Δελτίο τύπου του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδας <<Χαρίλαος Τρικούπης>>
-Δοκίμι: ξεκινώντας από το Αγρίνιο, η γραμμή
πριν και μετά το χωριό Δοκίμι είναι εντελώς θαμμένη από παχύ στρώμα ασφάλτου
στα σημεία όπου τέμνεται με το δρόμο. Το επίπεδο του οδοστρώματος έχει ανέβει
υπερβολικά στα συγκεκριμένα σημεία λόγω της πρόχειρης κάλυψης των
σιδηροτροχιών. Η εργασία που έγινε στα σημεία όφειλε να καλύψει τα κενά μεταξύ
των γραμμών αλλά ταυτόχρονα να μην τις επικαλύψει, ώστε να είναι δυνατή η
διέλευση τροχαίου υλικού αλλά και η ομαλή κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Ζημιές και
εμπόδια στη σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου
Ο Όμιλός
μας έχει ασχοληθεί με το θέμα των ζημιών και των εμποδίων στη γραμμή αρκετές
φορές μετά την ανακαίνισή της. Κατ’ επανάληψη με δημοσιεύματα και δελτία τύπου
καθώς και με αναφορές έχουμε επισημάνει συγκεκριμένα σημεία του δικτύου όπου
έχει δημιουργηθεί πρόβλημα. Παρόλες τις παρεμβάσεις μας
η γραμμή δεν έχει
αποκατασταθεί, αντιθέτως διαπιστώνουμε νέες καταστροφικές παρεμβάσεις. Τα
κυριότερα σημεία όπου εντοπίζονται προβλήματα που καθιστούν αδύνατη την
κυκλοφορία τροχαίου υλικού είναι: Δοκίμι |
-Αγγελόκαστρο: στο Αγγελόκαστρο, στο σημείο όπου
η Ιόνια Οδός περνάει πάνω από την σιδ. γραμμή με γέφυρα, η εργολαβία κατασκευής
του δρόμου έχει θάψει την γραμμή σε μεγάλο βάθος, με μπάζα, σε μήκος περίπου 50 μέτρων .
-Πεντάλοφος-Σταμνά: σε κοντινή απόσταση από το σημείο
και η επαρχιακή οδός Πεντάλοφου – Σταμνάς έχει καλύψει με πολύ μεγάλο στρώμα
χώματος και ασφάλτου τη γραμμή στο σημείο όπου τέμνονται.
-Μεσολόγγι: μέσα στην πόλη του Μεσολογγίου
και πριν το σταθμό ο δρόμος βρίσκεται σε μεγάλο τμήμα πάνω στη γραμμή η οποία
είναι καλυμμένη.
–Ευηνοχώρι: στο χωριό Ευηνοχώρι, μπροστά από
το σταθμό, η γραμμή έχει καλυφθεί εντελώς από το τσιμέντο και τις πλάκες μιας
πλατείας που έχει δημιουργηθεί εκεί. Αρχικά οι κεφαλές των σιδηροτροχιών ήταν
ορατές όπως και το «νύχι» τους και ήταν δυνατή η κυκλοφορία αλλά στη συνέχεια
και με νέα παρέμβαση η γραμμή θάφτηκε εξ ολοκλήρου.
Ο Όμιλός μας,
ερχόμενος συχνά σε επαφή με το Β΄ τμήμα γραμμής, έχει επισημάνει τα προβλήματα
και έχει ενημερωθεί για τις ενέργειες που αυτό έχει προβεί όπως και τις
διατάξεις του νόμου για την προστασία της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.
Έχουμε πληροφορηθεί ότι οι αρμόδιοι έχουν επικοινωνήσει με τους δήμους Αγρινίου
και Μεσολογγίου που είναι υπεύθυνοι για τις παρεμβάσεις και τους έχουν ζητήσει
το αυτονόητο, να διορθώσουν τις ζημιές, δίνοντάς τους μάλιστα και ένα εύλογο
χρονικό περιθώριο πριν ζητήσουν την επέμβαση του εισαγγελέα, όπως οφείλουν. Οι
πληροφορίες μας λένε ότι οι δήμοι δεν έχουν καμία διάθεση συνεργασίας και
διάθεση για την αποκατάσταση της γραμμής, η οποία δεν απαιτεί μεγάλες και
πολυδάπανες παρεμβάσεις. Η αυτοψία στα σημεία, όπως και διαρροές στον τύπο
μας
επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες.
Η σιδ.
γραμμή Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου αποτελεί μέρος της εθνικής
σιδηροδρομικής υποδομής και στην δήλωση δικτύου του ΟΣΕ χαρακτηρίζεται ως
«Ενεργό δίκτυο υπό προσωρινή αναστολή». Αυτό ακριβώς τον χαρακτηρισμό έχει και
το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου στο οποίο τις προηγούμενες μέρες κυκλοφόρησε
το δεύτερο τουριστικό τραίνο μεταφέροντας επιβάτες Έλληνες και Ευρωπαίους. Ήδη
λοιπόν στην Πελοπόννησο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αρχίσει με μεγάλη επιτυχία τα επίσημα
τουριστικά δρομολόγια στο δίκτυο που είχε κλείσει. Σκοπός τους είναι τα
τουριστικά – μουσειακά δρομολόγια να γίνονται αρχικά σε μηνιαία βάση και με
μεγάλους συρμούς, ώστε κάθε φορά να μεταφέρουν εκατοντάδες τουρίστες στις
περιοχές που κινούνται οι συρμοί (για του λόγου το αληθές δείτε του δημοσίευμα
του «Έθνους»: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63718032
) Ήδη οι δήμοι της περιοχής και η περιφέρεια Πελοποννήσου έχουν αγκαλιάσει το
εγχείρημα και προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια ώστε να εξασφαλίσουν μια σημαντική
ροή τουριστών όλες τις εποχές του χρόνου. Ο σιδηροδρομικός τουρισμός είναι
ιδιαίτερα διαδεδομένος στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο προσελκύοντας κάθε
χρόνο εκατομμύρια τουρίστες. Αν η προσπάθεια αυτή ευοδωθεί μπορεί να επεκταθεί
και στην Αιτωλοακαρνανία, στη γραμμή που διέρχεται δίπλα σε 3 αρχαία θέατρα και
αντίστοιχους αρχαιολογικούς χώρους, μέσα από τον Κήπο των Ηρώων και από
πανέμορφες περιοχές, αυξάνοντας το ενδιαφέρον των τουριστών οι οποίοι γνωρίζουν
τη σπανιότητα της κίνησης στη γραμμή αυτή. Το θέμα έχει ήδη τεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
και χρειάζεται τη στήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης για να προχωρήσει. Πώς όμως
θα διεκδικήσουμε τουριστικά τραίνα τη στιγμή που η τοπική αυτοδιοίκηση αποκλείει
την οποιαδήποτε κίνηση στη γραμμή; Με αστείες παρεμβάσεις αμφισβητούμενης
χρησιμότητας πάνω σε γη εθνικής υποδομής, από όπου η γραμμή διέρχεται από το
1890, παράνομα, αποτρέπουν κάθε χρήση του έργου που έχει στοιχίσει στους
Έλληνες φορολογούμενους 13 εκατομμύρια ευρώ. Ακόμα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι
κάποιες φήμες για πώληση της γραμμής είναι αναληθείς και επικίνδυνες. Η εταιρεία
ΓΑΙΑΟΣΕ που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του σιδηροδρόμου σε όλη τη χώρα
εκμεταλλεύεται ακίνητα ή εκτάσεις με μισθώσεις κλπ αλλά δεν μπορεί κανείς να
πουλήσει ή να καταπατήσει έδαφος γραμμής. Η συγκεκριμένη κατάσταση, με την
καταπάτηση της γραμμής, αποτρέπει ακόμα και την κίνηση των απαραίτητων
υπηρεσιακών συρμών για τη συντήρηση και τη φύλαξη της υποδομής. Μετά την περσινή
εκδήλωση που διοργάνωσε ο Όμιλός μας με σκοπό να αναδείξει τις τουριστικές
προοπτικές της γραμμής, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από εθελοντές από όλη την χώρα
για να βοηθήσουν, αλλά η αδυναμία κίνησης επί της γραμμής αποτρέπει μέχρι
στιγμής κάθε προγραμματισμό.
Ας
αναλογιστούμε ως κάτοικοι της περιοχής ποιο έργο έχει γίνει εδώ για εμάς και
όχι για τους διερχόμενους; Τι νομιμοποιεί οποιονδήποτε να καταπατά ένα δημόσιο
έργο που έχουμε πληρώσει εμείς; Τι οφέλη προσφέρουν λίγα μέτρα ασφάλτου σε μια
ισόπεδη διάβαση ενώ ταυτόχρονα πόσο αντιαναπτυξιακή κίνηση μπορεί να
αποβεί. Από την πλευρά μας ως Όμιλος
Φίλων του Σιδηροδρόμου και ως ενεργοί πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας καλούμε τους
δήμους και τους υπεύθυνους να επανεξετάσουν τη στάση τους στο θέμα και να
αναλογιστούν τις ευθύνες τους ώστε να μην θέσουν την ταφόπλακα στην λειτουργία
του οικονομικότερου, ασφαλέστερου και πιο οικολογικού μέσου μαζικής μεταφοράς,
του τραίνου. Ζητούμε τη στήριξή τους και τη βοήθειά τους, ώστε να καταφέρουμε
να χρησιμοποιηθεί αυτή η υποδομή για το καλό του τόπου και των Αιτωλοακαρνάνων.
Για το
Δ.Σ. του Ομίλου
Ο
πρόεδρος:
Η Γραμματέας:
Βαγγέλης Πυρπύλης
Χρυσάνθη Μαυρίκα - Χαραλαμπάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου