Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Επιστροφή στη Λυκότρυπα και σημείο Ο !!!

Σε απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ, προχωρά εντός των ημερών η διοίκηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), λόγω επιστροφής στο… παρελθόν και της συνεπαγόμενης τεχνολογικής καθυστέρησης!

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», δόθηκε εντολή στους σταθμάρχες που υπηρετούν στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης να εγκαταλείψουν το υπερσύγχρονο κτίριο και να δουλέψουν χειροκίνητα, όπως στον παλιό καιρό, αφού έχει καταρρεύσει το σύστημα της Τηλεδιοίκησης του Προαστιακού.

Οι σταθμάρχες θα δουλεύουν από τη θέση «Λυκότρυπα» και από το λεγόμενο σημείο «0», εκεί δηλαδή που τέμνονται οι γραμμές του ΣΚΑ και του Προαστιακού, με ασύρματο, χαρτάκια και την μανιβέλα, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους πολλές δεκαετίες πίσω. Όλα αυτά συμβαίνουν διότι δύο χρόνια μετά την οριστική παράδοση και θέση σε λειτουργία των εργολαβιών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, η παντελής έλλειψη συντήρησης και οι επιδρομές των συμμοριών του χαλκού κατάφεραν και διέλυσαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης του δικτύου.

Μάλιστα, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που βαίνει σε αχρηστία, είναι, σύμφωνα με υψηλόβαθμες πηγές του Σιδηροδρόμου, ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει ο οργανισμός, με ένα υπερσύγχρονο κτίριο, που έχει «πράσινες» προδιαγραφές, είναι εργονομικά φτιαγμένο, κόστισε περίπου 20 εκατ. ευρώ και θεωρείται ως μοναδικό στο είδος του στα Βαλκάνια.

Πλέον, το τελευταίο σημείο του Αττικού σιδηροδρομικού δικτύου που έχει προδιαγραφές 21ου αιώνα είναι το τμήμα Νερατζιώτισσα - Αεροδρόμιο, καθώς μόνο εκεί δουλεύει, παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση, η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση του δικτύου. Δυτικά της Νερατζιώτισσας, δηλαδή σε όλο το μήκος του προαστιακού μέχρι το Κιάτο, ο έλεγχος των αλλαγών γίνεται χειροκίνητα, χωρίς σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.

Τρία ατυχήματα σε μία εβδομάδα

Ήδη, έχουν πραγματοποιηθεί τρία ατυχήματα με εκτροχιασμούς μέσα σε μία εβδομάδα. Τα δύο πρώτα αφορούν συρμούς από και προς Χαλκίδα, οι οποίοι είχαν παρόμοια ατυχήματα (μερικός εκτροχιασμός που «πέταξε» τμήμα του συρμού στην αντίθετη κατεύθυνση), ενώ το τρίτο συμβάν κατεγράφη το Σάββατο, όταν μία ηλεκτράμαξα έφυγε από την γραμμή στο ΣΚΑ. Έμπειροι σιδηροδρομικοί σχολιάζουν ότι στην τελευταία περίπτωση, εάν ο μηχανοδηγός δεν κρατούσε χαμηλή ταχύτητα, θα είχε σημειωθεί σοβαρό ατύχημα, καθώς το τρένο θα έπεφτε μέσα στην Αττική Οδό!

Τα ατυχήματα μέχρι στιγμής έχουν προκαλέσει το σπάσιμο των «κλειδιών» της σιδηροτροχιάς που οδηγεί στα Λιόσια, εξ ου και η κατάργηση των δρομολογίων Πειραιάς - Λιόσια.

Χαλκός και Siemens

Η σηματοδότηση «έπεσε» και για έναν άλλο λόγο. Συνεργείο της Alstom, που συμμετείχε στην αποπεράτωση του προαστιακού τρύπησε κατά λάθος ένα πανάκριβο καλώδιο τηλεδιοίκησης, που είχε τοποθετηθεί από την Siemens. Ωστόσο, αν και η Alstom παραδέχθηκε το λάθος της και προθυμοποιήθηκε να επιδιορθώσει την βλάβη, η Γερμανική εταιρία επενέβη και προειδοποίησε ότι, εάν ο οποιοσδήποτε τρίτος ακουμπούσε το καλώδιο, θα εξέπιπταν οι εγγυήσεις. Έτσι, το πρόβλημα αφέθηκε να υπάρχει.

Επίσης, λόγω της αξίας του χαλκού, η τηλεδιοίκηση αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα με την ηλεκτροκίνηση, δηλαδή τις αλλεπάλληλες κλοπές. «Έχουν κλέψει τα καλώδια σε ολόκληρο το ΣΚΑ. Στη Θεσσαλονίκη, είχαμε καταφέρει να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχο πρόβλημα, διότι αντικαταστήσαμε τον χαλκό με το ατσαλόσυρμα, η αξία του οποίου είναι πολύ χαμηλή και δεν «προσέλκυε» το ενδιαφέρον των κλεφτών» επισημαίνουν ανώτατες πηγές των σιδηροδρόμων.

Πρόβλημα η συντήρηση
Όπως σημειώνουν σιδηροδρομικοί, οι οποίοι μιλούν στο «Βήμα» υπό τον όρο της ανωνυμίας, η κατάσταση των σιδηροδρομικών υποδομών είναι ιδιαίτερα βεβαρημένη, καθώς συντήρηση δεν γίνεται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται πλέον για την ασφάλεια συρμών κι επιβατών.

«Το μόνο που υπάρχει δυτικά της Νερατζιώτισσας είναι μία τυφλή ηλεκτροκίνηση και τίποτε άλλο» τονίζουν οι ίδιες πηγές, οι οποίες, ωστόσο, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ότι η έλλειψη συντήρησης μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα.

«Στις γραμμές Οινόη - Τιθορέα και Δομοκό - Θεσσαλονίκη, τα τρένα ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες που φτάνουν τα 160 χλμ ανά ώρα. Εκεί, χρειάζεται προσεκτική και λεπτομερή συντήρηση, η οποία, όμως, δεν γίνεται» αναφέρουν.

Στο μεταξύ, είναι άγνωστο εάν έχει συσταθεί η περιβόητη Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, που προβλέπει ο νόμος Ρέππα για τον ΟΣΕ, ενώ τουλάχιστον ομιχλώδης είναι η δραστηριότητα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, αφού πέραν των μελετών για το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς, το έργο της αγνοείται.

2 σχόλια:

  1. Υπάρχει κάποιος που θα αναλάβει την ευθύνη και θα παραιτηθεί απο τους πολλούς και πλούσια αμειβόμενους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ? Ακούει κανείς εκεί στο Υπουργείο?
    Η διοίκηση του ΟΣΕ είναι ακόμη στην θέση της?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ,, ΜΠΡΑΒΟ ,,!!! στην διεύθυνση κυκλοφορίας του ΟΣΕ όπου ξέρει να προστατεύει τους υφισταμένους της- καλά περπατάει η πράσινη παράγκα του ΣΚΑ. Να τα βλέπουν οι δικοί μας ΔΙΚΑΜ -και ΠΑΣΚΕ έλξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή