Πιέσεις για γρηγορότερη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ασκεί το κλιμάκιο της τρόικας, παρακάμπτοντας το σχεδιασμό της κυβέρνησης που έχει μεταθέσει το δύσκολο εγχείρημα για το 2013.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η στάση της τρόικας -όπως εκδηλώθηκε από το τεχνικό κλιμάκιο στην συνάντηση της Πέμπτης- έχει αιφνιδιάσει τόσο το υπουργείο όσο και το επιτελείο της εταιρείας, καθώς συνδέει την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εκκρεμεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την ιδιωτικοποίησή της.
Η συγκυρία όμως είναι εξαιρετικά αρνητική για να προχωρήσει μία τέτοια συμφωνία, ειδικά σε μια περίοδο που σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές η εταιρεία βρίσκεται σε φάση επιτυχούς εξυγίανσης, (σ.σ.: το Δεκέμβριο παρουσίασε για πρώτη φορά θετικά αποτελέσματα) και για το τέλος του 2012 έχει προβλεφθεί να εμφανίσει κέρδη 20 εκατ. ευρώ. Εφόσον υλοποιηθεί το σχέδιο έτσι όπως έχει προγραμματιστεί από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, τότε η εταιρεία θα μπορεί να πετύχει καλύτερους όρους σε ένα ενδεχόμενο στρατηγικής συμφωνίας.
Εμμέσως πλην σαφώς το θέμα επιβεβαίωσε και ο υπουργός Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε την Παρασκευή με το κλιμάκιο της τρόικας.
Οπως δήλωσε, «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΣΕ είναι μια υπόθεση στην οποία εμπλέκονται κυρίως ζητήματα ανταγωνισμού που πρέπει να αντιμετωπιστούν στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων. Επομένως είναι ξεκάθαρο ότι και η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ζητήματα».
Μάλιστα, ο κ. Βορίδης για να αποφύγει να πει περισσότερα έριξε το μπαλάκι στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, που -όπως είπε- χειρίζεται το θέμα της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.
Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι στη σημερινή συνάντηση δεν έγινε συζήτηση για τα ταξί, καθώς αναμένονται οι παρατηρήσεις της τρόικας επί του προσχεδίου που τους έχει δώσει το υπουργείο.
«Δεν συζητήσαμε καθόλου για τα ταξί. Θα περιμένουμε τις παρατηρήσεις τους και θα υπάρξει ένας δεύτερος γύρος διαλόγου. Το ότι δεν ετέθη στη σημερινή συζήτηση με τους εκπροσώπους της τρόικας δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουν παρατηρήσεις», διευκρίνισε ο υπουργός.
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης τα προβλήματα χρηματοδότησης των εθνικών αυτοκινητοδρόμων, η απελευθέρωση των φορτηγών και οι αστικές συγκοινωνίες ως προς το σκέλος της εισιτηριοδιαφυγής και των οφειλών των υπουργείων στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η στάση της τρόικας -όπως εκδηλώθηκε από το τεχνικό κλιμάκιο στην συνάντηση της Πέμπτης- έχει αιφνιδιάσει τόσο το υπουργείο όσο και το επιτελείο της εταιρείας, καθώς συνδέει την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εκκρεμεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την ιδιωτικοποίησή της.
Η συγκυρία όμως είναι εξαιρετικά αρνητική για να προχωρήσει μία τέτοια συμφωνία, ειδικά σε μια περίοδο που σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές η εταιρεία βρίσκεται σε φάση επιτυχούς εξυγίανσης, (σ.σ.: το Δεκέμβριο παρουσίασε για πρώτη φορά θετικά αποτελέσματα) και για το τέλος του 2012 έχει προβλεφθεί να εμφανίσει κέρδη 20 εκατ. ευρώ. Εφόσον υλοποιηθεί το σχέδιο έτσι όπως έχει προγραμματιστεί από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, τότε η εταιρεία θα μπορεί να πετύχει καλύτερους όρους σε ένα ενδεχόμενο στρατηγικής συμφωνίας.
Εμμέσως πλην σαφώς το θέμα επιβεβαίωσε και ο υπουργός Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε την Παρασκευή με το κλιμάκιο της τρόικας.
Οπως δήλωσε, «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΣΕ είναι μια υπόθεση στην οποία εμπλέκονται κυρίως ζητήματα ανταγωνισμού που πρέπει να αντιμετωπιστούν στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων. Επομένως είναι ξεκάθαρο ότι και η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ζητήματα».
Μάλιστα, ο κ. Βορίδης για να αποφύγει να πει περισσότερα έριξε το μπαλάκι στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, που -όπως είπε- χειρίζεται το θέμα της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.
Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι στη σημερινή συνάντηση δεν έγινε συζήτηση για τα ταξί, καθώς αναμένονται οι παρατηρήσεις της τρόικας επί του προσχεδίου που τους έχει δώσει το υπουργείο.
«Δεν συζητήσαμε καθόλου για τα ταξί. Θα περιμένουμε τις παρατηρήσεις τους και θα υπάρξει ένας δεύτερος γύρος διαλόγου. Το ότι δεν ετέθη στη σημερινή συζήτηση με τους εκπροσώπους της τρόικας δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουν παρατηρήσεις», διευκρίνισε ο υπουργός.
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης τα προβλήματα χρηματοδότησης των εθνικών αυτοκινητοδρόμων, η απελευθέρωση των φορτηγών και οι αστικές συγκοινωνίες ως προς το σκέλος της εισιτηριοδιαφυγής και των οφειλών των υπουργείων στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής.
Όπως περιμέναμε όλοι οι σιδηροδρομικοί,ιδιωτικοποίηση.Θυμόμαστε όλοι ότι ήμασταν και είμαστε το μοντέλο ,ο προπομπός των Δεκο .Τι κάνουμε ;Τα μηνύματα τα παίρνουμε και εμείς κοιμόμαστε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερί του ιστιολογίου , γιατί δεν δημοσιεύονται τα σχόλια ελεύθερα ;Θεωρώ ότι δεν είναι σωστός ο νέος τρόπος που επιλέξατε ως προς την δημοσίευση των σχόλιον.Ας γράφει ο καθένας έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει ένα σχόλιο που δημοσιεύτηκε και είναι ανάρμοστο να σβηστεί από τον διαχειριστή ;ΕΙΣΤΕ ΦΑΟΥΛ !!!ΔΩΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ !!!
Δεν έχουμε σβήσει κανένα σχόλιο και δεν θα το κάνουμε ούτε τώρα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχουμε επίσης λογοκρίνει κανένα .
Πρόθεση μας είναι να γίνονται σεβαστοί οι κανόνες του διαλόγου .
Επαναλαμβάνουμε .
Ή θα τοποθετήστε επώνυμα (ιδιαίτερα όταν ασκείτε κριτική σε πρόσωπα ) ή τα σχόλια θα κλείσουν εντελώς .(όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των blogs με παρόμοια θεματολογία ).
Το στέκι έχει δώσει το βήμα σε όλους .Και θα συνεχίσει να το δίνει .
Ο νέος τρόπος απλά τηρεί αυτόν τον κανόνα .
Κριτική σε πρόσωπα , θα γίνεται μόνο επώνυμα .Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να πετάει λάσπη ανώνυμα .
Δεν θα γίνει αρένα το στέκι .
Τα κερδη της εταιριας αν ειναι αληθινα κατα την γνωμη μου οφειλονται στην μειωση του κοστους απο την μη συντηρηση της γραμμης,του τροχαιου υλικου και των φωτοσηματων.Κατι παρομοιο θα εκανε και μια ιδωτικη εταιρια αν ηθελε να εχει κερδος γιατι ενα δημοσιο αγαθο δεν πρεπει και δεν θα ειναι ποτε κερδοφορο.
ΔιαγραφήΠαιδιά φτιάξτε και Α2 Γραφείο λογοκρισίας οπως στο Στρατό παλιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον Μάιο του 2010, μετα την απόφαση της Ελληνικής κυβέρνησης για ένταξη της χώρας υπο τον έλεγχο του ΔΝΤ και την επακόλουθη υπογραφή του μνημονίου, ενα απο τα θέματα που προέκυψαν, ηταν η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εως 49% σε πρώτη φάση και μετα την επικαιροποίηση του μνημονίου, πλήρως)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι η πρώτη φορά που, επισήμως, Ελληνική κυβέρνηση υιοθέτησε την πλήρη ιδιωτικοποίηση της σιδηροδρομικής εταιρείας εκμετάλλευσης. Διάφορα σχέδια απόσχισης της εκμετάλλευσης ειχαν παρουσιαστεί και -εν μέρει- πραγματοποιηθεί παλιότερα, π.χ. Ίδρυση ως ανώνυμης εταιρείας του Προαστιακού και των αλλων θυγατρικών, ομως η πλήρη μετοχοποίηση-πώληση νομοθετήθηκε για πρώτη φορά.
Είμαι κι εγώ ένας απο αυτούς που πιστεύουν οτι, ο οργανισμός των σιδηροδρόμων πρέπει να κάνει βήματα προόδου. Αναμφίβολα όμως, εντός ενος πλαισίου, που οριοθετείται απο τους κανόνες της Ε.Ε, τις ιδιαιτερότητες της Ελληνικής επικράτειας και τους νόμους που διέπουν την οικονομία και την αγορά.
Σήμερα, το σύστημα έπαψε να εχει την αναγκαία ισορροπία, με αποτέλεσμα, να βιώνουμε ως πόλιτες και ως σιρηροδρομικοί την κατάλυση κάθε κοινωνικού -ατομικού ή συλογικού- δικαιώματος, απο εκείνα που μπόρει να απολαμβάνει κάθε εργαζόμενος της Ε.Ε
Αυτο άλλωστε, επιχειρείται να επιβληθεί και στην σιδηροδρομική λειτουργία στην Ελλαδα, -μέσω της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ-.
Έχει αποδειχτεί πράγματι, με χαρακτηριστικό και πρόσφατο παράδειγμα την Αγγλία ότι, τα μονοπώλια -ιδιαιτέρως τα ιδιωτικά- νοθεύουν το στοιχείο του ανταγωνισμού, την έλλειψη του οποίου, πληρωνουν τελικά οι καταναλωτές.
Η άρον άρον ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να μας βρεί όλους απένανατι, οχι όμως σε μια τυφλή σύγκρουση συνθημάτων, αλλά αντίθετα, με την επιχειρηματολογία και τα ‘όπλα’ εκείνων των θεωρητικών της ελευθέρης οικονομίας. Δηλαδη, να καταδείξουμε ότι, το μοντελο για την οικονομική δράση, ακόμη και στον τον τομέα των μεταφορών, πρέπει να διαθέτει την προυπόθεση της ισορροπίας.
Οφείλουμε να είμαστε θετικοί στην ολοκλήρωση της ανασυγκρότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την παροχή ακόμα καλύτερων και ασφαλέστερων υπηρεσιων. Αλλωστε, τώρα οι θυσιες των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δημιουργούν τις προυποθέσεις -μεσω της βελτίωσης των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας- για να μην επιβαρύνεται στο ελάχιστο ο Ελληνας φορολογούμενος
Επιπρόσθετα, δεν είμαστε αρνητικοί στο οποιοδήποτε ενδιαφέρον εκδηλωθεί απο την εγχώρια είτε απο την διεθνή αγορά, για τη δημιουργία εταιρειών εκμετάλλευσης δίπλα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Θεωρώ ότι, απο την ανταγωνιστική αυτή πολιτική θα βγουν όλοι κερδισμένοι.
Είναι λυπηρό και συνάμα πασιφανές ότι, τα τεχνικά κλιμάκια της Τρόικας που δραστιριοποιουνται στην Ελλάδα, δρούν ως φεουδάρχες. Μόνο ως κακόγουστο αστείο ακούγεται το επιχείρημα της κυρίας Λειλά, ότι επειδή η χώρα βρίσκεται κατω απο το μνημόνιο, δεν μπορεί να εχει δημόσιο σιδηρόδρομο, για λόγους ανταγωνισμού. Αυτό που λείπει απο το ‘πάζλ’ των Γερμανο-αυστριακών συμφερώντων, για την εκμετάλλευση των λιμανιών όπως του Ικονίου, της Θεσσαλονίκης ή των εγκαταστάσεων του Θριασίου πεδίου, ειναι η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μάλιστα, αυτή η βιαστική επαναφορά του θέματος, πιθανώς να σχετίζεται με την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το σιδηρόδρομο, απο χώρες εκτός Ε.Ε.
Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε οι όροι εργασίας (Συλλογικές συμβάσεις και Κανονισμοί) να ειναι ισάξιοι με αυτους των ευρωπαίων συναδέλφων μηχανοδηγων -και γενικότερα σιδηροδρομικων-.
Άμεσα, οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να αποφασίσουν μια σειρά απο δράσεις, ενάντια στο άνευ όρων ξεπούλημα της σιδηροδρομικής εκμετάλλευσης.
Υ.Γ. : Ανήκω σε εκείνους που διάβασαν το μνημόνιο και εγκαίρως προειδοποίησαν ενάντια στην εφαρμογή του. Ο κλήρος του πιο σκληρού αγώνα έπεσε στη σημερινή γενιά εργαζομένων.
ΆΝ υπολογίσουμε πόσες αναπαύσεις και άδειες, είναι χρωστούμενες στο προσωπικό, τότε θα δούμε τα πραγματικά οικονομικά μεγέθη, άρα ο ισολογισμός δεν θα πρέπει να είναι και τόσο "αγνός".
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντάξει οι Μηχανοδηγοί βάζουν συνέχεια πλάτες, κυκλοφορούν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους, σ' ένα σαθρό και παραμελλημένο δίκτυο, για να δείξουν το έργο της Τραινοσέ σε θετικό πρόσημο, όμως οι υπερβολές κάποια στιγμή θα πρέπει να σταμαατήσουν και ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.
Στην κατάσταση που βρίσκεται η Ελληνική οικονομία, κατά τα λεγόμενα, δεν έχει την πολυτέλεια να διώχνει υγιείς επιχειρήσεις σε ιδιώτες όσο και άν είναι το τίμημα. Επειδή γνωρίζουμε ότι ο Σιδηρόδρομος (Τραινοσέ), εκτός από βασικός οικονομικός πόρος, είναι και βασικός στρατηγικός, Εθνικής σημασίας, θα πρέπει να παραμείνει ΚΡΑΤΙΚΟΣ, για καθαρά ΕΘΝΙΚΟΥΣ λόγους.
Όσο για την καλή, την κυρία Λεϊλά, αναρωτιέμαι: μήπως χρειάζεται να της "φτιάξουμε" έναν Έλληνα ακόμα; που λέει το τραγουδάκι δηλαδή!!!!!!.
Και για το μνημόνιο, δεν πρόλαβα να το διαβάσω, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ψήφισαααααα!
Φαντάσου, δεχόμαστε και συζητάμε ακόμα για πολιτική και πολιτικά πρόσωπα! εμείς που υπομένουμε τα δεινά από τα μέτρα, ανεχόμαστε δυστυχώς τους ΙΔΙΟΥΣ που μας έφεραν σε αυτή την άθλια οικονομική κατάσταση και τους αποδεχόμαστε σαν ΣΩΤΗΡΕΣ για έξοδο από την κρίση.
Ανεχόμαστε τους "ριψάσπιδες" βουλευτές, που δεν τολμούν να καταψηφίσουν τα μνημόνια, φοβούμενοι ότι θα είναι και το τέλος της πολιτικής τους σταδιοδρομίας!
Κάτω οι "ΛΕΙΛΑΔΕΣ" και οι ΑΠΡΟΣΩΠΟΙ εκπρόσωποι του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Καιρός να πάρουν πρωτοβουλίες και ν' αποτινάξουν τον Γερμανικό ζυγό, που έχουν αποθρασυνθεί και ζητούν ακόμη και την μόνιμη εποπτεία στην Ελληνική Κυβέρνηση.
http://4.bp.blogspot.com/-oKeHTDLT9Iw/Tp8Cs2nh0FI/AAAAAAAARcE/hzGCQN05R2g/s200/goudi.jpg
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα τρία "Χ" της Ιστορίας (Παπανδρέου τέλος)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το Open government μας πήγε στο Without government.
Από αντιεξουσιαστής στην εξουσία, έγινε εξουσιαστής χωρίς εξουσία.
Πήγε να σώσει την Ελλάδα, και κόντεψε να γκρεμίσει την Ευρώπη.
Από το λεφτά υπάρχουν, μας πήρε και αυτά που μέχρι τώρα είχαμε.
Από φιλοευρωπαϊκό και αγαπημένο τους παιδί, τον έκαναν οι Ευρωπαίοι, αποδιοπομπαίο.
Με το όπλο που τους απείλησε, τελικά τον εκτέλεσαν οι ίδιοι.
Φέτος, ...
θα συμμετάσχει στον μαραθώνιο; ΄Η θα πάρει τα βουνά;
Τελικά η οικογένεια Παπανδρέου θα μείνει στην ιστορία ως "τα τρία Χ"
O παππούς έφερε την Χούντα
Ο πατέρας έφερε το Χρέος
Ο υιός έφερε το Χάος
@ASTASIAT
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα άλλα σχόλια ΔΕΝ θα δημοσιευτούν , αν θες να κάνεις κριτική (που αυτά που γράφεις δεν είναι κριτική αλλά λασπολογία ) σε πρόσωπα ή γραφόμενα συναδέλφων , μόνο επώνυμα .
Τα ξανάπαμε.
ΟΧΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙΑ ΣΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή