκληρη στον ανθρώπινο παράγοντα.

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου