Μύρισαν φιλέτα τα αρπακτικά του ΔΝΤ και όρμηξαν .Διαβάστε ....
Συμπεριφορά που προκάλεσε έντονο προβληματισμό, έδειξε το απόγευμα της Πέμπτης το στέλεχος του τεχνικού κλιμακίου της Τρόικας, κυρία Λέιλα Φερνάντεθ - Στέιμπριτζ, καθώς εμφανίστηκε σε σύσκεψη μεταξύ στελεχών των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με θέμα τις διαδικασίες απεμπλοκής του επιχειρησιακού σχεδίου της εταιρίας από την Κομισιόν και απαίτησε την άνευ όρων, άμεση ιδιωτικοποίησή της τώρα και όχι στα τέλη του 2013, όπως έχει προγραμματιστεί.
Επρόκειτο για μία από καιρό προγραμματισμένη συνάντηση με εκπροσώπους της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πάρει το «πράσινο φως» τόσο σε ότι αφορά το καθεστώς κρατικών ενισχύσεων όσο και στην κατοχύρωση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας.
Η υπόθεση έδειχνε να απεμπλέκεται και, μάλιστα, σε μία συγκυρία, όπου η εταιρία για πρώτη φορά στην ιστορία της άρχισε να εμφανίζει μηνιαία κερδοφορία, η οποία έφτασε τον Δεκέμβριο στις 60.000 ευρώ.
Οι πρώτες ενδείξεις της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. έδειχναν ότι τα πράγματα είναι θετικά. Έγιναν ουσιαστικές συζητήσεις για τα δρομολόγια, τις επιδοτούμενες υπηρεσίες γενικού συμφέροντος (ΥΓΟΣ), την προς ιδιωτικοποίηση μονάδα συντήρησης του ΟΣΕ (ROSCO), τις «κομμένες» γραμμές κτλ.
Επρόκειτο για ζητήματα, που απαντήθηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους εκπροσώπους της κυβέρνησης.
Η Λέιλα πάτησε πόδι
Ωστόσο, στη συνάντηση της Πέμπτης, η κυρία Φερνάντεθ, η οποία υπάγεται στην Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων (ECFIN) του κ. Όλι Ρεν, απαίτησε την άμεση ιδιωτικοποίησή της επιχείρησης ως προϋπόθεση για την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσής της από την Κομισιόν.
Ο ειδικός γραμματέας ΔΕΚΟ και Αποκρατικοποιήσεων κ. Γ. Κυριακός της εξήγησε ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας τοποθετείται στον τέταρτο τετράμηνο του 2013, αφού και θα έχει επιτύχει εξαιρετικά καλύτερες επιδόσεις, λόγω της σοβαρής ενασχόλησης με τις εμπορευματικές μεταφορές και θα έχει συνδεθεί καλύτερα με τα διαμετακομιστικά λιμάνια. Δηλαδή, θα έχει αποκτήσει σημαντικά υψηλότερη αξία και, άρα, το δημόσιο θα μπορέσει να την μεταβιβάσει υπό καλύτερες προϋποθέσεις.
Τότε, η κυρία Φερνάντεθ αντέδρασε και, προκειμένου να εγκριθεί το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρίας από Κομισιόν, ζήτησε ένα νέο Business Plan που θα έχει ως σενάριο μία βιώσιμη ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε μία …αποδεκατισμένη Ελληνική οικονομία, κάνοντας ακόμη και τον εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε., κ. Χοακίμ Λόικινγκ να νοιώσει άβολα. «Ειδάλλως, να την πουλήσετε τώρα!» φέρεται να είπε στους έλληνες εκπροσώπους.
Τα στελέχη της κυβέρνησης της υπενθύμισαν ότι η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν έχει εγκρίνει πολλά επιχειρησιακά σχέδια σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, όπως της Deutsche Bahn, χωρίς να χρειαστεί να ιδιωτικοποιηθούν, για να λάβουν την απάντηση: «Η Γερμανία δεν έχει Μνημόνιο!».
Στη συνέχεια, το στέλεχος του Τεχνικού Κλιμακίου συνέχισε να πιέζει, ζητώντας εκ νέου να αποδείξει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι μπορεί να επιβιώσει υπό χειρότερες οικονομικές συνθήκες, με νέο επιχειρησιακό σχέδιο. Οι έλληνες επιτελείς της εξήγησαν ότι η κρίση λειτουργεί υπέρ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διότι όσο ανεβαίνει το κόστος του καυσίμου τόσο το κοινό στρέφεται προς τον Σιδηρόδρομο, κάτι που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην βελτίωση των επιδόσεων της εταιρίας.
Η υφισταμένη του κ. Ρεν δεν επείσθη. Τελικώς, το αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν να «παγώσουν» οι διαδικασίες απεμπλοκής του θέματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και να συνεχιστεί η προσπάθεια, μέσω διευκρινιστικών επιστολών.
«Σαμποτάζ» στην ανάπτυξη της εταιρίας
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βαρύ κόστος, αφού αναγκάστηκε να σταματήσει δεκάδες δρομολόγια, κατάφερε το 2011 να μειώσει το έλλειμμά της από τα 60 εκατ. ευρώ στα 32 εκατ. ευρώ και να καταγράψει κερδοφορία τον μήνα Δεκέμβριο, που λειτουργεί ως υπόσχεση για ένα καλύτερο 2012.
Σημειωτέον ότι το έλλειμμα της εταιρίας θα ήταν σημαντικά μικρότερο, εάν δεν είχαν καθυστερήσει οι μετατάξεις.
Η εταιρία έχει μειώσει την κατανάλωση καυσίμων κι έχει αυξήσει την χρήση της ηλεκτροκίνησης, κάτι που συνέβαλε θετικά στη μείωση του κόστους.
Επιπλέον έχει εισέλθει στην εμπορευματική αγορά εντονότερα, μέσω της δραστηριοποίησης από το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, αυξάνοντας τους εμπορευματικούς συρμούς από έναν την εβδομάδα σε έναν - δύο την ημέρα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μόλις ολοκληρωθεί η έγκρισή του επιχειρησιακού της σχεδίου από την Κομισιόν, θα αναλάβει τα δύο εμπορευματικά κέντρα στην Οινόη και τη Θεσσαλονίκη. Το δεύτερο έχει αποτιμηθεί στα 170 εκατ. ευρώ.
Κυβερνητικές πηγές εξηγούν ότι εάν η εταιρία πουληθεί τώρα, αυτό θα γίνει σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και ο «τυχερός» θα αποκτήσει τα «φιλέτα» της εταιρίας σε εξευτελιστικές τιμές!
Αχ αυτοι οι μετεταγμενοι σιδ/κοι,ακομα και τωρα ενα χρονο μετα ζημιωνουν την εταιρεια και δεν την αφηνουν να φανει η κερδοφορια της.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΦτάνουμε στον επίλογο του έργου πλέον είναι φανερό .
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια 1 ευρώ .Έστω και για 1 Ευρώ πουλήστε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αυτό θα κυριαρχήσει τις επόμενες μέρες .Αν και το δημοσίευμα δεν το βρίσκω επιθετικό απέναντι μας (αν εξαιρέσει κάποιος την βλακεία με τους μετατασσόμενους.)
Το θέμα είναι το ποιοι κρύβονται πίσω από την Ισπανίδα που απαίτησε επιτακτικά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , ιδιαίτερα όταν αυτή προβλεπόταν το μακρινό 2013.
Πολλοί θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται .
Ξένοι (σε συνδυασμό με την τροπολογία του Βορίδη για τα φορτηγά - επιτρέπει πλέον σε εταιρίες από όλο τον κόσμο να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα ενώ καταργείται η μεταβατική περίοδος- η μεταφορά εμπορευμάτων γίνεται λουκουμάς ), τα ΚΤΕΛ (μην γελάτε , θυμηθείτε παλαιότερες προτάσεις - χτες δικαζόταν στην Πάτρα τα ασφαλιστικά μέτρα κατά του Προαστιακού ), εγχώριοι παίκτες που ετοιμάζονται να μπουν στο Θριάσιο και τα logistics .
Έπειτα το ερώτημα είναι γιατί τώρα .
Πολύ απλά γιατί μπροστά στην νέα δανειακή σύμβαση οι πολιτικοί μας άρχοντες θα κατεβάσουν παντελόνια .
Tον σιδηρόδρομο θα φοβηθούν να πουλήσουν ; Θα το πουν και μεταρρύθμιση(Ολυμπιακή- ΟΤΕ ).
Αυτή είναι η απλή εξήγηση .
Η πονηρή είναι ότι όντως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλέον αποτελεί φιλέτο .
Η σχέση μεταξύ μισθοδοσίας > εσόδων είναι στο 20% !(άντε με την υπογραφή ΣΣΕ να γίνει 25 %) ! (105 εκ έσοδα , 25 max μισθοδοσία ).Το Bussines plan είχε 28 εκ !
Η κρατική επιδότηση είναι πλέον εγγυημένη και ήδη στα ταμεία έχουν μπει τα πρώτα 50 εκ για το 2011.Για το 2012 ,2013 το ποσό είναι το ίδιο .Η εταιρεία έχει πλέον ρευστότητα .(ανοησία το δήθεν χρέος 600+ προς τον ΟΣΕ ).
Ο Νόμος 3911/2011 για την πιστοποίηση των μηχανοδηγών σε συνδυασμό με τον 3891/2010 διευκολύνει αφάνταστα τον ιδιώτη (αν έχει μπει ιδιώτης δεν υπάρχει ΑΣΕΠ) στο να προσλάβει και να εκπαιδεύσει άμεσα νέο προσωπικό αιχμής(σε 1 χρόνο τους έχει έτοιμους ).Ένα από τα μεγάλα όπλα μας ήταν αυτό .
Η υποδομή ΔΕΝ αποτελεί πρόβλημα όπως όλοι υποστηρίζουν. Με μερικούς μήνες εντατικής δουλειάς , η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση λειτουργούν .(θα πέσουν και τα σχετικά κατεπείγοντα πακέτα - είναι σίγουρο ).
Το μεγάλο μυστικό είναι ότι όποιος πάρει ΤΩΡΑ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει την ευκαιρία να την πάρει τσάμπα .
Γιατί με την μεταβίβαση σε αυτήν των οικοπέδων της Διαλογής και της Οινόης θα αποκτήσει τεράστια εμπορευματική αξία που θα καθιστά ασύμφορη έστω και την σκέψη εξαγοράς της .
Δυστυχώς το θέμα ανοίγει σε μια περίοδο που είναι η χειρότερη .
Το συνδικάτο θα πρέπει να αντιπαλέψει αυτές τις προτάσεις σε εξαιρετικά δύσκολους καιρούς .
Άποψη μου είναι και παραμένει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να παραμείνει δημόσια , καταλύτης του ανταγωνισμού στις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα .
Χρέος μας να παλέψουμε και να στείλουμε στο διάολο και παραπέρα τους κουτόφραγκους .
Και ας κάνουμε και ένα γραμματάκι στην ALLE να ρωτήσουμε τον Ισπανό Πρόεδρο να μας πει για το ποιόν της εν λόγω κυρίας .
Τέλος οι καιροί είναι πολύ πονηροί .
Ας προστατεύσουμε ΟΛΟΙ τον σιδηρόδρομο .(δεν αναφέρομαι σε αντιπαραθέσεις παρατάξεων και κλάδων , αλλά στο ίδιο το μέσο ).Ας διαφυλάξουμε ΟΛΟΙ με την καθημερινή προσπάθεια μας την εικόνα του πιο ασφαλούς μέσου μετακίνησης .
Όπως βλέπετε , η φωτιά είναι στην πόρτα μας .
Το σπίρτο για να ανάψει λείπει .
Δεν το καταλαβες ΚΩΣΤΑ τι γινεται ;Μαθανε οτι γ-----τε πλακωσανε και οι ΓΥΦΤΟΙ
ΔιαγραφήΕίναι πλέον φανερό ότι αυτά τα κτήνη δρουν με νοοτροπία συμμορίας ΝΥΧΤΟΝΟΝΩΝ. Έτσι όπως έχουν αποθρασυνθεί, δεν χωρούν πια από μέρους μας ευγένειες και διπλωματίες. Όποιος από το πολιτικό σύστημα θέλει να διασωθεί από τον αφανισμό, οφείλει να διαχωρίσει τη θέση του και να τους στείλει στο δι@ολο. Απλά και λιμανίσια. Αλλιώς, ας μην εκπλήσσεται κανείς αν τα ποσοστά της αριστεράς “τσιμπάνε” κι από τρεις μονάδες κάθε εβδομάδα…
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα τρία "Χ" της Ιστορίας (Παπανδρέου τέλος)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το Open government μας πήγε στο Without government.
Από αντιεξουσιαστής στην εξουσία, έγινε εξουσιαστής χωρίς εξουσία.
Πήγε να σώσει την Ελλάδα, και κόντεψε να γκρεμίσει την Ευρώπη.
Από το λεφτά υπάρχουν, μας πήρε και αυτά που μέχρι τώρα είχαμε.
Από φιλοευρωπαϊκό και αγαπημένο τους παιδί, τον έκαναν οι Ευρωπαίοι, αποδιοπομπαίο.
Με το όπλο που τους απείλησε, τελικά τον εκτέλεσαν οι ίδιοι.
Φέτος, ...
θα συμμετάσχει στον μαραθώνιο; ΄Η θα πάρει τα βουνά;
Τελικά η οικογένεια Παπανδρέου θα μείνει στην ιστορία ως "τα τρία Χ"
O παππούς έφερε την Χούντα
Ο πατέρας έφερε το Χρέος
Ο υιός έφερε το Χάος
Χμ! άστα να πάνε φίλε! δυό λαλούν και τρείς χορεύουν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ δεν κατάλαβες ακόμα, ότι τ'αυγά δεν τ' αλωνίζουν αλλά ότι τα γεννούν οι κότες!
Ο κόσμος που φτιάξατε, δεν είναι και τόσο αγνός όσο θέλεις να δείξεις, τον έχετε σπαρμένο με αγκάθια, εκεί μάθατε να περπατάτε και να ελλείσεστε.
Από δημιουργία ή προτάσεις για το δύσκολο αύριο, αυτό που χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε σαν κλάδος και σαν εταιρία, έξω από προσωπικά ή παραταξιακά οφέλη, κάτι καινούργιο ώριμο και μεστωμένο που θα φέρει κάποια αλλαγή, για ένα καλύτερο μέλλον, απέχει από την σκέψη και από τον λόγο σου!
Φτάνει πλέον η στείρα και φτηνιάρικη αντιπαράθεση, η πεζή και ηλίθια αναφορά σε πρόσωπα ή γεγονότα, που τα παρουσιάζεις όπως θέλεις να φαίνονται.
Άν κατάλαβες, έφυγαν μερικοί συνάδελφοί σου πάλι, ο εχθρός σου χτυπάει αλλύπητα!!!!!.