Και ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φροντίζει να απαξιώνει τον Προαστιακό Αθηνών , στο νέο Ρυθμιστικό προβλέπονται σημαντικές παρεμβάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του.Φυσικά εδώ και χρόνια κανείς και από τον συνδικαλιστικό χώρο δεν έχει αντιληφθεί ότι ο Προαστιακός (Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Πάτρας )αποτελεί το μέλλον και τον καθρέπτη της δημόσιας εταιρείας σιδηροδρομικής μεταφοράς (λόγω του αυξημένου αριθμού επιβατών ).Τα εμπορεύματα φέρνουν τα κέρδη , ο Προαστιακός διαφημίζει το μέσο.Διαβάζουμε λοιπόν απο το ypodomes.com
Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας προβλέπει και σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο προκειμένου να βγει από το σημερινό αδιέξοδο. Όπως με το Μετρό έτσι και εδώ υπάρχουν έργα πρώτης και δεύτερης προτεραιότητας τα οποία φιλοδοξούν να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.
Σημαντικό είναι το γεγονός της επισήμανσης ολοκλήρωσης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας αλλά και της γραμμήςΠειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ που σήμερα κυριολεκτικά είναι σε άθλια κατάσταση. Λαύριο, Ραφήνα, Λουτράκι είναι οι νέοιπροορισμοί αλλά και μία έκπληξη για την Νότια Αθήνα και Νότια Αττική. Ας δούμε αναλυτικά:
ΕΡΓΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ Α`ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
Τα ατελείωτα έργα στον άξονα Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ θα ολοκληρωθεί (όταν δημοπρατηθεί εκ νέου εργολαβία) ενώπροβλέπονται και οι επεκτάσεις που υπήρχαν από το προηγούμενο Ρυθμιστικό της Αθήνας.
Εντός του 2012 αναμένεται η ολοκλήρωσης της αποπεράτωσης στο τμήμα 3 Γέφυρες-ΣΚΑ που συμπεριλαμβάνει και δύο νέους σταθμούς: ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ.
Η πρώτη επέκταση που θα μπει σε εφαρμογή είναι από το σταθμό ΚΟΡΩΠΙ μέχρι το Λαύριο με 8 νέους σταθμούςκαι θα φτάσει το μέσο μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου. Έργο προτεραιότητας θεωρείται και η ολοκλήρωση αναβάθμισηςκαι ηλεκτροκίνησης του Προαστιακού ΣΚΑ-Οινόη-Χαλκίδα. Τα έργα αυτά θεωρητικά θα ολοκληρωθούν εντός του 2015.
ΕΡΓΑ Β` ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
Εδώ έχουμε το «ζουμί» για το μέλλον του Προαστιακού της Αθήνας. Πρώτη και σημαντικότερη είναι η νέα επέκτασηαπό το σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας που θα φέρει χιλιάδες νέους επιβάτεςκαθώς θα εξυπηρετεί αναπτυσσόμενες περιοχές όπως είναι το Ντράφι και το Πικέρμι. Το έργο αναμένεται ναολοκληρωθεί μέχρι το 2020 ενώ συνδέεται άμεσα και με την σχετική επέκταση της Αττικής Οδού στη Ραφήνα καθώςστο μέσο του άξονα έχει προβλεφθεί η κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών.
Επόμενη επέκταση είναι ένας μικρός κλάδος της γραμμής προς Κιάτο που θα εξυπηρετεί τον Ισθμό της Κορίνθου καιτο Λουτράκι. Είναι έργο που ανήκει στον σχεδιασμό από το Ρυθμιστικό του 1999. Η επέκταση αυτή θα γίνει ίσως πιογρήγορα.
Ένα ενδιαφέρον πλάνο είναι και αυτό της επαναλειτουργίας της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ Άγιοι Ανάργυροι-Ελευσίνα-Μέγαρα. Είναι η παλιά μετρική γραμμή του ΟΣΕ που φιλόδοξα σχεδιάζεται να γίνει μία νέα προαστιακήγραμμή. Ερώτημα παραμένει ο σχεδιασμός καθώς θα χρειαστούν διπλές και μεγαλύτερες από τις υπάρχουσες πράγμαπου σημάνει απαλλοτριώσεις. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.
Τέλος ένα πολύ ενδιαφέρον πλάνο που έχει ενταχθεί ως έργο Προαστιακού παρότι δεν έχει καμία σχέση με το μέσο είναιη υλοποίηση της σύνδεσης του σταθμού Μετρό ΕΛΛΗΝΙΚΟ με τη Βάρη και το Αεροδρόμιο με «ταχύλεωφορειόδρομο BRT». Πρόκειται ουσιαστικά για αποκλειστικές λεωφορειογραμμές που δεν συναντούν εμπόδια καιεπιτρέπουν την ταχεία μεταφορά επιβατών από σταθμό σε σταθμό.
Εδώ πιθανόν να έχουμε ανατροπή των σχεδίων καθώς η ίδια γραμμή θα μπορούσε να γίνει με ανάπτυξη ΠροαστιακούΣιδηρόδρομου και πιθανόν για αυτό το λόγο να έχει μπει στα έργα Προαστιακού στο Νέο Ρυθμιστικό.
Μέσα στο σχέδιο του Ρυθμιστικού προβλέπεται και η δημιουργία χώρων στάθμευσης ΙΧ για την μετεπιβίβαση τωνεπιβατών στους κλάδους ΣΚΑ-Αεροδρόμιο και ΣΚΑ-Χαλκίδα με ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα μέχρι το 2015.
Πηγή:ypodomes.com
Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας προβλέπει και σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο προκειμένου να βγει από το σημερινό αδιέξοδο. Όπως με το Μετρό έτσι και εδώ υπάρχουν έργα πρώτης και δεύτερης προτεραιότητας τα οποία φιλοδοξούν να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.
Σημαντικό είναι το γεγονός της επισήμανσης ολοκλήρωσης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας αλλά και της γραμμήςΠειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ που σήμερα κυριολεκτικά είναι σε άθλια κατάσταση. Λαύριο, Ραφήνα, Λουτράκι είναι οι νέοιπροορισμοί αλλά και μία έκπληξη για την Νότια Αθήνα και Νότια Αττική. Ας δούμε αναλυτικά:
ΕΡΓΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ Α`ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
Τα ατελείωτα έργα στον άξονα Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ θα ολοκληρωθεί (όταν δημοπρατηθεί εκ νέου εργολαβία) ενώπροβλέπονται και οι επεκτάσεις που υπήρχαν από το προηγούμενο Ρυθμιστικό της Αθήνας.
Εντός του 2012 αναμένεται η ολοκλήρωσης της αποπεράτωσης στο τμήμα 3 Γέφυρες-ΣΚΑ που συμπεριλαμβάνει και δύο νέους σταθμούς: ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ.
Η πρώτη επέκταση που θα μπει σε εφαρμογή είναι από το σταθμό ΚΟΡΩΠΙ μέχρι το Λαύριο με 8 νέους σταθμούςκαι θα φτάσει το μέσο μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου. Έργο προτεραιότητας θεωρείται και η ολοκλήρωση αναβάθμισηςκαι ηλεκτροκίνησης του Προαστιακού ΣΚΑ-Οινόη-Χαλκίδα. Τα έργα αυτά θεωρητικά θα ολοκληρωθούν εντός του 2015.
ΕΡΓΑ Β` ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
Εδώ έχουμε το «ζουμί» για το μέλλον του Προαστιακού της Αθήνας. Πρώτη και σημαντικότερη είναι η νέα επέκτασηαπό το σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας που θα φέρει χιλιάδες νέους επιβάτεςκαθώς θα εξυπηρετεί αναπτυσσόμενες περιοχές όπως είναι το Ντράφι και το Πικέρμι. Το έργο αναμένεται ναολοκληρωθεί μέχρι το 2020 ενώ συνδέεται άμεσα και με την σχετική επέκταση της Αττικής Οδού στη Ραφήνα καθώςστο μέσο του άξονα έχει προβλεφθεί η κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών.
Επόμενη επέκταση είναι ένας μικρός κλάδος της γραμμής προς Κιάτο που θα εξυπηρετεί τον Ισθμό της Κορίνθου καιτο Λουτράκι. Είναι έργο που ανήκει στον σχεδιασμό από το Ρυθμιστικό του 1999. Η επέκταση αυτή θα γίνει ίσως πιογρήγορα.
Ένα ενδιαφέρον πλάνο είναι και αυτό της επαναλειτουργίας της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ Άγιοι Ανάργυροι-Ελευσίνα-Μέγαρα. Είναι η παλιά μετρική γραμμή του ΟΣΕ που φιλόδοξα σχεδιάζεται να γίνει μία νέα προαστιακήγραμμή. Ερώτημα παραμένει ο σχεδιασμός καθώς θα χρειαστούν διπλές και μεγαλύτερες από τις υπάρχουσες πράγμαπου σημάνει απαλλοτριώσεις. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.
Τέλος ένα πολύ ενδιαφέρον πλάνο που έχει ενταχθεί ως έργο Προαστιακού παρότι δεν έχει καμία σχέση με το μέσο είναιη υλοποίηση της σύνδεσης του σταθμού Μετρό ΕΛΛΗΝΙΚΟ με τη Βάρη και το Αεροδρόμιο με «ταχύλεωφορειόδρομο BRT». Πρόκειται ουσιαστικά για αποκλειστικές λεωφορειογραμμές που δεν συναντούν εμπόδια καιεπιτρέπουν την ταχεία μεταφορά επιβατών από σταθμό σε σταθμό.
Εδώ πιθανόν να έχουμε ανατροπή των σχεδίων καθώς η ίδια γραμμή θα μπορούσε να γίνει με ανάπτυξη ΠροαστιακούΣιδηρόδρομου και πιθανόν για αυτό το λόγο να έχει μπει στα έργα Προαστιακού στο Νέο Ρυθμιστικό.
Μέσα στο σχέδιο του Ρυθμιστικού προβλέπεται και η δημιουργία χώρων στάθμευσης ΙΧ για την μετεπιβίβαση τωνεπιβατών στους κλάδους ΣΚΑ-Αεροδρόμιο και ΣΚΑ-Χαλκίδα με ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα μέχρι το 2015.
Πηγή:ypodomes.com
Μονο 15 χρονια καθυστερηση η επεκταση του προαστιακου.Θυμηθηκαν την κορδελα που εκοψε ο ΛΙΑΠΗΣ καποτε στο ΛΑΥΡΙΟ και υπηρχαν μονο τα σχεδια επεκτασεις του ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ .Το μεγαλο ερωτημα ειναι εχουν τροχαιο υλικο η περιμενουν να βγαλουν 100 δρομολογια τοτε με 10 τρενακια ;
ΑπάντησηΔιαγραφή