Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024

Εργαζόμενοι επιβάτες Προαστιακού : Απαιτούμε την υλοποίηση άμεσων μέτρων για την ασφάλεια και την βελτίωση των υπηρεσιών

Η Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού (ΣΕΕΠ) συναντήθηκαν στις 6 Δεκεμβρίου 2024 με τον Υφυπουργό Μεταφορών Βασίλειο Οικονόμου, σε συνέχεια Υπομνήματος του ΣΕΕΠ (31/10/2024) προς την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα την ενημέρωση σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας και ποιότητας υπηρεσιών
του Προαστιακού της Αθήνας. 

Ζητήματα ασφάλειας 

Στη συνάντηση συζητήθηκαν τόσο τα σημερινά όσο και τα χρονίζοντα ζητήματα ασφάλειας ως προς τη λειτουργία του Προαστιακού, με έμφαση στα πρόσφατα περιστατικά (μεταξύ άλλων, τα παρ’ ολίγον ατυχήματα με τρένα κινούμενα στην ίδια γραμμή), την ελλιπή συντήρηση και ανανέωση των συρμών και τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, τα επικίνδυνα εμπόδια προς κινούμενους συρμούς, τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας εντός των συρμών και των σταθμών. Οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΠ έθεσαν επίσης συγκεκριμένα το ζήτημα της έλλειψης αποκατάστασης της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης, καθώς και της απουσίας νέου συστήματος σηματοδότησης και ETCS στο τμήμα Άνω Λιόσια–Κιάτο: αναγκαίων συστημάτων ενίσχυσης της ασφάλειας, για την πρόληψη και αποτροπή κάθε «ανθρώπινου λάθους». 

Ζητήματα ποιότητας υπηρεσιών 

Εξίσου, η συζήτηση επικεντρώθηκε στη μακρά σειρά προβλημάτων που υπονομεύουν καθημερινά ή και, ενίοτε, ανατρέπουν τη μετακίνηση των επιβατών: αλλεπάλληλες, μακρόσυρτες καθυστερήσεις· ακινητοποιήσεις συρμών και καταργήσεις δρομολογίων∙ επικίνδυνος και ανεξέλεγκτος συνωστισμός στα βαγόνια, ιδίως σε κεντρικούς σταθμούς μετεπιβίβασης (συνωστισμός που ωστόσο δεν φαίνεται αρκετά σοβαρός ώστε να οδηγήσει σε προγραμματισμό περισσότερων δρομολογίων)∙ σοβαρή υποβάθμιση των εγκαταστάσεων σε σταθμούς του Προαστιακού από πλευράς καθαριότητας και υγιεινής∙ πολύχρονη έλλειψη συγκοινωνιακής σύνδεσης σταθμών του Προαστιακού με το κέντρο των αντίστοιχων πόλεων.

 Απαντήσεις 

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, και ειδικότερα τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας, οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΠ ενημερώθηκαν ότι το Υπουργείο σχεδιάζει τη φύλαξη του Προαστιακού από «συγκοινωνιακή αστυνομία». Αναφορικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο, προγραμματίζεται κατά προτεραιότητα η αναβάθμιση της γραμμής ΣΚΑ–Οινόη. Ως προς το ζήτημα της σύνδεσης σταθμών του Προαστιακού με το κέντρο των αντίστοιχων πόλεων, ο Υφυπουργός ενημέρωσε ότι πρόσφατα ενέκρινε την ταξινόμηση δύο ηλεκτρικών λεωφορείων του Δήμου Κορινθίων. Ως προς τα υπόλοιπα ζητήματα ασφάλειας και ποιότητας υπηρεσιών στον Προαστιακό της Αθήνας, δεν υπήρξε καμία συγκεκριμένη δέσμευση για το άμεσο μέλλον, πέραν της αναφοράς στο νέο νομοσχέδιο για «την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα και την ενίσχυση των ρυθμιστικών φορέων μεταφορών». 
Ωστόσο, ακριβώς επειδή το ΣΕΕΠ και όλοι οι επιβάτες του Προαστιακού παρακολουθούμε με αγωνία κάθε σχετική εξέλιξη, αναμένουμε από το Υπουργείο πολύ περισσότερα από (αναγκαίες ίσως, πλην όμως όχι αρκετές) οργανωτικές και διαχειριστικές αναδιατάξεις. 
Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά όταν, στο επίσημο «Σχέδιο Δράσης για Ενισχυμένη Σιδηροδρομική Ασφάλεια και Διαλειτουργικότητα», το οποίο παρουσίασε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με έντονη απογοήτευση διαπιστώσαμε ότι ένα από τα βασικά αιτήματά μας για την ενίσχυση της ασφάλειας, το «νέο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (ETCS L1) στο τμήμα ΣΚΑ–Κιάτο», σχεδιάζεται να υλοποιηθεί σε βάθος τετραετίας! 
Επειδή όλοι οι επιβάτες του Προαστιακού θεωρούμε την επίλυση των προαναφερθέντων ζητημάτων κρίσιμης, ζωτικής σημασίας, απαιτούμε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την υλοποίηση άμεσων μέτρων για την αποκατάσταση της πλήρους ασφάλειας και τη βελτίωση των υπηρεσιών του Προαστιακού, όπως, ασφαλώς, και όλων των σιδηρόδρομων της χώρας
Προκειμένου δε να τερματιστούν τα οργανωτικά αδιέξοδα και οι συνεχείς αλληλομεταθέσεις ευθυνών που διακρίνουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους, θεωρούμε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το μόνο που μπορεί και οφείλει, ως εποπτεύουσα διοικητική αρχή, να συντονίσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του σιδηροδρομικού τομέα και να επιλύσει όλα τα παραπάνω ζητήματα ως κατεπείγοντα. 
Οι εργαζόμενοι επιβάτες, όλοι οι επιβάτες του Προαστιακού αρνούμαστε να δεχτούμε τη συνεχή, καθόλου «θεωρητική», διακινδύνευση της μετακίνησης, της εργασίας και της ζωής μας: την καθημερινή μας έκθεση σε κίνδυνο. 

To Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΕΠ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου