Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Εις σάρκαν μια» συντήρηση βαγονιών ΟΣΕ με Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ

Aπο metaforespress.gr Του Φώτη Φωτεινού
Έδαφος κερδίζει η ενοποίηση της συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ με τις αντίστοιχες μονάδες των «Σταθερών Συγκοινωνιών» (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ).Ουσιαστικά, θα επιχειρηθεί η απορρόφηση της συντήρησης τροχαίου υλικού των Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ από τη μονάδα του ΟΣΕ, τη Rosco, προκειμένου η τελευταία να επιτύχει το βέλτιστο μέγεθος για την αποκρατικοποίησή της.

Η εξέλιξη αυτή δεν εκπλήσσει, αφού στην παρουσίαση των «10 μεταρρυθμίσεων για την επανεκκίνηση της οικονομίας» (2/8/12), ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστής Χατζηδάκης είχε σημειώσει τα ακόλουθα για τη Rosco:
«Προχωρούμε στην ιδιωτικοποίηση της Rosco, δηλαδή της εταιρείας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Η σύσταση της εταιρείας αυτής προβλέπεται ήδη από το πλάνο αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ.
Θα επιδιώξουμε το βέλτιστο μέγεθος και μια λειτουργική δομή της Rosco, εξετάζοντας πιθανές συνέργειες, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών».
Ποια είναι τα ακόλουθα βήματα; Η απόσχιση της τεχνικής βάσης από τον ΟΣΕ και η σύσταση μιας νέας εταιρείας, η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί.
Σήμερα, στην τεχνική βάση του ΟΣΕ και στις δυο συσχετιζόμενες διευθύνσεις (Εργοστασίων – Μηχανοστασίων) απασχολούνται περί τα 800 – 900 άτομα. Από αυτά, περίπου 400 - 500 άτομα θα μετακινηθούν στη Rosco και – εφόσον απορροφηθούν οι αντίστοιχες μονάδες της «ΣΤΑ.ΣΥ.» - εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν 150 – 200 άτομα από Μετρό, Τραμ και ΗΣΑΠ.
Κρίσιμη συνάντηση της ΠΟΣ, την Τρίτη, στο υπουργείο Μεταφορών
Την Τρίτη αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών θα συναντηθεί με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο.
Στην συνάντηση, η ΠΟΣ θα εκφράσει την αντίθεσή της στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο, συνάπτοντας στρατηγικές συμμαχίες και εμπορικές σχέσεις.
Επίσης, η ΠΟΣ διατηρεί ενστάσεις και για την αποκρατικοποίηση της Rosco, σημειώνοντας ότι η εταιρεία μπορεί να παραμείνει στον ΟΣΕ, με πιο διακριτό ρόλο («ας δημοσιεύει ξεχωριστό ισολογισμό, έτσι ώστε να παρακαμφθούν τα εμπόδια από την ΕΕ», σημειώνουν στελέχη της ΠΟΣ).
Παράλληλα, η ομοσπονδία εργαζομένων θα τονίσει, στο υπουργείο Μεταφορών, την ανάγκη υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, αλλά και την ανάγκη υιοθέτησης μέτρων για την γενικότερη ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, με δεδομένο ότι σήμερα σε ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ απασχολούνται συνολικά 3.200 άτομα, έναντι 7.000 και πλέον το 2009!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου