Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012

Κ. Χατζηδάκης: «Κάθε ιδιωτικοποίηση είναι μια επίπονη διαδικασία»

Τους άξονες που θα ακολουθήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην αποκρατικοποίηση της τεχνικής βάσης του ΟΣΕ (Rosco) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρουσίασε χθες στη Θες/νίκη ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης.
Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι
πρώτα θα ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια με την ΕΕ στα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μετά θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση της Rosco κατά τα πρότυπα άλλων χωρών.
Όταν ολοκληρωθούν επιτυχώς τα ανωτέρω, θα επισπευστούν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χαρακτηρίζοντας «κάθε ιδιωτικοποίηση μια επίπονη διαδικασία».
«Άφησα για το τέλος την ιδιωτικοποίηση της ROSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή της εμπορικής λειτουργίας των σιδηροδρόμων, που είναι κάπως εμβληματικό. Γιατί συνοψίζει πολλές από τις παθογένειες του παρελθόντος. Ξέρετε το ζήτημα αυτό με ενδιαφέρει ιδιαίτερα, καθόσον όταν ήμουν στο Υπουργείο Μεταφορών και στο παρελθόν, είχαμε κάνει μια συντονισμένη προσπάθεια.
Κάθε ιδιωτικοποίηση είναι μια επίπονη διαδικασία. Ειδικά μάλιστα στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπάρχουν πολύ σύνθετα ζητήματα. Βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουμε την εξυγίανση του ΟΣΕ και στην εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου αποκρατικοποίησης με φροντίδα για τους φορολογούμενους και μέριμνα για τους εργαζομένους.
Πρώτα πρέπει να ξεπεράσουμε τα όποια νομικά εμπόδια υπάρχουν στα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να γίνει το πλάνο οργανωτικής αναδιάρθρωσης. Αναμένουμε αποτελέσματα τους αμέσως επόμενους μήνες. Μετά την αποσαφήνιση του τοπίου, δρομολογούμε την ιδιωτικοποίηση της ROSCO, εταιρίας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών για να διευκολυνθεί στην συνέχεια και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Κατόπιν, η περιουσία  της ΓΑΙΟΣΕ μεταφέρεται στο Δημόσιο, όπως εξαρχής προβλεπόταν, εφόσον το δημόσιο ανέλαβε την περιουσία αυτή ως αντάλλαγμα για την ανάληψη χρέους του ΟΣΕ.
Και τέλος, είναι ήδη σε εξέλιξη ο εκσυγχρονισμός του δικτύου, για να τελειώσει επιτέλους το νέο δίκτυο Πάτρας –Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Όταν ολοκληρωθεί, θα υπάρχει μία σύγχρονη κεντρική σιδηροδρομική γραμμή στη χώρα. Αυτό θα καταστήσει και πιο ελκυστική την αποκρατικοποίηση της ROSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Κ. Χατζηδάκης - στην ομιλία του - στην εκδήλωση της Κίνησης Πολιτών για μια Ανοικτή Κοινωνία στη Θεσσαλονίκη.

1 σχόλιο:

  1. Γιά νά ἀρχίσουμε ἀπό τό τέλος, τί σόι μαϊμοῦ "Κίνηση Πολιτών" εἶναι τούτη πού δίνει βῆμα ἀντί γιά ἰκρίωμα σέ τέτοια σκουπίδια τοῦ νόθου πολιτικοῦ συστήματος? Μιλάει για ιδιωτικοποίηση ἐν μέσῳ ἀποδεδειγμένης χρεοκοπίας καί ἀποτυχίας τοῦ καπιταλισμοῦ στό νά συντηρήσει τόν ἀνθρώπινο πλιτισμό καί ἕνα ἀποδεκτό βιοτικό ἐπίπεδο.
    Τή μέριμνα για τους εργαζομένους τήν εἴδαμε κιόλας στίς δουλεμπορικές "μετατάξεις".
    Τα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πῶς θά ξεπεραστοῦν ἰσχυόντων ἀκόμη τῶν μονοπωλιακῶν προνομίων & ενισχύσεων τῶν ΚΤΕΛ? Μεροληπτική ἀντιμετώπιση τῶν σιδηροδρομικῶν μεταφορῶν ἐπισπεύδει ἀκόμη περισσότερο τό θάνατό τους.
    Πολύ πιθανό τό σενάριο μιᾶς στημένης ἀποτυχίας στήν αποκρατικοποίηση, ὁπότε μᾶλλον θά χαρίσουν καί το τροχαίο υλικο ἀντί ἀποζημιώσεως στόν δῆθεν ἀδικημένο operator γιά πώληση στό ἐξωτερικό καί ἀπαλλαγή τῆς Ἑλλάδας μιά γιά πάντα ἀπό σιδηροδρομικό ἐξοπλισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή