Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Προαστιακός > συνεχίζεται η ταλαιπωρία ...Διαπιστώσεις για έλλειψη συντονισμού

Έκταση έχει πάρει το θέμα του Προαστιακού Αθηνών καθώς πολλά μέσα αναφέρουν το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις.Το έχουμε χιλιογράψει. Ο Προαστιακός είναι η εικόνα μας αφού με το μέσο αυτό μετακινούνται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβατών.
Δυστυχώς όμως και για άλλη μια φορά αποδείχτηκε ότι σε περίπτωση συμβάντος , δεν υπάρχει κανένα εναλλακτικό σχέδιο - καμία προβλεπόμενη διαδικασία για την αντιμετώπιση του , αφού η νοοτροπία με την οποία  αντιμετωπίζουν οι υπεύθυνοι τον Προαστιακό είναι ξεπερασμένη.(και  χωρίς καμία τεχνογνωσία πάνω στο θέμα λειτουργίας του).Υπενθυμίζουμε  ότι και  διαδικασίες υπήρχαν (απο το 2004 ) και εφαρμόζονταν μέχρι σχετικά πρόσφατα (έστω κ κουτσουρεμένες ) με αποτέλεσμα σε έκτακτες καταστάσεις να μην ταλαιπωρείται σε τέτοιο βαθμό ο επιβάτης.
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τι έγινε χτες ( σύμφωνα και με τα όσα μας καταγγέλθηκαν ΚΑΙ απο επιβάτες) κ τι συμβαίνει αυτήν την ώρα >
Καταρχήν είχαμε την εκτεταμένη δολιοφθορά στο δίκτυο .Αντί να σταλεί συρμός βοηθείας  με προσωπικό γραμμής για  να ελέγξει τι έχει συμβεί , στάλθηκαν railbus με επιβάτες (εκτελούσαν το δρομολόγιο κανονικά ) με την εντολή να παρατηρήσουν και να αναφέρουν τι έχει συμβεί αφού είχε πέσει το ρεύμα και ο Ρ/Ε (Ρυθμιστής ) ΔΕΝ έχει εικόνα για το και ΠΟΥ συνέβη (λόγω της δολιοφθοράς των προηγούμενων χρόνων στις οπτικές ίνες - το στέκι έχει αναφερθεί εκτενώς στο θέμα).
Η δολιοφθορά εντοπίστηκε στο ύψος της Κινέτας στα 15 μέτρα δίπλα στην Εθνική Οδό όπου και είχαν κοπεί καλώδια ηλεκτροκίνησης .
Έκλεισε έτσι η γραμμή και η κυκλοφορία μεταξύ Μεγάρων - Λιοσίων γινόταν μέσω μονής γραμμής και μετεπιβίβαση των επιβατών στα Μέγαρα.

Το τραγικό αλλά και αυτό που επέφερε σοβαρότατες καθυστερήσεις (20 λεπτά και άνω ) σε όλα τα δρομολόγια είναι το πως όταν επανδρώθηκε ο σταθμός Μεγάρων διαπιστώθηκε ότι τα κλειδιά του σταθμού (οι αλλαγές που διευθετούν  την κυκλοφορία των συρμών ) δεν λειτουργούσαν λόγω ελλιπούς συντήρησης και έτσι υποχρεωτικά οι επιβάτες μετεπιβιβάζονταν σε άλλο συρμό που θα τους πήγαινε στο Κιάτο (και αυτοί απο Κιάτο στον συρμό που κατέφθανε για να πάνε Λιόσια )...
Νεότερη ενημέρωση αναφέρει για τα κλειδιά των σταθμών ότι συνεργείο ΤΜΚ μετέβη το πρωί στους σταθμούς Μεγάρων αλλά και Αγίων Θεοδώρων και οι  βλάβες στα κλειδιά   ΔΕΝ επιδιορθώνονται !!! (λόγω της εγκατάλειψης και έλλειψης συντήρησης !)
Αργότερα προέκυψε νέο πρόβλημα αφού συρμός desiro με επιβάτες εγκλωβίστηκε στην ουδέτερη ζώνη μεταξύ Λιοσίων - Ασπροπύργου .Αυτό συνέβη γιατί οι φωστήρες του συστήματος έχουν τοποθετήσει βραδυπορία 20 χλμ στο σημείο εδώ και χρόνια.(παρότι υπάρχει ανωφέρεια και αλλαγή τροχιάς !).Κατά την διέλευση λοιπόν του συρμού (στην διαγώνιο ) η ταχύτητα ήταν πολύ μικρή με αποτέλεσμα το τρένο να σταματήσει στο διάστημα που δεν υπάρχει ρεύμα ! 
Και εδώ για άλλη μια φορά ξεκινά το θέατρο του παραλόγου.
Ο συρμός βοηθείας ( railbus ) πού αναχωρεί από το ΜΑΙ εγκλωβίζεται για παραπάνω από 25 λεπτά στην Αθήνα γιατί το ΣΚΑ δεν λειτουργεί (το φωνάζουμε εδώ και μήνες ) και ο σταθμός Λυκότρυπας δεν έχει κλειδούχο για να περάσει το συρμό στην γραμμή του Προαστιακού !!!!
Αποτέλεσμα ;
Τρένο και επιβάτες παραμένουν εγκλωβισμένοι πάνω από μιάμιση ώρα στο σημείο ! 

Ακόμα χειρότερα 

Η κυκλοφορία ανεξήγητα διακόπτεται και στα 2 ρεύματα από Λιόσια προς Κιάτο !!!!
Αντί να χρησιμοποιηθεί η γραμμή 501 που λειτουργούσε από τα Λιόσια μέχρι Μέγαρα και να μην περιμένουν εκατοντάδες επιβατών στις αποβάθρες (εξαγριωμένοι - κινήθηκαν εναντίον και πάλι των μηχανοδηγών που δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτό το χάλι ) η κυκλοφορία απλά διεκόπη μεταξύ Λιοσίων - Μεγάρων και άνοιξε μετά από 2 ώρες !!! (όταν και προφανώς κάποιος διαπίστωσε το αυτονόητο ότι και στις 2 γραμμές προς Μέγαρα υπήρχε ρεύμα  ) .

Έλλειψη διαδικασίας ; Ανυπαρξία σχεδιασμού ;  Έλλειψη συντονισμού ;
H μήπως όλα αυτά μαζί ; 

Τελικά ο συρμός απεγκλωβίστηκε μετά από ώρα και η κυκλοφορία απεκατεστάθη .

Αυτήν την ώρα για να πάει κάποιος στο Κιάτο γίνονται 3 μετ επιβιβάσεις !

Σε όλα αυτά εμείς θα πούμε και πάλι το αυτονόητο .
Σε επίπεδο εκμετάλλευσης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάσχει , αφού έχει διαλυθεί στην κυριολεξία ο υποστηρικτικός μηχανισμός στην έλξη .(Τελευταία μάλιστα λόγω συνταξιοδοτήσεων έχει μείνει μόνο ένας μηχανοστασιάρχης επικεφαλής στο ΜΑΙ να διαχειρίζεται τα πάντα ....)

Η ουσία του γραφείου της Προαστιακής λειτουργίας που υπήρχε ( είχε δημιουργηθεί και λειτουργούσε  χάρη στην τεχνογνωσία που είχαν εισάγει στον Προαστιακό το 2003 οι Γάλλοι που είχαν αναλάβει το managament τότε )   και καταργήθηκε ανεξήγητα πριν από 2  χρόνια ήταν η αντιμετώπιση αυτών των περιπτώσεων σε συνδυασμό με την διαχείριση της κυκλοφορίας του Προαστιακού ( πάντα  με την παρουσία μηχανοστασιαρχών  όλο το 24ωρο  στο Κέντρο Κυκλοφορίας του Προαστιακού- το γνωστό CTC ).
 Το προσωπικό αυτό όπως και οι μηχανοστασιάρχες που αργότερα αντικατέστησαν τους λεγόμενους controller του Προαστιακού ήταν άρτια εκπαιδευμένο και ικανό - υπεύθυνο να προτείνει  άμεσες λύσεις (πάντα σε συνεργασία με τους σταθμάρχες του CTC) .
Δυστυχώς οι άμεσες λύσεις δεν αρέσουν από ότι φαίνεται και έτσι από το 2007 καταργήθηκε η βάρδια στο CTC ενώ αργότερα το 2010 το λάθος ολοκληρώθηκε με την ανεξήγητη κατάργηση του γραφείου Προαστιακής Συγκοινωνίας.

Τα αποτελέσματα τα βιώνουμε πλέον όλοι και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη της Υποδομής η ταλαιπωρία προσωπικού και επιβατών είναι απίστευτη.....

Επιβάτες μας κατήγγειλαν αγανακτισμένοι ότι ενώ η κυκλοφορία είχε διακοπεί προς και απο Κιάτο γινόταν κανονικά έκδοση εισιτηρίων ενώ ΔΕΝ υπήρχε καμία ενημέρωση στις αποβάθρες (ΔΕΝ μπορούμε να καταλάβουμε και εμείς γιατί δεν εστάλη προσωπικό στα Λιόσια να ενημερώνει τον κόσμο ).

Εμείς δημοσιεύουμε αυτά που μας στείλατε και ζητάμε την κατανόηση του επιβατικού κοινού προς τους μηχανοδηγούς.

Δεν είναι οι συνάδελφοι μας σάκος του μποξ για να εκτονώνουν την οργή τους εκεί οι επιβάτες , δεν φταίμε (και το αποδείξαμε με όσα γράψαμε ) εμείς για όσα απαράδεκτα συμβαίνουν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου